Koncerten

1.8K 54 0
                                    

''ARGH! DET ER IDAG!'' Jeg skreg så højt jeg kunne! Kl var 08.42 om morgnen selvfølgelig. Jeg var lige stået op. Jeg gik hen til spejlet og smilede. Bag mig stod min papfigur, jeg fokuserede på den. Jeg stod stadig og kiggede i spejlet. Jeg bakkede, og vendte mig om. Så jeg stod med hovedet til min papfigur af Niall. "Niall, jeg elsker dig, og det her bliver den bedste dag i mit liv" jeg gik hen til mit skrivebord og åbnede en skuffe. Jeg tog et billede op, det var et billede af min far og mig. Jeg var lige blevet født. Jeg smilte. "Nogle gange savner jeg dig far".. Sagde jeg til mig selv. Pludselig åbnede døren. "Skat jeg har lavet.... Hvad laver du med det billede af far?" Sagde min mor. "Mor, jeg savner ham bare så meget..", "det ved jeg min skat, det gør jeg også nogle gange.." Min mor tog mig i hånden og gik nedenunder og slap mig da vi nåede køkkenet. Hun havde dækket på bordet. "Det er brunch skat" sagde min mor. "Tak mor, jeg er rigtig sulten!". Mit smil blev bredere. Jeg glæder mig! "Mor?, hvad tid kører vi?" Spurgte jeg stille. "kl 14, vil du have bacon?", ''ja mor, gerne''. Vi spiste brunch, og det hele gik efter planen! Jeg gik op og ordnede mig, tog en flot top på, med et Irsk flag. Og med teksten "once a Horan, Always a Horan" og et par grønne shorts. Jeg satte mit hår op i en flot høj hestehale. Jeg lagde en let mascara. Ikk det store. Jeg havde flotte hvide tænder, så intet kunne gå galt. Jeg fandt et par fede sort leopard mønstret sorte vans. Jeg var klar. Vi satte os ud i bilen og begyndte at kører. Hele vejen ind til parken havde jeg sommerfugle i maven. Jeg havde lyst til at skrige. Men gjorde det selvfølgelig ikke. Jeg fik min billet af min mor og gik hen til køen og stod. Alle havde flag med på et papir, forskellige flag. Jeg vidste godt at det var et projekt, men havde ikke tid til at printe et irsk flag ud. "Hej, vil du have et af de her flag? Jeg kan se at du ikk har et med" spurgte en ung pige. Nok på min alder. "Jo tak, har du et Irsk flag?" Spurgte jeg pænt mens jeg kiggede på min top. "Jo selvfølgelig, her" hun rakte mig et irsk flag. Nu var alt perfekt. Det var min tur til at skanne billetten. Jeg gik ind og stilede mig foran. På min ståplads. Alle mulige piger stod og snakkede sammen. Jeg tænkte ikk på at jeg var alene. Men det gør ikk noget, jeg var jo mega glad. Opvarmningsbandet kom på. Og de var ret gode. Da de var færdige med at opvarme skreg alle piger, Inklusiv mig. Jeg kiggede op på scenen, der var helt stille i parken. Så begyndte det.. Det jeg har ventet på hele mit liv. Drengene kom ind. Først Zayn, så Liam, Harry, Louis og til sidst Niall. De begyndte at synge. Jeg græd som jeg aldrig havde grædt før. Jeg kunne ikk få vejret. Jeg så ned i gulvet, og pludselig kom der en hen og sagde til mig "er du okay?" Jeg så op og hele koncerten var stoppet og alle kiggede på mig, da jeg så op på personen, så jeg at det var Niall. "Nej, jeg er lidt dårlig.." Svarede jeg stille.. Han gik hen til en bodyguard og sagde at han skulle bære mig ud backstage, så jeg kunne få det bedre. "Men jeg vil ikk væk fra dig Niall.." Sagde jeg med tåre i øjnene.. "Rolig nu, det kommer du heller ikke. Efter koncerten kommer vi ud til dig" (Jeg gider ikk sidde og skrive engelsk, da det er en dansk bog. Og der er flere yngre der måske læser med). Jeg blev båret op af en meget stærk mand. Jeg tog det helt roligt. Jeg kom ud backstage, og fik en flaske vand. Jeg kiggede lidt på vandet.. Men i tilfælde af forstyrrelse blev jeg båret ud i deres Tour bus istedet.. Der var nemlig en masse mennesker der ville forstyrre mig backstage. Jeg faldt i søvn på sofaen i deres bus. Jeg vågnede ved en stemme der sagde "Søde?, er du okay?" Det var Liam! Jeg satte mig op, alle drengene undtagen Liam var ude og spille fodbold på græsplænen. Liam sad lidt ved mig. "Jeg har det fint, er det her en drøm?" Spurgte jeg med et lille smil. "Godt, nej det her er 100% ikk en drøm. Hvad er nummeret til dine forældre?" Spurgte han. "Mor, jeg har kun en mor." Sagde jeg stille og gav ham hendes nr. "Det må du altså undskylde. Jeg vidste ikke at -... " han nåede ikk at sige mere, inden jeg afbryd ham. "Min far forlod mig og min mor da jeg var lille. Han tog min bror med sig". Liam så lidt på sin mobil hvor han havde tastet nummeret ind.. "Vil du ringe eller skal jeg?" Spurgte han. "Ehm... Må jeg?" Svarede jeg tilbage. "Ja selvfølgelig" han gav mig mobilen. Og jeg ringede. Min mor - m. Mig - C.

M: ja, du taler med Rita?
C: Hej mor, det er Cecilie.
M: Hej skat! Hva laver du?
C: jeg sidder inde i drengenes Tour bus. Jeg fik det dårligt til koncerten, og de tilbød mig at ligge mig ned i deres bus og få det bedre.
M: okay skat. Jeg rejser til Hawaii her om lidt. Er i lufthavnen, jeg er ked af at jeg ikk havde sagt det tidligere, men nåede det ikke.
C: nej nej mor, det er okay. Jeg finder en måde at komme hjem på.
M: godt skat. Jeg bliver nød til at gå nu. Er tilbage om 5 uger. Kys kys.

*bib*

"Er du okay?" Spurgte Liam igen. "Min mor er på vej til Hawaii, og jeg har ingen mulighed for at komme hjem.." Sagde jeg lidt ked.. "Vi kan bare kører dig hjem.. Hvor langt bor du herfra?" - "Liam, det er ekstremt sødt af jer. Men bor 85 kilometer herfra..". "Du kom til vores koncert og støttede os. Vi kan sagtens køre dig hjem".. Jeg gik hen og krammede Liam! Jeg blev så glad. Han gengældte krammet. Jeg fik en dyne og pude, og fik lov at sove lidt på sofaen. Jeg gav Liam min adresse, som gav den videre til chaufføren. Alle drengene blev kaldt ind i bussen. Men jeg var faldet i søvn.

Niall's synsvinkel.

Jeg kom ind i bussen, og så hende ligge på sofaen. Jeg var alene med hende.. Drenge var gået ind i deres køjer. Jeg satte mig ved siden af hende og nussede hende. Hun vågnede. "Niall?" Spurgte hun. "Ja Cecilie?" Liam havde fortalt mig hendes navn. "Jeg er bange..". Det gjorde lidt ondt inde i mig at hører det.. "Kom her søde." Jeg slog armene ud, og gjorde plads til hende. Hun satte sig ved siden af mig, jeg nussede hende stille i håret. Det var så silkeblødt. Og duftede så godt. Hun var vidst faldet i søvn. Og samme var jeg.. "Vi er her nu" hørte jeg Harry sige til mig. Jeg vækkede stille Cecilie. Hun var bare så sød.

Live while we're young [1D & 5SOS]Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora