01

31 4 2
                                    

HAYEON POV

Ringgggggg!!!!!

"PARK HAYEON BANGUNNN!!!"

Urgh! kalau boleh nak je baling jam loceng kat muka dia.

"Iya, iya. Dah bangun dah ni."
Balasku malas. Dan bermulalah sesi menyiapkan diri untuk ke sekolah.

"Haeyeon-ah, petang nanti oppa ada training. Balik jalan kaki ehh?"

"Hmmm yelah. Oppa jangan pulak melencong ehh. Dapat tahu melencong nanti siap!" pesanku berbunyi amaran.

"Hahahaha okay. Bye bye" kata Chanyeol.

Dia selamba badak je hidupkan enjin motor dan berlalu pergi.
'Kurang asam punya abang. Haih, sunyi lagi tak da orang teman.'

Aku berlari cepat menuju ke loker untuk mengambil buku dan barang2 yg patut dibawa ke kelas nanti.

"Haeyeon!!"
Jeritan Yeri dan Yuta membuatkan hati aku riang gembira.
Dah lama sangat aku tak bertemu dengan mereka.
Merekalah kawan sejati aku.

---------

"Alkenes undergo addition reaction with hydrogen, halogens, hydrogen halides, steam and acidified potassium manganate(VII) solution," terang cikgu kimia mereka di hadapan kelas.

Hayeon cuba menghadam segala yang diajar cikgunya. Tapi, kata2 cikgu seperti masuk telinga kanan keluar telinga kiri.

Hayeon akhirnya mengeluh. Entah kenapa subjek kimia sering menjadi nightmare untuknya hari ini.

"Excuse me, I am sorry. I had stomachache this morning. May I go now?" tipu Hayeon.

"Hmmm. I hope this will be the last time. If not, detention will be yours." kata cikgunya.

Semua pelajar di dalam kelas itu memandang Hayeon dengan mimik muka yang berlainan. Ada yang memandangnya dengan penuh rasa jijik dan sinis. Ada yang memandangnya dengan pandangan kosong.

Hayeon terus tunduk dan terus keluar dari kelas menuju ke tandas.

"Waaaah! Nasib baik betul. Takpe. Kali ni jer aku tipu. Ni sebab perempuan sial tu lah aku mula jadi penipu macam ni." kata Hayeon.

Hayeon tak perasan ada seorang pelajar lelaki yang memerhati tingkah lakunya di luar kelas. Sengaja mengangkat kakinya sedikit dan

BEDEBUKKK!!

"Auchhhh!" aduh Hayeon. Lelaki itu tersenyum puas. Hayeon mengangkat mukanya untuk melihat siapa lelaki itu.

"Miss me, girl?"











Who Are You? Where stories live. Discover now