Tek Tanrılı Dinlere Giriş 101

1.8K 69 63
                                    

Bir insan Islamiyeti bırakırsa hangi dine geçer? Daha çok tek tanrılı dinlere yönelir sanırım. Hristiyanlık ve Yahudilik gibi. Tabi sonradan Yahudi olunmuyor o ayrı. Bende doğal olarak ilk önce onlara baktım. Yahudiliğe girilmeyeceğini öğrenince vazgeçerek Hristiyan öğretilerine yöneldim. İncil'i okuduğumda açıkçası kendimi biraz hikaye kitabı okuyor gibi hissettim. Yani gece uyumadan önce okuyabilirsiniz, hoştu aslında. Ancak şöyle bir şeyde var ki İncil'in bir sürü farklı versiyonu var, yani birini okumak olayı anlamak için yeterli değil. Ben en popüler dördü haricinde bir kaç oldukça eski versiyon okudum. Genel olarak konuşmak gerekirsen hani bazı kitaplar vardır ya çevirmen başka bir dile çevirirken kitabı katleder falan, bu da ona dönmüş biraz. Orayı değiştir, şu kuralı şöyle yap, hikayenin şurasını çıkar falan fistan derken olayın suyu çıkmış!

Fakat bir diğer farkettiğim şeyde hani bizim gerizekalı din hocalarımız varya (valla kusura bakmayın daha zekisine rastlamadım) adamlar başka dinler hakkında hiç bir şey bilmiyorlar! Anca değiştirildi diye ağızlarına dolanmış bir cümleyi tekrar edip duruyorlar. Bozuk plak gibi. Hristiyanların teslis'ini bize Tanrı'yı tek olarak almıyorlar diyorlar. Teslis aslında dini bir felsefedir. Evrende üç güçlü enerjisel varlık var: Baba(Tanrı), Oğul(İsa yani peygamber), Ruh(yani Tanrı'nın içimize koyduğu kendi). Bu felsefede ilk çıkarım, Tanrı insanda uyur olmalı. İkincisi Hz.İsa'nın çok üstün bir ruh olduğu, öyleki Tanrı'nın katına yükselecek kadar saf ve temiz kalmış. Üçüncüsü Tanrı tek ve en büyük, hepimizin babası. Teslis budur. Bize öğretildiği gibi çok tanrılı dinlere kaymaz. Duaları 'Göklerdeki Kutsal Babamız' diye başlar. Bu nasıl çok tanrılı bir din olabilir ki?

Peki madem bu böyle, madem bu kadar savundum niye Hristiyan değilim? Aslında Katolikleri sevmem bile. Engizisyon mahkemelerini onlara yedirmek istiyorum, aptal herifler. Neyse ilk sebep gerçekten çıkar ilişkileri için fazla değiştirilmiş bir din. Örneğin Paganlar daha kolay hristiyan olsun diye Tanrılarını, Tanrıçalarını alıp aziz ve azizeler çevirdiler. Bayramlarını aldılar. Örneğin Cadılar Bayramı, Şükran Günü, Paskalya vb. Mesela Tanrıça Brigitt oldu Azize Briget. Yani dini iyice ayrı bir şey yapmışlar. Ikinci sebep ise hoşgörüsüzlüğü, aslında buna ilk bölümdede değinmeliydim. Şuanda eşcinselliğin doğuştan olduğu biliniyor, o zaman niye günah? Artı Katolik Klisesi kadar yavşak başka bir yer bilmiyorum, ortaçağ ve rönesansda Papaların %90'nının eşcinsel ilişkisi varmış, herifler hala yüzsüz yüzsüz eşcinsel evliliklerini kaldırtmaya çabalıyor. Birde ilk bölümde söylemem gereken şey, Kuran'da eşcinselliğe önce hastalık deniyor, sonra ise günah. Hastalıksa niye günah, günahsa niye var? Eşcinsellik konusunda BİLİMSEL bir araştırma yapmadan lütfen yazmayın çünkü bu konuda yanlış düzeltmekten bıktım. Artı eşcinsel, biseksüel veya transeksüel değilim. Altını çizerim.

Konuya geri dönersek Hristiyanlık tüm bu yavşaklıklardan dolayı benim dinim değil, diğer mezheplerde baktım, Protestan ve Baptist Klisesi hariç son derece bağnazlar. Ortodokslarda bağnaz sayılmaz ama onlarda biraz fazla ırkçılığa yaklaşıyor. Protestanlar fazla gerçekçi, işin felsefi ve ya ruhsal boyutunu görmüyorlar. Baptistler ise fazla teatrel. Kısaca olay bana uygun değil, bir kere şarabı kan olarak varsaymak vampirizmle aynı şey. Vampirizme karşı değilim ama sembolizmleri bana mantıklı gelmiyor. Bu da böyle bitmiş oldu. Yorum yapın, eleştirin ama cidden lütfen din çatışması olmadan. Okuduğunuz için teşekkürler...

XOXO

Bana Neye İnandığını Söyle Sana Kim Olduğunu SöyleyeyimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin