dagens iakttagelse: konfaläger är ungefär som att gå på dagis. vi har en sovstund mitt på dagen, sångstund, får halva frukter till fika, leker och pysslar typ hela tiden och pratar om hur man ska vara för att vara en bra kompis. och grupper har typ mysiga eller kreativa namn. igår började vi till och med du första "passet" med att sjunga den där klassiska dagis-namnsången "och i vårt glada lag har vi [namn] här idag och tack och lov att [namn] är här"
okej så jag är hemma nu och jag dog inte så nu kommer jag förhoppningsvis vara lite mer aktiv under resten av påsklovet :)) har tillbringat kvällen med att äta glass med pappa (och han var inte ens hemma när jag kom hem fatta vilken chock efter att ha tillbringat en vecka med 100 pers)
och sen har jag kollat på alla youtubevideor jag missat, och, antagligen eftersom att jag såg en enda video av conan gray, så fick jag feeling och bah jag vill måla naglarna!! dock värt att notera att jag en timme tidigare klippt ner mina naglar rätt mycket eftersom jag suttit hela tågresan hem typ och stört mig på att min långfingernagel var lite för lång för att det ska vara optimalt att spela fiol. så mina naglar är kanske inget jag vill framhäva så mycket men jag hade ett genomskinligt nagellack så jag målade naglarna för första gången på typ 2 år??
och då fick jag ännu mer feeling och försökte hitta hårstylingar som fungerar för min hårlängd. och sen mär jag hittade några som nog ish skulle funka kom jag på att alla mina hårband och diadem och så är antingen borttappade eller såna som min lillasyster hade när hon var typ sex (i plast med antingen glitter eller rosetter eller båda två, med en passform som sitter typ några millimeter ovanför mitt huvud istället för att vila på??). och var tog alla mina hårnålar vägen förresten?? jag brukade ha typ 25 stycken som jag knappt rört (+några till som jag ibland faktiskt använde) och nu kan jag inte hitta en enda, bara några få mörkbruna??
och förresten så har jag blivit taggad av varflr att göra en challenge som går ut på att man inte får radera något som man skriver i 2 kapitel i sin random-/rantbok. men jag trodde att det här kapitlet skulle bli jättekort så jag tänkte att nä det blir lite fusk, bättre om jag börjar sen. så det börjar (antagligen) i nästa kapitel. så var beredda på ännu mer svammel än vanligt.
ånej nu hittade jag ett papper om ett hälsoprojekt jag borde jobbat på till idrotten fuuuuuuck (fast liksom jag kan ju bara hitta på effekter av nåt jag låstas göra för att få bättre hälsa men ändå fyfan vad jobbig uppgift)
aja jag tror jag slutar det här nu
borde typ sova
blev plötsligt jättetrött(vilket inte är så konstigt då jag sovit sämre och sämre för varje natt på konfan?? och vi hade sjukt intensiva dagar och liksom m ä n n i s k o r i allmänhet)
hejdå sköt om er.
*kämpar emot impulsen att ställa er alla på led och krama er, min hjärna är lite fucked efter en vecka av godnattkramar*
YOU ARE READING
JUPITER * random II
Randomvälkommen till min andra random-bok, där jag rantar om min kreativitets läge som om någon brydde sig och fortsätter vara allmänt trött på livet.