4 (Kafam kaderimden güzel)

119 22 100
                                    


Önümdeki dosyalarda kaybolmuştum. Çok yorgun olduğum için bedenimi hissetmiyordum. Müge Anlı'nın numarasını bulabilirsem belki kaybolan bedenimi bulur ve bana promosyon olarak aklımı getirirdi. İç sesim: "Önce kendi numaranı ezberle" demişti. İlla beni gömecek ama bu konuda haklıydı. Balık hafızalıydım bazen kendi adımı bile unuttuğum oluyordu. Bir gün kendimi unutup bulamamaktan korkuyordum.

Çakma Türk malı, yeni geldiği için eski dosyalara bakmak istiyor ama paşam kendinin vakti değerli olduğu için bana kitlemişti. Masama koyduğu dosyalarla beş katlı bina diker en üstte de kendim yerleşirdim. Bitirdiğimde, saat beşe geliyordu. Temizlikten dolayı sabahlamaya vücudum alışıktı. Kapımın çalınmasıyla ödümü pamuğu tıkamadan öteki dünyaya yolcu ettim.

Patronum beni kontrol amaçlı gelmişti ve baktı bu kız çok hızlı işi bitirmiş söyleyecek laf bulamayınca beni eve bırakmayı teklif etti. Öküz bu saate kadar yardım etmeyip, gelmiş sono ovo borokobolorom. Evin babası bendim annem, işten kovulursam beni gavurlar gibi yakarak öteki dünyaya yollardı yoksa düzenlediğim dosyaları tek tek geçirecektim bir tarafına. Teşekkür ederim deyip, kovaladım onu odadan. Onu kovaladım da bu saatte araç bulmak zor olacağını bildiğim Emrehan'ı aradım. Sümeyye'nin cırtlak sesiyle karşılaşınca, Emrehan'ın derin uykusundan uyandıracak planımı uyguladım. "Sen kimsin, sevgilimin telefonu açıyorsun..." daha söyleyecektim ki Sümeyye ebeme kadar sayıp Emrehan'ı döverek uyandırmıştı. Sümeyye'yi ikna ettirmek için kankim beni almıştı iş yerinden. Koltukta yatınca maymuna dönüyordu götü yetmemişti kısacası... Derbi maçında küfür yiyen hakemden daha kötü küfürleri yesem de evimdeydim. Çok yorgundum ama önce pis üstümden kurtulup ellerimi çamaşır suyuyla yıkadım. Arşivden çıkartılan dosyalar çok kirliydiler. Açtım ama çok uykum olduğu için midemden gelen orkestra sesini susturmak için süt içip direkt uyku moduna geçtim.

💤💤💤💤💤

Çok şükür hafta sonuydu. Yorgundum ve baya uyumuştum. Kalkınca mideyi sıkı doyurup evi dip köşe temizleyip duşa girdim ve çıktığım an şerepsüzler köşke çağırdılar. Emrehan bana küs olduğu için köşke gelmemişti. Yasemin'in keyfi yerindeydi sayemde Emrehan'a biriktirdiklerinin intikamını almıştı. Grubun diğer fertleri zekâma hayran kalmıştılar. Konuşuyorken, gelen gürültüyle; basıldık üç harfliler sonunda kirayı almaya geldiler dedim. Sarp ayağa kalkıp kontrol için gitti. Bir türlü gelmeyince, kankilerim onu beğenmediler galiba deyip ben gittim. Ya da onu beğenip kaçırmış olabilirler, kankimi yakışıklı bulunca düğün bile yapıyor olabilirler. Kafa çatlak olunca korkmak yerine işi eğlenceye vurmuştum.

Eüzübesmeleyi çekip içeriye adım atmamla, gördüğüm manzarayla, şaşkınlıktan ağzım iki metre açılmıştı. Gülmeye başlamıştım. Emrehan'ın bana uygulayacağı intikamı Sarpta patlamıştı. Afacanın 💩 bezleri başından aşağı dökülen Sarp, gülmekten yerlerde yuvarlanan Emrehan. Sarp tam dalacakken, uzaktan durdurdum. Gülmekten karnım ağrımıştı. Mahalledeki herkese rezil olan Sarp, beni kurtarmıştı. Annemin aramasıyla eve geçmiştim. Ayakkabıların çokluğundan misafir geldiği belliydi. Mahalleden değildi tanıdık ayakkabı yoktu. Her gün istisnasız ayakkabıları düzenlemekten ezberlemiştim.

Dedemde ölünce dayımdan başka kimsemiz kalmamıştı. Dayım gezmeyi çok seviyordu. Birçok ülkeyi gezmişti. Benim gibi oda çatlaktı e genlerde vardı otostop çekerek birçok yere beleş gitmişti. Maceraları çok güzel ama en keyiflisi Afrika'da geyik sanılması sonucu yaralanmasıydı. Dayım çalıların arasında tuvaletini yaparken, kaçak avcılar tarafından mabadından vurulmuştu. Ailede bir tane normal kimse yoktu ki. Gelişi sürpriz olmuştu benim için.

Dayımla baya sohbet ettik. Dayımla yaş olarak aramızda çok yoktu. Geliş sebebi gönlünü kaptırmıştı ve tek yakını ablasını en güzel gününde görmek istiyordu. Dayım benim gibi değildi İngilizcesi süperdi. Bu nedenle yenge hanımla kolay iletişim kurmuştu. Siyahı kadınların farklı bir havası var çok güzel ve asil bir görünüşleri oluyordu. Ve yetenekliler kafalarında her şey taşıyorlar ben hala beynimi taşıyamıyorum. Duyduğum halay sesiyle dayımın elini tutup odaları turlamıştım. Annemin terliği mabadıma gelene kadar devam etmiştik. Halay sesi telefonumdan geliyormuş meğer.

BEN MI EVDE KALDIM? EV MI BENDE KALDI?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin