Jag gick av bussen och suckade. Jag började gå mot vägen. Det var klockan tre på en måndag. Jag gick på trottoaren och på andra sidan vägen lockade skogens hemligheter. Jag var så trött efter skolan och ville bara komma hem och lägga mig när jag såg det. De där gul-guldiga ögonen mellan två träd.
Nyfiken som jag är, gick jag dit för att kolla, men där fanns inget. Jag gick lite längre. Det var som om jag inte kunde kontrollera mina ben. Till slut kom jag fram till en glänta och där stod en barfota tjej med långt vitt hår. Hon var den mest vackra varelsen jag någonsin sätt. Hennes ögon var gul-guldiga som dem jag hade sätt mellan träden. Jag ville säga så mycket men inte ett ända ord kom ur min mun.
"Hej." Hennes röst var vänlig, ren och stark.
"H-hej..."
"Mitt namn är Kira och jag är här för att föra dig med mig till Änglarnas land." Hon sa det som om det var vilken mening som helst.
"Va?"
"Jag förklarar sen."
Hon ställde sig lite mer bredbent som om hon var bered på att något plötsligt skulle hända. Men nu såg jag det. Ur hennes rygg väste nu ett par vita vingar. De var stora och majestätiska. Jag tappade nästa andan när hon kom fram till mig och tog ett stadigt tag om min midja. Hon var stark. Jag sprattlade och ville säga åt henne att släppa mig men plötsligt började hon flaxa med vingarna och vi lyfte från marken. Vi steg och steg tills vi säkert var 50 meter upp i luften. Jag hann inte tänka på om hon skulle råka tappa mig. Jag var så tagen av utsikten. Det var så vackert. Jag hade aldrig lämnat min stad så det var skönt att bara se hur jag flög iväg därifrån.
Hon tog ett hårdare tag om mig och plötsligt kom en stor vindpust och hon spände vingarna. Vi flög så fort och jag undrade om människorna på marken kunde se mig.
Jag vet inte hur länge jag flög, men jag vet att vi först lämnade min stad, sedan landet, kanske till och med världsdelen.
Tillslut svartnade det för mina ögon och jag kände ett extremt lugn.
VOUS LISEZ
Gray (svenska)
Fantasy>>Ur hennes rygg växte nu ett par vita vingar. De var stora och majestätiska. Jag tappade nästa andan när hon kom fram till mig och tog tag om min midja. Hon var stark. Jag sprattlade och ville säga åt henne att släppa mig men plötsligt började hon...