"Mam ik moet nu echt gaan! Ik heb nu echt geen tijd meer ik kom al bijna te laat!"
"Lieverd wacht nou even"
"Mam, ik wil niet gemeen zijn hoor maar, het is de eerste schooldag na de mei vakantie. Als ik nu te laat kom gaan mensen zich met mij bemoeien! Weet je hoe vervelend dat is?!"Carlin smeed de deur achter zich dicht en fietste zo snel als ze kon naar het Groen collage. Haar moeder stond voor een dichte deur en wou net nog zeggen dat ze haar broodtrommel vergeten was.
Als een gek fietste Carlin naar school en hoefde nog net geen te laat briefje te halen. En Als een gek (again😏) rende ze haar klas lokaal in ze was net vijf secondes binnen en de bel ging. Carlin zag gewoon dat de popu's zaten te zuchten. Ze hoopte natuurlijk dat ik weer te laat zou komen. Ik ging naast mijn beste vriendin zitten. Gelukkig werdt zij niet zat van mij.
"Oké klas laten we beginnen met de les. Vandaag doen we herhaling van het vorige hoofdstuk met letter rekenen maar voor sommige ook lastig en voor de..."
"Hé,.. psss..."
"Mja..."
"Heb je het al gehoord?"
"Nee Mila...(geërgerd)"
"Ze gaan jou in elkaar trappen vanmiddag, en dat hoorde ik ze echt zeggen want ze zijden wel degelijk Carlin."
"Goed ik geloof je dat hebben ze tenslotte vaker gedaan en ik ga gewoon snel naar huis"
"Dat gaat niet lukken..."
"Hoezo niet?!"
"Nou... ze zijn een uur eerder vrij en wachten bij je fiets."
"Jullie twee! Ophouden met kletsen of ik gooi jullie eruit!!!" (Leraar)
Mila keek me aan met haar wenkbrauwen omhoog en ze kon gewoon in haar blik zeggen dat ze gelijk had.Toen Carlin naar buiten keek het fietsenrek en zag Milan, Sander, Gerben en Bastion (zijn bijnaam).
Natuurlijk zijn ze mij aan het opwachten, ik wacht wel tot ze weg zijn. En wachten en wachten en wachten. Carlin was even in slaap gevallen van een paar minuten of een paar uur. Toen ze op haar mobiel keek zag ze dat het al kwart over zeven is, fijn en ook nog meer dan 20 berichten van mam. En ze gaan weg. Nee... ze gaan naar binnen. Shit! Wat moet ik doen, ze gaan naar mij toe! Wegwezen.
En stil zijn. Zal ik met de lift gaan, nee hé waarom zie je alles in de school. Bijna bij de uitgang en pak je fiets, en wegwezen. Maar daar stonden ze al, wachtend op mij. Het was een valstrik. Ik hoorde nog net hoe mam mij belde en ik kreeg en klap op mijn hoofd. En het meteen zwart voor mijn ogen en het vooral heel koud...
JE LEEST
Different
HumorAltijd anders zijn en dromen van een ander leven. Nou zo heb ik het dus. Sinds dat ik gewoon weet dat ik anders ben en andere ook, pesten "ze" (jaahhh.. wie is "ze"?...) me er maar al te graag mee. Ik wil nu toch iets anders. Ik begin een insta acco...