Şahsi fikrim: Beyler, bayanlar, bu kitap cidden çok başka.
Her zaman şunu düşünür ve kendime fikir edinmişimdir: Edebiyatı seven, felsefeyi de sever. Sevmiyorsa, felsefenin ne olduğunu bilmiyordur demektir. İşte bu kitap, size felsefenin ne olduğunu A'dan Z'ye anlatacak bir kitap.
Hiç sıkılmayın, oflamayın. Okuldaki felsefe dersinde gördüğünüz gibi tarih ve isimlerden oluşan sıkıcı bir şekilde değil. Bu kitap, felsefe tarihini "romanlaştırıyor."
Yani siz bir yandan felsefeyi öğrenirken ve düşünce yetiniz adeta tavana çıkmışken, aynı zamanda bir hikaye okumuş oluyorsunuz.
Neredeyse aklınıza gelen tüm ödüllere layık görülmüş bu eşsiz kitabı mutlaka okumalısınız. Şiddetle tavsiye ediyorum! Aklınızda bulunsun diye söylüyorum, kitabın sayfa sayısı 500'lerde falan ve ben sadece iki günde bitirdim.
Üstelik normalde kitap delisi olan bir insan da değilim. Hemen bitirmektense tadını çıkararak, yavaş ve etkili okumayı tercih ederim. Ama bu kitap beni kendine bağımlı etmişti...
PUANIM: 9/10
Tanıtımı: "Benzer insanların", yüzeysel bilgilerin geçerli olduğu çağımızda, "3000 yıllık geçmişinin hesabını yapamayan insan günübirlik yaşayan insandır" diyen Goethe'nin günübirlik insanlarından olmama yolunda ciddi bir adım.
15. yaşgününü kutlamaya hazırlanan Sofi, bir gün posta kutusunda "Kimsin" yazılı bir not bulur. Bu sorudan hareketle, bütün bir felsefe tarihinde sorulmuş soruları ve cevapları, sürükleyici bir roman kurgusu içinde anlatan Jostein Gaarder, Umberto Eco'nun "Gülün Adı"nda Ortaçağ teolojisini romanlaştırma gücünü bu kitabında felsefede gösteriyor.
Gaarder (1952) özellikle gençliğe yönelik kitaplarıyla tanınan Norveçli bir felsefe öğretmeni.
"Sofi'nin Dünyası" yayınlandığı 1991 yılından bu yana aralarında Korece, Rusça, Japonca, Arapça gibi diller de olmak üzere kırka yakın dile çevrilmiş ve yayınlandığı her ülkede en çok satan kitap olma başarısını elde etmiştir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ölmeden Okunması Gereken Romanlar
RandomWattpad'den çıkıp, gerçek dünyaya dönmeniz gerektiği zamanlarda, elinizde mutlaka bulunması gereken romanların tanıtıldığı bir kitaptır. Hayal gücünüzü, akıl, mantık ve duygusal zekanızı geliştiren bu şaheserleri okumadan ölmeyin!