Ik word wakker van het zonlicht dat door mijn gordijnen heen schijnt.
ik kijk op mijn wekker en zie dat het pas 6:50 is, en ik hoef 7:30 pas me klaar te maken voor school. ik kruip toch alvast me bed uit en loop langzaam naar de badkamer. ik gaap maar kijk niet uit waar ik loop en k tegen de deur aan. (dat gebeurt minstens wel elke week) met een blauwe plek op mij hoofd loop ik de badkamer binnen, pak een washandje en begin mijn gezicht schoon te boenen. ik leg het washandje weer weg en loop terug naar mijn kamer, waarbij ik dus dit keer over het drempeltje bij mijn kamer val. ik sta langzaam weer op en loop mijn kamer in, ik zie dat ik veel tijd verspilt heb met mezelf pijn doen, en begin me aan te kleden. (Gelukkig ben ik niet zo'n meisjes type dat nooit weet wat ze aan moet, mijn zus Nicole namelijk wel.) (Nicole is 18 jaar). Ik kies voo een truitje met 'swag' erop en een gewone blauwe spijkerbroek. (ik ben niet zo'n meisje meisje wat ik net al zei)
Buiten staat Amber op me te wachten, en ik hol met mijn fiets naar haar toe, we omhelzen elkaar en fietsen dan samen maar school toe.,
'Welkom in de les allemaal' roept mevr. span. (o ja, ik ben vergeten te zeggen dat vandaag mijn eerste school dag is, neem me niet kwalijk ik ben blond) Iedereen begroet de docent en we gaan een naam rondje doen.. maar het ging bij mij helemaal mis..
Ik ben uh.. bregje ik vind mijn naam zelf niet echt mooi (ik schaam me nu nog steeds dat ik dat gezegd heb) mijn achternaam ben ik nu op dit moment even vergeten.. (ik had gewoon niks moeten zeggen van die achternaam, stom van me!) en mijn vriendin is Amber, en ik wijs naar Amber.
Toen de les voorbij was kwam er een meisje naar me toe, en je raad het al,het eerste wat ze tegen me zei was...
JE LEEST
mijn leven als DOWNIE
HumorIk ben bregje. (ja ik weet het, zelf had ik zo niet willen heten, maar er bestaan altijd nog ergere namen..) 13 jaar en ik zit in de 1 ste. mijn school jaar is echt vreselijk, iedereen noemt me een downie (vandaar de titel) maar als ik me uiterlijk...