~Alvas perspektiv~
Evelina: //Är påväg nu. Längtar :) Puss ❤️//
Jag: //Va bra! Längtar jag också! ;) Puss ❤️//
Jag skickar i väg sms:et och går in till badrummet som tillhör mitt sovrum.
Jag duschar snabbt och sätter på mig dagens kläder.
(länk: http://www.polyvore.com/m/set?.embedder=10891798&.svc=copypaste&id=125908154)
Sedan borstar jag igenom mitt blonda, lockiga, fågelbo till hår. Sedan går jag vidare till smink. Vilket idag fick bli maskara och eos lipbalm strawberry.
När jag känner mig klar går jag ned för den vitmålade trätrappan till undervåningen och tar lite jordgubbsyoghurt till frukost. När jag ätit upp yoghurten går jag till vardagsrummet på nedervåningen för att se om jag kanske kan se något på tv.
Ingen i min familj är hemma. Bara jag. Mina föräldrar jobbar och min lillasyster har inte skolavslutning förens om två dagar. Jag slänger en snabb blick på klockan och konstaterar att jag kan se ett avsnitt av min favorit serie awkward på tv innan jag måste hämta upp Evelina på tågstationen så att hon inte känner sig som en förvirrad höna när hon kommer till Stockholm.
Jag slår på tv:en och letar upp MTV. Kanalen där dem sänder awkward. Dem ska precis börja sända mitt favorit avsnitt och jag bestämmer mig utan tvekan för att titta på det.
När avsnittet är slut slänger jag ännu en blick på klockan som satt på väggen över ena delen av soffan. Jag konstaterar också att jag borde börja gå om jag inte vill missa bussen.
Jag går ut i hallen, snörar på mig mina vita Converse, stoppar ner mina vita Beats (hörlurar) i min vita Michael Kors väska och sätter på mig mina solglasögon på huvudet. Jag går ut igenom den vitmålade trädörren till den vita villan jag bor i, stänger den, låser och börjar gå mot busshållplatsen.
Jag kommer fram precis i tid och kliver på bussen. Jag kliver på, trycker mitt blåa SL-kort mot kortläsaren och sätter mig ganska långt bak i bussen.
Efter 10 minuter är bussen framme. Jag, som likt många andra kliver av. Jag går in på stationen och kollar på en tidtabellstavla som visar att Evelinas tåg ska komma om fem minuter. Jag sätter mig ner på en bänk för att vänta i fem minuter.
Fem minuter senare kommer Evelinas tåg in rullandes på perrongen. Direkt när Evelina kliver av ser jag henne.
"Evelina!"
Ropar jag och hennes uppmärksamhet riktas mot mig.
"Alva!"
Ropar hon och jag joggar fram till henne och omfamnar henne i en kram.
En killröst harklar sig bakom Evelina efter en stund och vi båda tittar upp.
~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~
Första kapitlet jag skriver! Vad tycks? Kommentera för mer! 💕 ~ A
YOU ARE READING
When I Met You In The Summer
FanfictionEvelina reser, med sin kompis Omar Rudberg, från Göteborg till Stockholm. Omar ska träffa de andra killarna i The Fooo och Evelina ska bo hos sin bästa vän, Alva, på sommarlovet. Vad händer när tjejerna och killarna börjar hänga tillsammans? När Eve...