"Hey!" Klonk er plotseling. "HEY......HEY!" Erik schrok wakker en schoot omhoog. Z'n kamer was nog pikkedonker. "Yess hij leeft nog" zei een stem achter hem. Erik draaide zich om en rolde van schrik uit z'n bed. Achter het hoofdeinde van z'n bed stond een groot karakter. "Ow sorry ik wou je niet laten schrikken" klonk er weer. Erik die nog verstijfd was van de schrik keek omhoog naar de gedaante die daar stond.
Erik schatte dat het 2 meter lang was. Hij leek een beetje te verdwijnen, maar net als je hem bijna niet meer zag verscheen hij er langzaam er weer. Om hem heen leek er een soort gas af te komen. Zijn ogen waren fel paars. Van die ogen kwam het kleine beetje licht in de kamer. Wat het ook was het was geen mens. Het gekke nog was dat het zich op de plek bevond waar een muur hoort te staan.
"Erik was het hè?" Zei de gedaante. "Is dit een droom?" Vroeg erik nog half verstijfd met een krakende stem. "Nee je bent dood". "Serieus!?"."Nee natuurlijk niet anders was je hier niet en dan had je de grim reaper voor je staan". Met z'n ogen open staarde erik naar de zijkant vanz'n bed."welkom in somnium, de wereld waarbij jij deel van uit maakt"."goeie slogan" zei erik met een serieus gezicht." Eigenlijk is somnium droom in het Latijns"." Ik ben walrock". " en ik ben erik maar dat wist je al, en een droom is toch meestal iets waarbij alle gedachtes samen komen die je hebt gehad vandaag ?" "Jà"."wat doe jij hier dan ?!"."ik ben de maker van de somnium al ben ik niet anders dan een verbeelding"."al heb ik deze plek geschapen jij beheerd het". "Oke, maar wat moet ik doen ?".'denk aan iets wat je heel graag wilt hebben of zou willen doen". "Ik had net niet aan DOOM kunnen beginnen" kwm bij erik plotseling op.
Opeens leek z'n hele kamer te vervagen en bleef er niets over. Totdat er het zelfde moment verscheen er weer iets. Voor hem lag de fabriek waar DOOM zich afspeelde. "Welkom in hell" dacht erik
JE LEEST
Somnium
Science FictionEen simpele gamer lijd een normaal leven totdat hij plotseling een rare droom krijgt