~Evelinas Perspektiv~
Eftertexterna rullar över tvrutan och jag tittar runt omkring mig. Alla är vakna, men Alva och Ogge är borta. Var har dom tagit vägen tro?
''Vet nån var Alva och Ogge är?''
Frågar jag. Omar räcker upp en hand och börjar sen prata.
''De gick för ett tag sen, upp för trappan.''
Säger han och alla ställer sig upp. Vi smyger tyst uppför trappan och kollar in i olika rum. Snart viftar Felix med armen som måste betyda att han hittat dem. Alla går dit och ställer sig i dörröppningen. Synen som jag ser gör mig glad, väldigt glad. Ogges armar på Alvas höfter, hennes runt hans nacke och deras läppar tryckta mot varandra. Oscar smyger upp sin mobil för att ett smygfoto. Smart som han är så glömmer han stänga av ljudet på mobilen, så ett ljudligt klick hörs och de båda personerna i rummet vänder sig mot oss, uoh busted..
''Hur visste ni vart vi var?''
Frågar Alva med blossande kinder.
''Jag såg när ni gick upp.''
Svarar Omar enkelt och Ogges kinder blir röda dem också. Det är tyst en stund innan Felix harklar sig.
''Jahapp, klockan är ganska mycket..''
Säger han för att bryta den pinsamma tystnaden. Jag och Alva tittar storögt på varandra. Hennes mamma måste vara orolig nu.
''Vi måste gå.''
Säger vi båda samtdigt och alla killar ser besvikna ut.
''Men kan inte du sova hos mig?''
Frågar Ogge och Alva tittar på honom.
''Jag vill, men då har Evelina ingen stans att sova.''
Visserligen kan jag sova hemma hos henne, men hur kul är det utan henne?
''Hon kan sova hos mig, för Omar sover ju här hos Oscar.''
Säger Felix och ler mot mig. Jag nickar och snart sitter Alva på Ogges moppe, påväg hem till henne för att hämta kläder. Och jag och Felix går, som förut, med varsin ljuslila resväska i handen på väg till bussen för att ta oss hem till honom. Felix lämnade sin moppe hos Oscar, han sa att han kunde hämta den imorgon. Vi pratar om allt möjligt och inom en liten stund sitter vi på bussen. Efter cirka tio minuter kliver vi av och går en liten bit tills vi kommer fram till ett stort vit hus med stor trädgård. Felix låser upp dörren och tänder lampan i hallen.
''Mina och de andra killarnas familjer är i Thailand. Vi fick stanna här om vi lovade att ta hand om varandra.''
Sa han och jag nickade. Efter att ha tagit av oss skorna, och när Felix har låst dörren, går vi upp till vad jag antar är Felix rum. Felix öppnar en låda och drar fram en mörkblå t-shirt som troligen kommer räcka en bit ner på låren för mig. Jag tar emot den och ler. Eftersom jag o Felix är bästisar så gör det inget om jag byter om här i rummet. Jag drar av mig tröjan och drar smidigt på mig den mörkblå, som jag trodde var den stor på mig. (inte för att Felix är tjock, den är liksom menad att va oversize på honom) Jag drar sedan av mig byxorna och sätter upp håret i en slarvig bulle ('messy bun'). Felix drar av sig byxorna och drar på sig ett par svarta mjukisar. Sedan drar han av sig tröjan, men gör ingen ansats till att sätta på sig en annan. Damn vilka magmuskler. Felix märker att jag stirrar så han flinar och poserar. Jag lipar men kan inte låta bli att skratta.
''Äre lugnt om vi sover i samma säng? Annars kan jag sova på soffan.''
Säger Felix frågande.
''Aa det är helt okej för mig, du ska verkligen inte behöva sova på soffan.''
Svarar jag och Felix ler så där gulligt som bara han kan. Jag är glad att vi är bästisar.
Vi kryper ner under täcket på varsin sida av sängen efter att Felix släckt taklampan.
''Godnatt Evelina.''
Säger han och jag ler.
''Godnatt Felix.''
Svarar jag och sedan släcker han även sängbordslampan. Jag somnar snabbt med en enda tanke i huvudet,
Vilken tur att vi träffade de här killarna.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kommentera för mer! ~ Evelina💕
YOU ARE READING
When I Met You In The Summer
FanfictionEvelina reser, med sin kompis Omar Rudberg, från Göteborg till Stockholm. Omar ska träffa de andra killarna i The Fooo och Evelina ska bo hos sin bästa vän, Alva, på sommarlovet. Vad händer när tjejerna och killarna börjar hänga tillsammans? När Eve...