✖22✖

1.2K 69 26
                                    

Olivia's pov

Met barstende koppijn wordt ik wakker. Ik lig op een bed. Fijn, Brent heeft me dus wel gevangen. Goed dat ik op mensen kan vertrouwen. Langzaam sta ik op en loop naar mijn kamer. Daar kleed me om. Daarna ga ik naar beneden. 

'Morgen,' zeg ik slaapdronken terwijl ik de keuken in loop. 'Waar was jij?!' Het is mijn moeder. 'In bed.' Mompel ik verveeld. 'Ik heb je overal gezocht! Ineens was je spoorloos. Ik dacht dat je de slet weer aan het uithangen was.' Zegt ze boos. Direct kijkt iedereen ons aan. 'Wat maakt het jou nou uit of ik een slet ben ja of nee?' Zeg ik een beetje geïrriteerd. 'Ik ben nog steeds je moeder.' 'Ja, dat moet het zeker beter maken? Als je het perse wilt weten. Ik was bij Brent.' Mijn stem klinkt koud en gemeen. 'Waarom was je daar nou weer?' Ik weet dat ze me nu eigenlijk beschuldigd van seks met Brent. 'Ieuw nee!' Zeggen Brent en ik in koor. 

Mijn moeder wil haar mond weer open trekken, maar Mevrouw Lestrange is haar voor. 'Doe even rustig wil je? Praat dit gewoon uit.' 'Nee! Zij denkt alleen maar het slechtste van me. Wat voor moeder is dat nou weer!' Een gekwetste blik bereikt mijn moeders gezicht. 'Li-' 'Nee, ik ben duidelijk niet welkom op een plek waar jij ook bent! Ik ga!' Ik sta op en loop de keuken uit. In de gang twijfel ik even. Zal ik weggaan? 

'Liv!' Het is mijn moeder die me over de streep trekt. Ik ren naar de voordeur en open die. Even kijk ik om me heen. Er is niemand. Dan spring ik van de ophoging. In de lucht verander ik naar mijn faunaat. Ik ren door. Aan het einde van de straat draai ik me om. Ik zie mijn moeder doelloos in de deuropening staan. Ik spits mijn oren en luister.

'Ze is weg.' Mompelt mijn moeder. 'Julia, het komt wel goed. Ze komt terug.' Zegt Walburga met een trieste uitdrukking. 'Ze is overstuur. Het komt wel goed.' Ze knikt verdrietig en draait zich om. Dan gaat de deur weer dicht. Fijn. Ik kan nu niet meer terug.

Ik kan naar Cam gaan. Ja, dat is een goed idee. Ik begin te rennen richting het huis van Cameron, want als ik daar voor het avond eten moet zijn, moet ik zo snel mogelijk gaan rennen.

-------------------------------------------------------

Met mijn snuit duw ik tegen de deurbel. Na een paar seconden gaat de deur open. In de deuropening staat Ellis Crown. De moeder van Cameron. Ze weet dat ik een Animagus ben. 'Olivia! Wat leuk dat je er bent.' Ik verander terug. Als Ellis mijn tranen ziet trekt ze me in een knuffel. 'Wat is er meid?' Zegt ze terwijl ze me naar binnen loodst. 'Mijn moeder-' Weet ik eruit te krijgen. 'Rustig maar, ik ga even thee zetten. Cameron is boven. Wacht ik roep hem!' Ze loopt naar de trap en schreeuwt naar boven: 'Cam het is voor jouw!' 'Mam, stuur ze maar weg!' 'Cameron Crown! Ze is overstuur!' 'Ze?!' 'Ja, ze! Het meisje waar je al jaren vrienden mee bent?!' Rennende voetstappen en het volgende moment staat Cameron in de keuken. 

'Liv?' 'Het is mijn moeder. Ze denkt alleen maar het slechtste over me. Sinds kerstavond is ze al chagrijnig. Alleen maar om-' Ik stop met praten, omdat ik nog meer voetstappen op de trap hoor. 'Oh je hebt al bezoek. Ik ga anders wel.' 'Nee ze passen zich maar aan. Wat wilde je zeggen?' 'Nou ik kreeg met kerst een brief van een onbekende afzender. De persoon die het geschreven had zei dat ik familie van hem was. Van mijn moeders kant. Hij heeft me deze-' Ik laat de ring zien. '-ring gegeven, omdat hij me een tip wilde geven over mijn familie.' Leg ik uit aan Cameron. 'We moeten erachter komen wie dit is.' Reageert Cameron. 'Ja dat moeten we ze-' Ik stop omdat de deur open gaat. 'Cam, kom je nog?' Zegt een wel heel bekende stem. Ik kijk op en zie Lily in de deuropening staan. Achter haar staan Remus, James en Sirius. Sirius kijkt me scherp aan. Ik slik en kijk weg. Dan loop ik naar de keuken. Cameron komt gauw achter me aan. 'ZIJ?!' Zeg ik een beetje boos. 'Cam, je weet dat we geen vrienden meer zijn!' 'Ja, maar zij waren hier eerder!' Zegt hij ook een beetje geïrriteerd. 

'I know I know.' Geef ik me over. 'Het is gewoon niet makkelijk. Als ik ze zo zie.' Mompel ik een beetje. 'Je geeft nog om ze.' 'Dat zeg ik niet!' Schiet ik in de verdediging. 'Waarom probeer je me te lezen?!' 

'Sorry sorry, hoe was kerst?' Zegt hij terwijl we terug lopen naar de woonkamer. Ik claim de sofa in het hoekje, zodat ik niet bij Lily en die jongens op de bank hoef te zitten. 'Wel leuk. Het feest was erg grappig, je kent toch wel Kevin en West?' 'Ja, je ex en zijn beste vriend.' Constateert Cameron. 'Ja die. Zij waren ook op het feest. Samen met Jennifer.' 'Wat?!' 'Ja, en laten we het zo zeggen. West is niet zo trouw als hij zegt dat hij is.' Zeg ik grijnzend. 'You didn't!' 'Eigenlijk wel.' Cameron schudt een beetje met zijn hoof. 'Dat is niemand ooit gelukt.' 'Mij wel.' Zeg ik droog. 

'En verder?' ' 's Avonds was er nog paniek, want ik was "verdwenen"' Zeg ik sarcastisch. 'Ik had gewoon hoofdpijn, dus ik ging naar boven. Maar iedereen dacht dat ik weg was ofzo. En toen kreeg ik daarom vanmorgen ruzie met mijn moeder.' Ik kijk een beetje naar mijn nagels. 'Ze noemde me een slet en beschuldigde me van seks met Brent.' 'Alsof je geen seks heb gehad met hem.' Mompelt James.

Met een ruk draai ik me om. 'Eigenlijk heb ik dat niet!' Fel kijk ik hem aan. 'Ohw ja joh! Ik zag jullie nog zoenen in de keuken.' Ik wil mijn mond open trekken maar vreemd genoeg is Sirius me voor. 'Ze raakte in paniek.' 'Wat?' James kijkt op naar Sirius. 'Ze hoorde ons aankomen en raakte in paniek. Daarom zoende ze hem.' Zegt die verveeld. 'Dat dus.' Zeg ik lachend terwijl ik Cameron aankijk. Een glimlach verschijnt ook op zijn gezicht, wat mij nog meer laat lachen.

✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖
Heey Heey,

De reden dat ik niet geüpdate heb is omdat ik in Elba was... Het was zo gezellig! Kijk!!!

We moesten van alles doen en het was heel gezellig. Ik heb gemountainbiked, gehiked en nog veel meer.

Oké let niet op mijn hoofd😂 ik kwam hier terug dus ik was ziek moe

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Oké let niet op mijn hoofd😂 ik kwam hier terug dus ik was ziek moe.

Kortom het was een geslaagde reis😍. Ik heb ook zo veel nieuwe vrienden gemaakt❤😙 dus ja

Vinden jullie het btw een leuk hoofdstuk?

Tot over 4 dagen🐰

Xxx Jonna✖❤

My famous Marauders storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu