≠26

6.1K 262 0
                                    

"Asy , tak ambil serius ke dengan kata - kata daddy one month ago ? " soalan yang diutarakan oleh daddynya , mematikan langkahnya . Asyraf berpaling .

"Not easy like you think cari wife . Someone who will be apart me . So please , daddy don't ever ask me again . Nanti ada , i will bawa jumpa both of you . " ujar Asyraf sebelum melangkah pergi . Risau Safiya menunggunya lama di kafe .

Mata Tengku Ahmad mengekori langkah Asyraf sehingga hilang dimatanya . Keluhan dilepaskan sedikit berat . Cermin matanya ditanggalkan . Rusing memikirkan anak terunanya .

"Rien yakin yang tak lama lagi Asy akan bawa girl yang di suka jumpa kita . Just sabar sikit je lagi . Asy look different after kenal dengan budak bakery yang dibencikan sangat tu ," ujar Tengku Airien . Dari mana dia tahu ? Suaminya yang mengupah orang untuk selalu ikut Asyraf . Terlalu kerap Asyraf keluar dengan Safiya sejak kebelakangan ini .

"I really hope ,that girl will change my son back like before " gumam Tengku Ahmad. Dia terlalu rindu dengan anak terunanya versi dulu. Yang selalu menagih perhatiannya .

"Apa ? " soal Tengku Airien apabila tidak seberapa dengar apa yang dikatakan suaminya .

"Miss you ," usik Tengku Ahmad , bibirnya melakar sengihan nakal .

"Mengada . Tak sedar diri yang awak tu dah tua . huh " Tengku Airien mula mengatur langkah ke dapur .

"Awak nak ke mana ? "

"Masaklah. Daripada layan perangai miang awak yang tak habis - habis tu buang masa je . "

Kata - kata isterinya, membuat dirinya geli hati . Tua - tua pun garang. Haih .

MENCUKA sahaja wajah Asyraf apabila sampai di kafe. Daddy ni memang, tak boleh buat aku happy sikit. Baru nak lupa perkara yang menyakitkan hati aku, boleh pulak dia remind.

"Kau kenapa ? ," soal Safiya . Jarang melihat wajah Asyraf yang seakan - akan merajuk itu .

"None of your bisnes ," datar sahaja suara Asyraf. Marah aku tak habis lagi , tak ada mood nak cakap .

"None of your bisnes kepala hotak kau ! Problem sekarang ni , kau ajak aku keluar semata - mata untuk tengok muka itik kau ke ? " bidas Safiya. Puas hati aku. Apa dia fikir aku tak ada kerja lain ke ?

"Yelah - yelah . Sorry " Asyraf mengalah. Singa dah mengamuk , tak pasal - pasal dia tinggal je aku kat sini . Baru sampai kut .

"Naik lori "

"Tak nak "

"Kesah apa aku kau nak ke tak ," jawab Safiya , datar.

"Alah , benda kecik pun nak besar - besarkan ke ? Macam budak kecik la kau ni " getus Asyraf .

"Oh , sekarang kau nak cakap aku budak pulak ? Macam tu ? " hembur Safiya . Angin betul aku dengan mamat bongkak ni .

"Kau pms eh ? "

Soalan Asyraf menambahkan lagi bengang Safiya . Dia ni , memang sengaja ke apa ni ? Matanya mencerlung tajam memandang Asyraf .

"Okey - okey. Sorry .Aku tanya je. Salah ke ? "

"Memang salah !" jawab Safiya lalu menjeling tajam Asyraf.

"Kau nak apa jumpa aku ni ? " tanya Safiya . Asyraf tersengih . Aku tanya, dia sengih kenapa ?

"Aku suruh kau senyum ke ? Aku tanyakan ? "

"Entah , teringin nak tengok muka ugly kau . " balas Asyraf selamba . Renungan Safiya tidak dihiraukan .

"Kau memang sejenis manusia yang dah puas hidupkan ? " geram sahaja soalan maut yang dilemparkan kepada Asyraf .

"Kalau ya , kau nak buat apa je ? "

"Menjawab ! " meja yang mereka duduki ditepuk perlahan .

"Kau tanyakan ? Aku jawablah . " ringan sahaja mulut puaka Asyraf membalas .

"Kau ni memangkan ? "

"Aku ? Ha , memang kenapa ? " menjawab lagi !

"Aku cau dulu. Macam zalim dengan diri je keluar dengan kau. Huh , " kerusi ditolak keluar perlahan . Tas tangan diambil dan melangkah keluar .

Asyraf tergelak . Sekeping lima puluh ringgit diletakkan diatas meja , sebelum berlari mengejar Safiya.

**

Sory lmbt update . idea tak muncul² .

But i try ,

End up ,

Pendek je kan bab ni ?

Idea dtg sikit je.

Sorry :(

Its okey , nnti i will usahakan update lagi panjang²

Cinta Lelaki Bongkak !Where stories live. Discover now