BİR VARMIŞ , BİR YOKMUŞ EVVEL ZAMAN İÇİNDE , KALBUR SAMAN İÇİNDE PİRELER BERBER ,DEVELER TELLAL İKEN BEN DEDEMİN BEŞİĞİNİ TINGIR MINGIR SALLAR İKEN ÇOK GÜZEL BİR ŞEHİRDE ÇOK İYİ BİR KRAL VARMIŞ. BU KRAL HALKI TARAFINDAN ÇOK SEVİLİRMİŞ. KRAL DA HALKINI ÇOK SEVERMİŞ.GÜNÜN BİRİNDE ÖLDÜĞÜ ZAMAN O ÇOK SEVDİĞİ HALKININ BAŞINA KENDİ GİBİ BİR KRALIN GELMESİNİ İSTERMİŞ. GÜNLERDEN BİR GÜN KARISI İLE YANİ KRALİÇE İLE BU KONULARI KONUŞMUŞ. KRALİÇE DE AYNI DERTTEN MÜZDARİPMİŞ.KOCASINA "HİÇKİMSEYE DUYURMADAN BİR LOKMAN HEKİME(DOKTOR)BAŞVURALI"DEMİŞ. KRAL İSE BU KONUŞMA ÜZERİNE "TAMAM"DEMİŞ. SONRA BU HEKİMİ ARAMAYA BAŞLAMIŞ.GEL ZAMAN,GİT ZAMAN AYLAR SONRA VEZİRLERİNDEN BİRİ KRAL'IN HUZURUNA ÇIKMIŞ. KRAL'A"EY HAŞMETMAHIM BANA VERMİŞ OLDUĞUNUZ EMİR ÜZERİNE NE KADAR KÖY,KASABA,ŞEHİR YANİ ÜLKEMİZ TOPRAKLARI İÇERİSİNDE NE KADAR HEKİM VARSA SORDUM SORUŞTURDUM. HİÇKİMSEYE DUYURMADAN BİR HEKİM BULDUM. ONA HİÇBİRŞEY SÖYLEMEDEN,GÖZLERİNİ BAĞLAYARAK HUZURUNUZA GETİRMEYE İKNA ETTİM. O'DA BANA ŞARTLARIMI KABUL EDECEĞİNİ AMMA VE LAKİN ONUNDA BİR ŞARTININ OLDUĞUNU SÖYLEDİ.ŞARTINI SORDUĞUMDA ANCAK VE ANCAK SİZE YANİ HASTANIN KENDİNE ŞARTINI SÖYLEYECEĞİNİ BİLDİRDİ.BENDE SİZ DEĞERLİ KRAL'IMIN HUZURUNA GETİRDİM."KRAL HAYRETLE VEZİRİNİ DİNLEDİ VE DERHAL ONA EMİR VERDİ."HEKİMİ KARŞIMA GETİRİN."DEDİ BÜYÜK BİR HİDDETLE.BU EMİR ÜZERİNE GÖZLERİ BAĞLI OLAN HEKİMİ KRAL'IN HUZURUNA GETİRDİLER.GÖZLERİ AÇILIP,KARŞISINDA KRAL'I GÖREN HEKİM KORKUDAN NE YAPACAĞINI ŞAŞIRDI.ŞAŞKINLIKLA VEZİRE DÖNÜP"HASTA NEREDE?"DİYE SORDU.VEZİR HİÇBİRŞEY SÖYLEMEDEN GÖZLERİYLE DÖNÜP KRAL'I GÖSTERDİ.HEKİM YUTKUNDU VE KISIK BİR SES İLE KRAL'A ŞARTINI SÖYLEMEYE BAŞLADI.KRAL CAN KULAĞI İLE HEKİMİ DİNLİYORDU."EY KRAL'IMHASTANIN SİZ OLDUĞUNU BİLMİYORDUM.BENİM YANIMA GELENİN VEZİR OLDUĞUNU DA BİLMİYORDUM.KABUL EDERSENİZ EĞER ŞARTIM YILLAR ÖNCE BİR YUMURTA VAR VE BU YUMURTA SİZE VE AİLENİZE ÇOK BÜYÜK ŞANS GETİRECEKTİR. AYNI BENİM SİZİN HUZURUNUZA ÇIKTIĞIM GİBİ. ÇOK YAŞLANDIĞIM İÇİN BU YUMURTAYI KORUYAMIYORUM.BUNUN İÇİN BU YUMURTAYI SİZE KORUYUP KOLLAMANIZ İÇİN ARMAĞAN ETMEK İSTİYORUM. BİLİYORUM Kİ KABUL ETMEZSENİZ BU GÜN SON GÜNÜM.CELLATLARINIZA EMİR VERİP BENİ ÖLDÜRECEKSİNİZ.KABUL ETTİĞİNİZ TAKTİRDE ÖMRÜMÜN SON KALAN GÜNLERİNİ SİZİN SARAYINIZDA GEÇİRECEĞİMİ BİLİYORUM.HASTALIĞINIZIN DUYULMAMASI İÇİN."KRAL DA BU TEK ŞARTI KABUL EDİP TEDAVİYE BAŞLAMIŞ.AYLAR SONRA KRAL'IN KARISI HAMİLE KALMIŞ .KRAL VE KRALİÇE SEVİNÇTEN HAVALARA UÇMUŞLAR.BU SEVİNCİ ONLARI SEVEN HERKESE DUYURMUŞLAR.GÜNLERDEN BİR GÜN KRALİÇE DOĞUM YAPMIŞ.ÇOK TATLI KRAL'A BENZEYEN BİR ERKEK ÇOCUĞU DÜNYAYA GETİRMİŞ.ANNESİ VE BABASI O KADAR ÇOK SEVİYORLARMIŞ Kİ LOKMAN HEKİM ONLARDAN ÜLKEYİ İSTESE ÜLKEYİ BİLE VERECEKLERMİŞ.HEKİMİN YANINA GİDİP "NE DİLERSEN DİLE BENDEN" DEMİŞ KRAL.HEKİM İSE HİÇBİR DİLEĞİNİ OLMADIĞINI,DİLEMİŞ OLDUĞU ŞARTI KRAL'A HATIRLATMIŞ.YILLAR SONRA KÜÇÜK PRENS BÜYÜMÜŞ. BU SIRADA ANNE VE BABASINI İYİLEŞTİREN HEKİM ÖLMÜŞ. OĞLU İLE BİRLİKTE HERGÜN KONTROL ETTİKLERİ YUMURTA HAREKETLENİP ÇATLAMIŞ. KRAL VE PRENS YUMURTAYI İZLEMİŞLER. YUMURTANIN İÇİNDEN KRAL VE PRENSİN ŞAŞKIN BAKIŞLARI ARASINDA MİNİK BİR EJDERHA YAVRUSU KAFASINI YUMURTANIN İÇİNDEN ÇIKARMIŞ. KRAL BU OLAY KARŞISINDA OĞLUNUN SEVİNÇTEN HAVALARA UÇTUĞUNU GÖRMÜŞ VE OĞLUNA DÖNÜP "BU YUMURTA BANA ŞANS GETİRDİ.BENİM EN GÜZEL ŞANSIM SENİN GİBİ YAKIŞIKLI BİR EVLAT SAHİBİ OLMAMDIR. UMARIM SANADA ŞANS GETİRİR. BUNDAN SONRA YUMURTA DEĞİL EJDERHA YAVRUSU OLARAK SANA ŞANS GETİRECEKTİR."DEYİP MİNİK EJDERHA YAVRUSUNU OĞLUNA YANİ KÜÇÜK PRENSE HEDİYE ETMİŞTİR. KÜÇÜK PRENS GÜNLERİNİ BU EJDERHA YAVRUSUYLA OYNAMAKLA GEÇİRİYORMUŞ. O KADAR İYİ ANLAŞIYORLARMIŞ Kİ ÇOK İYİ İKİ ARKADAŞ OLMUŞLAR. GÜNLERİN NASIL GEÇTİĞİNİ ANLAMADAN KÜÇÜK PRENS BÜYÜYÜP YAKIŞIKLI BİR PRES OLMUŞ. MİNİK YAVRU EJDERHA DA BÜYÜYÜP SARAYIN İÇİNE SİĞMAZ OLMUŞ.PRENSİN ANNE VE BABASI YAŞLANDIKLARI İÇİN PRENNSİN EVLENİP ÜLKENİN BAŞINA GEÇMESİNİ İSTİYORLARMIŞ. KRAL , PRENSİ BULMUŞ OLDUĞU BİR PRENSESLE EVLENDİRİP ÜLKEDE 40 GÜN 40 GECE ŞENLİK YAPMIŞ.KÜÇÜK PRENS ARTIK BİR KRAL OLMUŞ. BABASININ ÖLÜMÜNDEN SONRA ÜLKEYE DÜŞMANLAR 4 BİR YANDAN SALDIRMAYA BAŞLAMIŞLAR. BUNUN ÜZERİNE KRAL (KÜÇÜK PRENS) BABASININ ONA HEDİYE ETTİĞİ SARAYA SIĞMAYAN EJDERHASINI ALIP ÜLKEYE SALDIRAN DÜŞMANLARIN KARŞISINA ÇIKMIŞ. KRAL EJDERHASIYLA BİRLİKTE SAVAŞ MEYDANLARINDA DÜŞMANLARINI YENİP ÜLKESİNE YANİ SARAYINA DÖNMÜŞ. HALKI O KADAR SEVİNİYORMUŞ Kİ O GELMEDEN EJDERHASIYLA SAVAŞ MEYDANLARINDA YAPMIŞ OLDUĞU CESURLUKLAR DLDEN DİLE DOLAŞIYORMUŞ.O KADAR ÇOK SEVMİŞLER Kİ YENİ KRAL'I,ONA YENİ BİR İSİM TAKMIŞLAR.KRAL'A HALKK ARASINDA"EJDERHA KRAL"DEMEYE BAŞLAMIŞLAR. SARAYA DÖNDÜĞÜNDE KRALİÇE DOĞUM YAPMIŞ. YENİ BİR PRENS DÜNYAYA GELMİŞ. BU SIRADA EJDERHA RAHATSIZLANMIŞ. BUNU İYİLEŞTİREBİLECEK BİR HEKİM ARAMAYA BAŞLAMIŞLAR.AYLAR SONRA BİR HEKİM EJDERHAYI ,YİLEŞTİREBİLECEĞİNİ SÖYLEYİP EJDERHA KRAL'IN KARŞISINA ÇIKMIŞ. KRAL İLE AYNI YAŞLARDA OLAN BU HEKİM EJDERHA KRAL'A DÖNÜP BAŞINDAN GEÇEN OLAYLARI ANLATMAYA BAŞLAMIŞ. BABASININ ONA BİR EJDERHA YUMURTASI BIRAKIP,BU UMURTANIN ONA BÜYÜK BİR ŞANS GETİRECEĞİNİ SÖYLEYİP EVDEN ÇIKTIĞINI VE BİRDAHA HABER ALAMADIKLARINI SÖYLEMİŞ.HEKİM BU YUMURTANIN YILLAR SONRA ÇATLAYIP BİR EJDERHA YUMURTASI OLDUĞUNU GÖRMÜŞ VE BUNU BÜYÜTÜP BESLEMİŞ. KRAL'A EĞER İZİN VERİRSE BU EJDERHALARIN YAN YANA KOYULMASINI İSTEMİŞ. KRAL BU ŞARTI KABUL ETMİŞ. YAN YANA GELEN EJDERHALAR BİRDEN İYİLEŞİVERMİŞ. HEKİM EŞİ VE KIZI İLE SARAYDA YAŞAMAYA BAŞLAMIŞLAR.KRAL'IN OĞLU İLE VE HEKİMİN KIZI BÜYÜYÜP EVLİLİK ÇAĞINA GELMİŞLER. BU SIRADA EJDERHALARIN İKİ YUMURTASI OLMUŞ. HEKİMİN KIZI VE KRAL'IN OĞLU EVLENMİŞLER. İKİ ÇOCUKLARI OLMUŞ. BU YUMURTALARI ONLARA ŞANS GETİRSİN DİYE ÇOCUKLARINA BIRAKMIŞLAR. BU EJDERHA KRAL DİLDEN DİLE DOLAŞMIŞ. HİÇ BİR ŞEKİLDE ÜLKEYE KİMSE SAVAŞ AÇAMAMIŞ. HALKI VE EJDERHA KRAL MUTLU MESUT YAŞAMIŞLAR.