Treinen en poffertjes (14-04-2018)

5 1 0
                                    

9:14. Ik zit in de trein naar Utrecht. Ik zit alleen. Normaal gesproken rij ik altijd met Elisabete, maar haar bus is blijkbaar vertraagd, dus ze komt later. Ik neem een slokje koffie, en kijk naar de gebouwen en de bomen die voorbij flitsen. Ik hou van reizen met de trein, het maakt me rustig.

9:24. Ik loop op het Centraal Station. Ik bedenk ineens dat ik nog een nieuw oogpotlood nodig heb, dus ik loop de Hema in. Ik pak het juiste oogpotlood en loop naar de kassa. Als ik betaald heb ga ik op een bankje zitten. In een etalage tegenover me zit een paspop met roze haar en een bril. Ze ziet er schattig uit. Ik pak mijn schetsboek uit mijn tas en begin haar te schetsen.

9:45. Ik zit in de bus met Kim. We praten over het examen van volgende week. Ik ben benieuwd wat voor cijfer ik ga halen. 

10:33. De docent is aan het uitleggen over het examen van volgende week, en ik werk ondertussen verder aan de tekening van de paspop. Ik besluit om haar sproetjes te geven, omdat ik dat wel bij haar vind passen. Angélique stoot me zachtjes aan en knikt naar mijn tekening. "Wie is dat?" Vraagt ze. Ik glimlach. "Een paspop." Angélique knikt ook. "Gaaf."

14:20. Angélique en ik zitten in de gang met Roxy te praten. We hebben het over verschillende kunstscholen.

15:12. Ik zit in de bus met Niels, Willem en Jos. Jos moet ook naar Amersfoort toe, dus we rijden altijd samen. Gelukkig, want het is pittig saai om altijd alleen te moeten reizen. "Wie denken jullie dat er niet aangenomen gaat worden op de HKU?" Vraagt Jos. Ik denk na. "Sorry, dat is eigenlijk een heel ongestelde vraag." zegt Jos ineens. Willem en ik kijken elkaar aan en schieten in de lach. "Ongesteld? Bedoel je niet onbeleefd?" Vraagt Willem. Jos kijkt bedenkelijk. "Wat is ongesteld?" Ik moet nog harder lachen. "Daar hebben vrouwen weleens last van," zegt Willem. Jos wordt rood. "Oh. Sorry," Zegt hij. Ik schud lachend mijn hoofd.

16:23. Ik ben weer thuis, en ik heb mijn tekening afgemaakt. Ik stop hem in mijn map. Daarna ga ik naar boven. Ik geef mijn planten water en pak mijn laptop. Met mijn laptop loop ik weer naar beneden.

20:34. Ik kijk naar The Big Bang Theory. 

23:43. Ik ga slapen.

Poor Life ChoicesWhere stories live. Discover now