"Aku suka kau ," ujar Asyraf dengan satu nafas . Serius .
Terbatuk - batuk Safiya mendengar tiga patah perkataan yang meluncur keluar dari mulut Asyraf . Seketika , dirinya ketawa .
"Hambar weh , sumpah hambar . Nanti try lagi key ? " ujarnya masih dalam sisa ketawa yang belum habis . Gila tak kelakar , tiba - tiba cakap suka dekat aku . Nak percaya ? Memang tak ah !
"Kau ada nampak macam aku main - main ke ? ," soal Asyraf , ketat habis muka .
Ketawa Safiya mati . "Errr , tak . "
"So ? ,"
"Err--- " macam ni ke cara si mamat ni luah perasaan dia dekat girlfriends dia sebelum ni ? Er , macam mana ex dia boleh terima ek ? Serius semacam , tak sweet langsung ! Aku yang memang dah tak hingin makin tak nak pulak rasa .
"Er, apa ? " soal Asyraf lagi apabila Safiya hanya senyap .
"Entah " acuh tidak acuh sahaja balasan dari Safiya . Serius cakap , yang dia tak ada mood langsung bila cakap tentang perasaan . Yelah , bulan lepas baru kena fake hope . Apa , ingat dia tak serik ke ?
"Aku betul - betul serius. Kalau boleh tak nak buat kau jadi girlfriend --- " belum habis Asyraf bercakap , laju Safiya memotong .
"Oh , kau ada niat nak buat aku jadi perempuan simpanan kau la ya ? " sinis sahaja kata - kata yang ditutur oleh Safiya.
Wajah Asyraf berubah . Yang elok - elok jadi kucing terus jadi singa. Tunggu nak terkam je.
"Cuba kau dengar dulu aku cakap. Ni tak, sibuk nak sampuk aku bercakap. Lepastu tuduh aku macam - macam. Ish, perempuan memang macam ni eh? Overthinking nombor satu " omel Asyraf.
Safiya mencebir. Laa , salah ke apa yang aku cakap tadi ?
"Memang salah " jawab Asyraf . Safiya terkedu . Mak aii , boleh baca apa yang aku fikir ke dia ni ?
"Be my wife ? " lamar Asyraf . Safiya beriak selamba .
"Huh , kau nak ke perempuan type aku ni ? Sugar daddy sana sini , habiskan duit orang . Hodoh . Senang cerita tak sama padan dengan kau ." sindir Safiya. Puas hati aku !
Asyraf tergamam . Haa , itulah dulu mulut jahat sangat . Sekarang dah kena balik . Padan muka kau , Asyraf .
"Sorry "
"Aku okey but -- "
"Sorry to say. Kau bukan type lelaki yang aku suka . Bongkak , playboy macam kau. " ujar Safiya sebelum berlalu keluar dari restoran mewah yang mereka duduki .
Err , aku baru lepas kena reject ke ? . Gumam Asyraf . Wajahnya memerah . For the first time , perempuan reject lamaran dia !
Its okey. Ini Adam Asyraf . Selagi tak dapat , selagi itulah aku akan kejar . Don't play hard Safiya . You'll be mine.
Asyraf sengih sendiri .
Short update again. Sorry.😣
Srs, tak sempat.
Student mcam sy tak prnh tak busy.
YOU ARE READING
Cinta Lelaki Bongkak !
Chick-LitSecond Romance by Keerul Sarah. Setiap kali bertemu empat mata, ada sahaja yang tidak kena. Berbalas mulut bagi mereka biasa. Dua - dua keras kepala ! Identiti Safiya yang tidak diketahui oleh Asyraf membuatkan Asyraf memandang hina Safiya. Ada sa...