Gillas av calliess, valterjanni och 17 628 andra
Ludwigkronstrand denna tjej<3
taggade: calliess
visa alla 2 039 kommentarer
calliess 💑
valterjanni jag då
random lämna henne
axeljiggy ni två ❤️❤️
_amanda_ säg åt henne att svara när jag ringer!!
random omg goals😍Jag ler när jag kollar igenom kommentarerna men stannar upp när jag kommer till Amandas kommentar. Jag har glömt att ringa Amanda och Lovisa, mina bästavänner. Jag drar bort täcket och tassar upp ur sängen och drar på mig Ludwigs hoodie som ligger slängd på golvet. Ludwig ligger kvar i sängen med täcket draget över benen och drar handen över det mönstrade täcket.
Jag springer ut i hallen med mobilen i handen medans jag går in på Skype och ringer upp både Amanda och Lovisa. Signalerna tjuter och Amanda svarar nästan direkt. Hennes leende ansikte pryder min skärm och hennes näspiercing dinglar när hon pratar. Vi piercade oss tillsammans men jag har den inte i lika ofta som henne. Jag kryper längre ner i soffan och drar Ludwigs hoodie närmare mig och efter ett tag kommer Lovisa in. Orden och tiden flyter på och tillslut lägger vi på. Vi bestämmer att de kommer på festen imorgon.
____
Ludwig och jag sitter i bilen påväg till mataffären för att jag behöver köpa hem mat. Hans hand ligger på mitt lår medans han kör oss dit. Låtar från deras nya album spelas från min mobil och vi sjunger med när låten plötsligt stannar och Ludwigs ringsignal börjar låta. Jag tar Ludwigs telefon.
"Det är Noel" säger jag och tittar frågande på Ludwig.
"Sätt på högtalare" säger han med ögonen på vägen.
Jag svarar och lägger ner mobilen med högtalare på.
"Hej" säger Ludwig kort, som att han inte har lust att prata med Noel.
"Tja" svarar Noel trött, "vad händer?"
"Jag sitter i bilen.."
"Aaa, men hallå mannen kan vi snacka?"
"...med Callie" fortsätter Ludwig.
Noel tystnar och jag tittar på Ludwig som tittar tillbaka på mig. Jag rynkar ögonbrynen och han rycker på axlarna.
"Jaha" svarar Noel sammanbitet.
"så... vad var det?" Suckar Ludwig och stannar bilen, "vi är framme nu"
Noel suckar.
"Det var inget. Vi hörs" säger han och lägger på.
Vi knäpper upp bältena och går ut på parkeringen.
"Vad handlade det där om?" frågar jag och kollar upp på Ludwig.
Han kramar om mig och kysser mig på pannan, så som han alltid gör.
"Jag vet inte Callie, jag har ingen aning"
Han släpper mig och vi går in och handlar.
____
Det gick på 1800kr, mer än vad jag trodde men vi var tvungna att köpa schampoo och lite sånna grejer. På vägen hem så hämtade vi mina grejer hos soc. Bland mina kläder låg det en lapp som Jasmin skrivit som jag hittade i bilen vilket fick mig att bryta ihop. Ludwig stannade bilen och jag kröp över till hans sida och la mig hos honom.
Han ville att jag skulle ligga kvar där tills jag slutade gråta men jag klarade inte av att sluta gråta och vi insåg att maten skulle förstöras om den låg kvar i bilen ännu längre så vi åkte hem till mig. Ludwig hjälpte mig att bära in allting i lägenheten.
När vi la oss i sängen så kröp jag in i hans famn och han klappade mig över min bara rygg och jag somnade till hans viskande röst som sjöng i mitt öra.
—————-
Fan dehär kapitlet blev asdåligt aja vi får se, vill uppdatera varje dag men om kapitlarna blir bättre om jag har två dagar att skriva de så uppdaterar jag varannan dag 💞
ESTÁS LEYENDO
Förlåt || hov1
FanficÄr det okej att gå vidare med sitt ex bästavän? Och går det att lita på "kärlek vid första ögonkastet"? Fanfic om hov1