Olivia's pov
We zijn alweer een paar weken terug op Hogwarts. Vandaag is de Quidditch wedstrijd Slytherin- Gryffindor en iedereen is super zenuwachtig. Ik zit in het Quidditchteam van Slytherin als Chaser, dus overal zie ik mensen die vinden dat ik mijn best moet doen.
Ik zit aan het ontbijt en zie een hoop mensen, vooral jongens, van Ravenclaw en Hufflepuff ook de kleuren van Slytherin dragen. Aha dit laat me genieten.
'En! Heb je er zin in?' Ik schrik op van Brents stem vlak bij mijn oor. 'Damnit Brent!' Roep ik half terwijl ik hem quasi-boos aan kijk. 'Sorry..' Hij heeft een pruilip, hierdoor schiet ik weer in de lach. 'Het is goed.' Zeg ik waarna ik op sta en de Grote zaal uit loop, riching het Quidditch veld.
'Succes!' Roept een knappe 6e jaars Ravenclaw. 'Bedankt!' Roep ik terug. Een meisje naast hem kijkt me dodelijk aan. Dit triggert me om hem een knipoog te geven. Direct krijg ik een fantastische glimlach terug. Ik glimlach nog een laatste keer en dan loop ik de zaal uit.
Bij de kleedkamers aangekomen loop ik direct naar binnen. 'Red! Je bent laat!' 'Natuurlijk! Anders zou ik Olivia niet zijn.' Zeg ik met een glimlach. Dark kijkt me geïrriteerd aan. 'Goed dan. Ik heb 1 taak voor jou. Scoor veel. Oké? Je bent mijn beste Chaser, dus doe je best.' Dark is zelf de Zoeker, hij is goed, maar niet te goed. Dark zeikt nog een beetje door op onze Beaters. Dan komt er iemand binnen dat we moeten komen.
'Iedereen klaar?' We stappen allemaal op onze broom Madame Hooch kijkt ons een voor een aan. 'Ik verwacht eerlijk en sportief spel.' Ze doet de doos open en kijkt ons aan. 'Klaar? Start.' Ze gooit de quaffle omhoog en ik schiet erop af. James doet hetzelfde. Ik ben hem net te snel af en vang de quaffle waarna ik onder hem doorschiet. Ik gooi de quaffle richting Alison Vans. Ze vliegt op het doel af en volg haar aan de linker kant. Ze maakt een schijnbeweging en doet alsof ze gooit. De Keeper schiet naar de rechter ring. Alleen gooit ze hem niet daarheen, maar richting mij.
Nu heb ik 2 vrije ringen. Ik gooi en scoor. '10 PUNTEN VOOR SLYTERHIN! MOOIE BAL, RED!' Klinkt er over het veld. Ik grijns en vlieg weer richting mijn kant. Arthur Weasley heeft de quaffle. 'WEASLEY HEEFT DE QUAFFLE.' Hij vliegt op ons af en gooit de quaffle richting James. 'POTTER, WEASLEY, PO- OH NEE, DE BLUDGER VLIEGT LANGS, LEKKER SLYTHERIN.' Ik kijk boos naar Regulus Black. 'Ben je serieus?' 'OEH RED, VALT UIT TEGEN HAAR BEATER!' Zegt de commentator enthousiast.
Na zo'n 25 minuten staat het 100-80 voor Gyffindor. Ik ben het zat en zigzag door de spelers, om vervolgens nog een keer te scoren. '10 PUNTEN VOOR SLYTHERIN!' Ik negeer het en ga door. James heeft de quaffle. Hij gooit hem naar Forthescue, maar voor dat hij haar bereikt onderschep ik hem. Ik neem een risico en gooi de quaffle richting de linker ring. Terwijl ik gooi wordt ik geraakt door een bludger. 'EEN BLUDGER VAN SLTYTHERIN RAAKT ZIJN EIGEN SPELER!' Ik val bijna van mijn broom, gelukkig weet ik hem nog met 1 hand vast te pakken.
Black komt naast me vliegen. Als in Sirius. 'Lukt het?' 'Hou je mond! Ik vermoord Regulus!' Ik probeer weer overeind te komen. Ik zwaai weer op mijn broom en vlieg razend richting Regulus. 'Ben je insane?' Vraag ik woedend. 'Kijk zo sla je een bludger.' Ik pak de knuppel en sla de beuker richting de wachter van Gryffindor. Hij raakt hem en hij valt half van zijn broom en glijdt naar beneden. 'DIT GEBEURT OOK NIET VAAK! EEN JAGER VAN SLYTHERIN SLAAT EEN BLUDGER TEGEN DE KEEPER VAN GRYFFINDOR!' Roept de commentator geschrokken. Ik duw hem weer in Regulus zijn handen en vlieg weg. 'Oh en leer mikken!' Schreeuw ik erachter aan.
Nadat we nog een paar keer gescoord hebben snerpt het fluitje over het veld. 'DARK HEEFT DE SNITCH!!' Ik kijk om en merk daardoor niet de twee bludgers op, die op me afkomen. Ik wordt door de eerste zo geraakt dat ik zeker weet dat mijn arm nu gebroken is. Die ander slaat me van mijn broom af. Ik val naar beneden, maar voel niet meer dat ik de grond raak.
Ohw wacht laat maar... Ik raak hem nu.
Ik lig kreunend op het veld. Waarom ik nog bij bewustzijn ben? Geen idee. 'Verdomme!' Kreun ik vol pijn. Dumbledore komt naar me toe rennen. 'Gaat het?' 'Nee! Ik denk dat mijn wervels gebroken zijn.' Zeg ik haast zonder adem. 'En mijn arm!' Ik adem in en uit om de tranen tegen te houden, maar het lukt niet.
De tranen stromen over mijn wangen. 'Sorry sorry!' Roepen beide Blacks. 'Ga weg!' Sis ik woedend naar Regulus. Waarom niet naar Sirius? Simpel. Sirius zit niet in mijn team, het is zijn taak om me van mijn broom te rammen. Regulus niet. Hij hoort me te beschermen tegen dit soort acties. 'Ik zei alleen maar sorry.' Zegt Sirius verdrietig. 'Jij niet! Regulus donder o-' Dan zak ik in de duisternis.
'Auw mijn teen!' 'Jezus hou je bek Romea! Straks wordt ze wakker!' Sist een stem. 'Maar!' 'Wat nou maar? Straks wordt Liv wakker.' Dit is sowieso Bellatrix. 'Heb je het gehoord over die nieuwe leerling?' Fluistert Romea nu zachtjes. 'Ja, Dumbledore zei dat ze het gaat aankijken ofzo. Beter zorgen we dat ze na een week weg is.' Zegt Bella gemeen. 'Wat nou als ze best wel aardig is?' 'Dat boeit me niks! Ze is vast bijzonder. Waarom zou ze anders midden in het jaar binnen komen lopen?' 'Ik weet het niet Bella!' 'Ze komt vanavond tijdens het eten voor het eerst. Ik hoop dat Liv daar bij kan zijn.' 'Ja, dat hoop ik ook.'
'Dames, wegwezen! Ze heeft rust nodig!' Zegt Pomfrey geïrriteerd. Je hoort voetstappen en het geluid van een deur die sluit.
JE LEEST
My famous Marauders story
FanfictionSequel on Going to Hogwarts again. Olivia Red wordt na haar 4e jaar op Beauxbatons overgeplaatst naar Hogwarts. De meesten zouden haar zien als een voorbeeldige leerling, maar laat je niet misleiden door de buitenkant. Olivia windt elke docent zo om...