Tears~6

9 1 0
                                    

"Awak jangan risau. Saya pasti ada masa nanti, dia akan tercari-carikan awak."

Kata-kata Tao terngiang-ngiang di kotak fikiran aku. Aku kenal dia ke?

"Baru tahu jalan balik ke?"

Baru ingat dia dah tidur, rupanya bangun lagi.

Kau tahu tak,

Barang yang aku beli semua jatuh bergoleng-goleng di atas lantai sebab tangan aku bergetar.

Aku melutut. Memang aku macam ni. Kalau buat salah, even kecil sekalipun. Aku akan melutut.

Kedua-dua tangan diletakkan bersama.

"Mi...mian...mianhae, Tuan Muda. Tadi hujan, jadi saya berhenti di pondok bas sekejap tadi."

Aku dengar dia merengus.

"Sampai peluk dengan jantan bagai?!"

Terhinjut bahuku apabila di jerkah. Jantung aku pun dah bergetar. Tunggu nak tercabut jer lagi.

"Arghh..."

Tangan dia laju merentap rambut aku. Mukanya di dekatkan ke telingku.

"Aku bagi kau pengajaran sebab tak sedar diri."

Dan malam itu, aku dipergunakan seperti kucing murahan.

•••••

Air mata yang mengalir, cepat-cepat aku sapu. Aku hanya mampu menangis tanpa bunyi.

Sekarang, aku di lorong yang gelap. Hanya diterangi dengan lampu jalan.

Keadaan aku, tempang. Serabut. Selekeh. Macam pengemis.

Aku sedih. Aku dah kotor. Walaupun diperkosa dengan suami sendiri, aku tetap rasa aku kotor.

"Dekat sini awak rupanya."

Aku kenal suara ni. Pantas aku menoleh ke belakang. Dia...

Huang Zitao.

"Tao..."

Tenggelam suaraku ketika menyebut namanya. Seakan faham situasi aku, dia menarik badanku perlahan masuk ke dalam dakapannya.

"Don't worry. Saya ada untuk awak. Sebelum tu, mari ikut saya balik."

Laju aku menggeleng. Kau gila?! Walaupun aku ni tengah perlukan seseorang, aku masih waras lagi.

"Jangan risau, saya tinggal dengan halmoeni dan halboeji saya."

__________

(Complete) Tears - Oh SehunWhere stories live. Discover now