"Karolina kom genast tillbaka" ropar Malo efter mig, jag hatar när hon använder det namnet.
"Kan du bara sluta lägga dig i mitt liv! Och jag heter Korro inte Karolina" Vänder jag mig om skrikandes. Malo kollar förolämpat på mig men suckar sedan och höjer sin hand. Inte fören den stickande smärtan omsluter min högra kind fattar jag vad som hänt.
"Du slog mig" mumlar jag chockat. Visst jag och Malo (pappas nya dominanta flickvän) har haft våra gräl men hon har aldrig slagigt mig förut.
"Du säger inte ett ord om det här till din far" fräser hon innan hon går iväg med sina alldeles för höga klackar.
"Bitch" muttrar jag efter henne.Med trötta fötter och en röd kind går jag upp för den eleganta trappan mot mitt rum som ligger mitten i av korridoren. Som ni säkert förstår så har vi ett gaaanska stort hus, och för det måste man ju ha mycket pengar eller hur? Som sagt är min familj väldigt rik, vi var även en väldigt lycklig familj innan mamma dog i en flygplans olycka och pappa började träffa Malo (vilket är ett väldigt konstigt namn om ni frågar mig). Hon är bara ute efter hanns rikedom men säger att hon älskar honom och så klart har pappa gått på det och fallit för hennes skönhet och charm, inte för att hon har någon men... vuxna är lite konstiga.
Direk när jag kommer in på mitt rum slänger jag mig på sängen och plockar upp min gitarr som jag fick av min mamma i 17 års present. Året innan hon dog. Långsamt rinner en ensam tår ner för min kind. Snabbt torkar jag bort den när det knakar på dörren
"Entra" (kom in) ropar jag med så samlad röst jag kan.
Jag glömde att säga att att vi bor i Spanien för att mamma var där ifrån så jag är halv spansk men pappa och Malo är från Sverige så jag måste alltid prata svenska när dom är med, särskilt Malo. Mariana sticker ni huvudet och tittar fundersamt på mig
"La cena se sirve señorita" (maten är serverad miss) säger hon me det låter mer som en fråga.
"Mm Estaré viniendo pronto" (Mm jag kommer snart) svarar jag och sätter försiktigt ner gitarren på golvet.När jag kommer ner för trappan så sitter Malo och pappa redan i tystnad och äter.
"Men Karolina vad har du gjort med din kind" säger pappa förfärat när han ser min röda kind. Fråga Malo.
"Antagligen något utslag eller något" svarar jag och rycker på axlarna. Malo ler mot pappa innan hon åter igen börjar äta.
"Jag hörde att du fick ett A- på provet idag KAROLINA" säger Malo och uttalar Karolina extra tydligt för att jävlas med mig.
"Är det sant älskling?" säger pappa och hans tidigare leende försvinner snabbt.
"Mm" mumlar jag med maten i munnen
"Svara ordentligt när jag pratar med dig unge!" Skriver pappa och tar ett hårt kräpp om min handled
"Pappa det gör ont" kvider jag fram och försöker få loss min handled men han släpper inte.
"Svara på min fråga!" Upprepar han sig.
"Ja jag fick ett A- minus för att din jävla fru skulle hålla på att festa hela tiden så jag hann inte plugga" skriker jag och puttar bort honom om från mig.
"Estoy tan cansado que siempre seré perfecto, siempre tengo A+ en todas las pruebas. Estoy tan cansado que ese idiota siempre estará en mi vida" (Jag är så jävla trött på att jag alltid ska vara perfekta som alltid ska ha A+ på alla prov. Jag är så jävla trött på att den där idioten alltid ska lägga sig i mitt liv) skriker jag och rusar ut ur matsalen mot ytterdörren.
"Språket unga dam, och du talar inte till oss så" ropar pappa innan jag smäller igen dörren.Så vad tyckte ni? Första kapitlet är kanske inte så bra och kanske inte det andra häller med vi får väll se. Nu ska jag iallafall sova för att klockan är snart ett och jag har träning imorgon så godnatt:)) puss puss