01 ; Geletek

1.1K 103 54
                                    

. . . . . . . . . . . . . . . .
      Alice POV
. . . . . . . . . . . . . . . .

Jaejin da hampir masuk setahun mulai esok , aku gembira sebab dapat buat majlis untuk anak aku . Ni first time uruskan majlis walaupun kecil .

Well ambil pengalaman . Bila lagi nak ambil ? Sampai da beranak pinak , baru nak buat . Pfft ini merepek .

"Awak"

Panggilnya . Siapa lagi kalau bukan Jinyoung a.k.a my husband terchenta . Percayalah hanya dengan senyuman dia , cukup buat aku gembira .

"Ye ?"

"Doorgift yang awak tempah tu da sampai . Nak letak mana ?"

Katanya sambil menunjukkan sebuah kotak bersaiz sederhana yang dia pegang . Aku pun berfikir mana nak letak kotak ni .

"Awak letak je lah kat tepi meja makan . Terima kasih"

Aku berkata sambil senyum kepada dia . Jinyoung hanya turutkan . Aku mengambil meja kecil dan letakkan ditempat sepatutnya dan alaskan dengan kain berwarna pastel .

Huruf huruf happy birthday aku gantung di dinding belakang meja kecil tu . Bersungguh sungguh betul nak deco .

Kalau hasilnya hancur , kita kata apa ? Redho je lah hahahaha . Belon yang ada pelbagai warna , aku taburkan atas lantai .

Aku pusing selepas siap dan ternampak Jinyoung tengah bersandar kat tembok sambil sengih memandang aku .

Bertuah punya suami -_-||

"Da lama ke buat kerja ni ?"

"Ofc da lama tapi cuma pencen sekejap dan baru harini sambung kerja tu"

Ok , peristiwa ni membuatkan aku teringat masa kat sekolah menengah dulu . Time aku usya Jihoon disebalik tembok dan Jinyoung tegur aku .

"Asal kau menonggeng ni ? Aku tengok dari belakang boleh naikkan nafsu aku tahu tak"

Time tu ya Tuhan , aku punyalah malu tahap harimau bertanduk . Aduhhh tak boleh lupa betul memori tu .

"Ahh berangan apa tu ?"

"Tak de berangan apa apa pun . Just fikir kalau majlis ni tak menjadi"

"Aip aip tak mo fikir gituw ye sayang ? Sekarang ni , baik awak naik atas . Jaejin da meragam tu , laparlah kot"

Aku pandang Jinyoung dengan pandangan kau-biar-betik . Aku rasa nak cekik cekik je mamat ni , nasiblah kau tu seben terchenta .

Aku pun naik atas dan nampak Jaejin tengah bergolek golek macam ayam golek atas katil kami berdua .

"Amboi amboi anak mama sorang ni , sedap ye berguling guling atas katil"

Jaejin menganugerahkan satu senyuman manis . Eii da lah gigi baru nak tumbuh , aku cubit gusi tu kang .

Aku terus terkam Jaejin sebab geram tengok kecomelan dia serupa mak dia . Ecewahh bukan nak lagak au tapi inilah realitinya cehhh

"Jaejin , papa kata Jaejin lapar . Betul ke ?"

"Eo ?"

Jaejin buat muka betul-ke . Grrr Jinyoung nak kena dengan aku . Buat bersabar je lah , Alice . Kau macam tak kenal perangai suami kau tu . Kekadang menggila tak tentu pasal .

Aku mengangkat Jaejin dan letaknya atas antara lutut dan peha . Ya Tuhanku comelnya ! Anak sapalah ni HAHAAHA

Sambil bermain dengan Jaejin , aku membuka aplikasi instagram . Terdapat satu post dari Jinyoung .

Wat de pak -_- Jinyoung post gambar aku tengah buat eye-contact dengan Jaejin . Dengan baju tidurnya alahaii

bae.jinyoung_w1

❤ Liked by nursajat02 , syafx , itsdshazal and 589 902 others

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

❤ Liked by nursajat02 , syafx , itsdshazal and 589 902 others

bae.jinyoung_w1 jaejin comel macam mummy dia 💓

Views comments

itsleedaehwi_w1 nanti bagi tahu aku details tau

hikaru._ nak datang !!!

kimkaaaaaaaa nanti aku ajak semua ahli exo datang 👌

official.wannables perghhh 💔 jikalau aku tahu dimana rumah anda , semestinya aku hantar selori hadiah untuk anak comel anda 😭

Aku tersengih je tengok komen . Aku da lama tak jumpa Daehwi sejak selepas bersalin . Time tu je lah last jumpa dan lepas tu , dorang da busy .

Hope so , Daehwi dan ahli wanna one yang lain tak busy , boleh lah berborak panjang . Boleh lah gosip sekali #hidupmakcikbawang 🌚

"Ni asal asyik sengih sorang sorang ni ? Risau saya tengok"

"Isy ! Start lah tu kerja skodeng orang lain"

Aku merenung tajam muka Jinyoung . Dia pun tersengih sengih , nak je baling phone ni aduhai .

"Ahh apa tenung tenung ? Tahulah muka aii handsome you"

"Sebab tu lah aii tenung muka you . Handsome sangat kalah ijoy mushiro"

"Eh ni cakap macam nak samakan ke-handsome-man aii dengan ijoy je"

Sememangnya nak cakap macam tu tapi nanti dia menggila kang , aku gak kena tanggung . Aku da gelak terkekek kekek .

Tetibe dia datang dan terus mengeletek aku . Ahh kau bersungguh betul aku gelak . Sampai air mata keluar #tabah2k18

"Eii muka yang seakan ijoy ni lah yang awak sayang"

"Hahahaha yela yela betullah tu . Ya udah ! Geli lah ! Hahahaha"

5 minit kemudian , dia merdekakan aku . Pfft apa jenis ayatlah aku guna hahaha . Tak tahan kau dia geletek , mahu pecah pundi kencing aku . Bongok tul .

"Jaejin , tengok papa . Dia buat mama menangis"

"Ahh ngadu ngadu . Kang saya buat lebih teruk dari tu , baru tahu"

Aku da tergelak tengok dia membebel mengalahkan maknyah tepi jalan . Nasib kaulah Alice dapat husband macam ni . Adududududuh

Amacam first part untuk Senior Bae S2 ?
Ok tak ? Ada kekurangan ?
Saya mohon maaf *bow*

Member bersemangat sungguh nak update . So aii decide nak publish je HOHO

+vote+comment+
S U P P O R T T A U !!

[C] Senior Bae S2 : bjyWhere stories live. Discover now