"Mummy, Btul ke ni? Kita nk pergi Kampung? Auch, Jijik!" Ujar Aleesa Dgn lagat Muka Loya. Biasalah Anak Orang kaya, Berpangkat TAN SRI.
"Iye, Kampung, Daddy Ada Client kt situ, Sbb tu kena pergi" Balas Mummynya, Iaitu Datin Mona. Datin Sedikit ketawa, Kerana Pakaian yg dipakai Aleesa Seperti Ingin Melancong saja.
Tngok2 pergi Kampung Saja. Hahaha.
"Argh! Mummy x bagitahu awal2.. Lesa dah pakai Pakaian mcm ni. leceh lah Nk tukar2" Gedik Aleesa. Datin Mona ketawa Besar melihat gelagat Anak tunggalnya itu.
"Dah Siap ke semua? Jom, Kita perlu gerak skrng nnti smpai mlm pula" Sergah Tan Sri Ameen Belakangi mereka Berdua.
Tan Sri Ameen Melihat pakaian Aleesa, Terasa hendak ketawa saja. Tapi di covernya... nnti Anak Kesayangannya itu Merajuk tidak mahu ikut pula.
"Hmm.. Daddy Kenapa kampung? Kenapa tak Ke bandar ke?" Ujar Aleesa. Dia buntu btul. Kampung jer kena pergi? Kenapa tidak London? Korea? Whatever lah!
"Kita skrng ni dkt bndr lah. Nk bandr kt mna lagi? Haha" Ujar Datin Mona dgn sedikit ketawa.
Tan Sri Ameen dan Datin Mona Ketawa Saja. Aleesa Hanya muram saja mukanya.
#####
"Okey Kita dah sampai Tan Sri." Ujar Khasir, Pemandu Tetap Keluarga Tan Sri Ameen.
Mereka bertiga lalu keluar dri perut kereta.
"Wah Nyaman nyer Udara di kampung ini" Ujar Datin Mona sambil menghirup udara segar di kampung itu.
"Nyaman memang lah nyaman, but Bnyk lumpur!! Hbis kasut tumit Lesa..Mummy apa ni!" Rengek Aleesa. Tan Sri Ameen Hanya mengeleng kepala saja.
Aleesa Sudah terbiasa dgn Kehidupan Mewah, Tiada Lumpur, Tiada Nyamuk dan binatang2 buas mendekatinya.
"Assalammualaikum, Tan Sri Ameen, Sampai dah" Sergah Seorang lelaki tua di hadapan mereka bertiga.
"Waalaikumsalam, Lah talib, Alhamdulillah smpai jugak" Balas Tan Sri Ameen.
"Sesat tak tadi?" Ujar Talib. Iaitu Client yg Tan sri Ckp tu. Yelah kot.
"X lah, Ingt jln haha" Tan Sri Bergelak ketawa. yang Aleesa Dah Berbeks2 kena gigit nyamuk.
"Mummy!! Gatal lahh..bnyk nye nyamuk! Danger tau nyamuk2 ni! Gatal laa" Rengek Aleesa. Datin Mona hanya Mengeleng saja.
"Jom lah msuk.. Dah nk magrib ni" Ujar Pakcik Talib.
******
Tbc..
YOU ARE READING
Miss Diva VS Mr.Kampung (Slow Update)
Teen FictionAleesa Amani, Seorang Anak Tan sri Ameen Dan Datin Mona. Aleesa Seorang Yang sunguh ego, angkuh dan sebagainya kerana ia anak org kaya,. Suatu Hari, Tan Sri Ameen dan Datin Mona merancang Satu Plan, Untuk Satukan dia Dgn Seorang Budak kampung. yang...