Hoofdstuk 1
Ik
Ik heb
Ik heb veel
Ik heb veel vertrouwen.
Ik heb veel
Ik heb
Ik
Hallo ik ben Emily en ik ben 12 jaar oud. Sommigen denken dat ik te naïef ben. Dan zeggen ze bijvoorbeeld:"Hé, jij daar! Weet je wat ik gisteren heb gezien? Het was een echte fee!" Daar geloof ik niet in hoor. Het is gewoon omdat ik vertrouwen heb in mensen die er niet echt bij horen. Ik heb al veel problemen gehad waarbij ik hulp nodig had. Dan vroeg ik meestal hulp aan de dokter van ons dorp "Dokter Bollens." Dat is wel een beetje een rare dokter. Met een rare dokter bedoel ik dat hij nogal ver gezochte oplossingen vindt. Mijn mama vindt dat hij goed is en dat vind ik ook. Mijn papa vindt hem daarentegen een hele slechte dokter. Soms zegt hij zelfs:"Die man wil ons nog vergiftigen!" Dan zegt hij dat echt op zo'n hele boze toon. De laatste keer dat hij dat zei was het best grappig. Mijn mama zei echt zo van:"Wil je dan liever naar Dokter Oetker?" Ik moest lachen. Papa wist niet wat te zeggen. Hij was nogal nors. Dat duurde niet lang. Hij was al een beetje gekalmeerd en toen zei hij: "Euh, nee, maar wat is er eigenlijk mis met met Emilie? Waarom zou ze naar de dokter moeten gaan?" "Het is gewoon voor als ze nog eens naar de dokter moet," zei mama,:"Niet dat ze nu geopereerd moet worden of zo."
Die nacht sliep ik niet zo goed. Ik was bang dat papa het voor elkaar zou krijgen om mij nooit meer naar dokter Bollens te laten gaan. Ik zal je even een overzicht laten zien. Dan kun je ook weten wie van ons dorp dokter Bollens goed of slecht vind. Al een geluk staan we op gelijk stand.
Overzicht dokter Bollens
Deze vinden hem goed:
Deze vinden hem slecht:
-Professor Elders (Hij is een wetenschapper.)
-Oma Babette (De oudste vrouw van het dorp)
-Mevrouw Levenbach (Dat is mijn mama)
-(De anderen weten het niet zo goed.)
-Mevrouw Van Achterberg (Ik noem haar ook soms madame chichi.)
-Meneer Levenbach (Dat is mijn papa.)
-Mevrouw Vermeulen (Ze is echt een emo.)
-(De anderen weten het niet zo goed.)
YOU ARE READING
Zo'n zonde
General FictionEmily is een meisje dat al veel problemen heeft gehad waar ze veel hulp bij nodig had. Door haar vertrouwen vind ze altijd wel iemand die dat kan oplossen.Na een auto ongeluk is ze haar stem verloren ...........