Yura pov
Aku masih khusyuk di kaunter, langsung tak menghiraukan kereta yang lalu-lalang di luar cermin kaca cafe.Air kopi yang sudah siap sedia untuk diberi kepada pelanggan,aku memastikan bahawa perisanya betul dengan pesanan yang diterima.
"YURA!!!!"Suara Jaehwan sunbae meletup macam bom nuklear tu membuatkan aku nyaris-nyaris menumpahkan air kopi yang aku tengok tadi.Adoii!! haru betul lah sunbae aku yang sorang ni.Kalau sehari tak menjerit tak sah.Dibuatnya macam latihan vokal pulak.Tahulah dia ni boleh cecah highnote😅😂
"Kenapa sunbae?" soalku perlahan.
Dah petang² ni,bateri badan aku dah low..sempat aku mengerling jam di pergelangan tangan aku .30 minit lagi,waktu kerja aku akan tamat.Katil di rumah sewa sudah terbayang di layar mata.Keseronokkan dapat meluruskan segala tulang-temulang di atas katil sudah terasa.
"Seongwoo sunbae lupa bawak ni!!!"
Suara high pitch dia tu betul² mendarat kat tepi telinga aku.Aku mengosok-gosok cuping telingaku..boleh pekak lah aku macam ni,sunbae oii!!
Bila melihat tangan Jaehwan sunbae yang penuh dengan beg plastik cafe ni,jantung aku rasa nak luruh.Mulut aku pon automatik ternganga.
"Cofee ni! Seongwoo sunbae lupa bawak," rungut Jaehwan sunbae sambil membelek-belek satu per satu air cofee yang terletak elok berbungkus dalam beg plastik.
Aku tepuk dahi sambil menggelengkan kepala.Biar betul si Seongwoo sunbae ni? Setahu aku dialah orang yang paling peka sekali dalam cafe ni,tup tup dia sendiri yang lupa nak bawak air ni? Unbeliaveable! Ini sudah kes berat ni! Dari dah nak habis waktu kerja aku,dipaksanya pulak aku buat overtime. Eyy masak,masak..Dahlah aku ni penat giler namateyy nii.Kenapa Seongwoo sunbae dera aku sampai macam ni sekali huarghhhh😭..
To be continued~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hai korang semua😊🤗 !! Macam mana first chap ni ? Okay tak ? Sorry sbb cerita chap 1 ni pendek je tapi saya janji akan buat yang terbaik untuk chap² yang seterusnya okayy ?? Tolong comment sama ada intro ni best atau tidak and give me a lot of love, thank you ..kamsahamnida💞🎉🎇
YOU ARE READING
BAEYU COUPLE
FanfictionSINOPSIS Yura baru sahaja pindah ke bandar Seoul dari bandar Gwangju dan dia bekerja di sebuah cafe.. Sejak dia berpindah untuk bekerja di cafe dalam bangunan SWING ENT , pelbagai konflik yang telah dia lalui .. Konflik cinta , konflik persahabatan...