THE GAMESTER'S BLUES
BY: HDH InkPROLOG
Venture Lennon, King of Gambler. Dia adalah lagenda gambler yang masih sukar untuk ditumbangkan. Meski sudah wujud generasi peminat judi dalam kalangan pengunjung The Heaven Tube, tiada siapa pun yang mampu keluar hidup-hidup dengan jumlah duit kemenangan yang lumayan. Venture Lennon yang kini hanya bermain dengan tetamu kehormat sahaja tidak akan memandang generasi mentah yang mahu menawan gelaran dirinya sebagai King of the heaven tube. Tidak mudah untuk bersemuka dengannya.
Willy Harper, anak lelaki Wallance Harper, presiden Utama kumpulan Kongsi gelap Harper sudah menunggu lebih satu jam untuk membolehkan dia bercakap dengan Venture Lennon di bilik VVIP Casino ternama itu. Willy Harper sempat menghabiskan dua set minuman keras dan dia masih mampu bersabar. Yang dia perlukan saat itu hanyalah bertemu dengan Venture walau dengan apa cara sekalipun. Meski dia adalah anak wallance Harper, Venture tidak akan memberikan dia sedikit kelonggaran sama sekali.
Willy Harper hanya tersenyum memerhatikan pelayan casino yang keluar masuk dari dalam bilik VVIP itu. Mereka silih berganti masuk ke dalam dan mencuba untuk menarik perhatiannya. Willy Harper tertarik dengan mereka, tapi hanya matanya sahaja yang melirik ke arah tubuh mengiurkan milik gadis-gadis itu. Tapi untuk menyentuh dan jatuh cinta, itu bukan mudah baginya. Willy Harper tidak mudah jatuh cinta. Baginya, ada yang lebih menarik untuk digapainya berbanding berfoya-foya dengan gadis-gadis itu. Dia boleh saja memiliki mereka semua, namun Willy Harper seorang yang sangat berpendirian tetap.
'Lebih baik menjadi lelaki sejati dengan memiliki seribu kuasa untuk melawan kejahatan tetap masih balik ke rumah dan tetap membuat hanya seorang wanita menunggu kepulangan kita.'
Venture tertawa mendengar kata-kata daripada Willy tadi. Sepertinya anak muda itu mahu memberikan sepatah dua kata nasihat kepadanya.
"Kau yakin kau akan hanya jatuh cinta dengan seorang wanita saja di dunia ni..? saya pun pencinta yang setia juga, tapi saya akui..jatuh cinta dengan wanita adalah hobi saya ketika saya masih muda macam kau.." Balas Venture Lennon. Sekilas dia memandang wajah anak Wallance itu dengan penuh makna. Seperti membawa dirinya saat dia masih anak muda yang masih gemar berfoya-foya. Semua wanita cantik tidak perlu takut kepadanya. Siapa yang ditidurinya akan merasa bangga. Venture melirik tajam lagi ke arah Willy Harper.
"I can be like you Uncle. Tapi, there is something else I want to learn from you..Please teach me..." Kata Willy sedikit merayu kepada Venture.
"Saya tau apa yang kau mau dari saya Willy.. You have a talent. Your hands are moving so fast... Itu adalah salah satu keutamaan kalau kau mau jadi seorang gambler..." Venture meminta pelayan menuangkan minuman kepadanya.
"Jadi? Kenapa susah sangat uncle mau ajar saya..? perlukah saya minta Presiden suruh kau ajar saya..?" Tanya Willy Lagi. Venture tertawa. Gelas minuman kristal yang berkilat kerana disinari cahaya lampu chandlier di atas siling bilik VVIP itu dia letakkan semula di atas meja.
"To be a gambler... You must be good with something else too..." kata Venture. Kenyitan mata yang baru diberikan kepada Willy membuatkan minda Willy masih dikaburi dengan pelbagai persoalan. Salah satu sikap Venture yang digemarinya adalah perlakuannya. Setiap gerak geri dan juga tutur bahasanya mempunyai makna tersembunyi. Ia memerlukan daya otaknya untuk merungkai kesemuanya sendiri. Dan semua itu bukan mudah untuk dilakukannya.
"I know. Uncle sudah pernah cakap benda yang sama berulang-kali sama saya. To be a gamler, I must be good with my brain..And my eyes..?"
"No. You must be good with a women!" jawab Venture memberikan jawapan yang sebenarnya kepada Anak buahnya itu. Dahi Willy berkerut mendengar jawapan Venture itu. Perempuan? Apa kaitan semua perbualan itu dengan perempuan.
"I don't get it. What's with women? I want to be a gambler...Not a player."
"Well... A player is a Gambler... and a gambler is a player... every casino I went to...is full with a beautiful Roulette wheels, blackjack tables, and slot machines to satisfy even the most die-hard gamester.. And women were among with them..." kata venture lagi.
"So..? What's with the women...?"
"Every women who went there will be around us... they're like a slot machines... Even your Cards had different figures... Just like women... So you really need to understand that..." Venture meletakkan tangannya di dahinya. Willy memandangnya dengan wajah kekalutan.
"Okay. Saya masih tidak faham lah Uncle. Boleh kah jangan bagi saya jawapan yang terlalu berbunga- bunga... I Did Not Even finished my school! Damn It you make me feel so stupid." Kata Willy Harper. Venture tergelak besar mendengarnya.
"Look around you... every women is different just like your damn cards.. or maybe your fucking games.. If you know how to handle them good, You will be good with the games..." Venture minum lagi. Dan Kali Ini Willy juga menyertainya. Tanpa perlu menggunakan gelas, dia meneguk botol minuman keras Hennessey itu tanpa ragu- ragu.
"So, Let's play one round... Black Jack would be Nice..?" Ajak Willy kepada Venture. Tujuannya datang ke situ hanya mahu bermain Black Jack dengan Venture. Venture mengurut dagu runcingnya. Kening sebelah kanan diangkat dan bebola mata melirik kepada Willy yang begitu berharap.
"Fine...Turn on the light. Bring us the green table. And, my Whiskey." Arah Venture kepada seorang pelayan wanita yang sentiasa berada di situ. Menunggu setiap arahan yang keluar dari mulutnya. Selang beberapa saat, Wanita itu memberikan Venture segelas Whiskey, Venture mengambil beberapa not duit kertas berwarna ungu dan menyisipkannya di sekitar dada wanita yang terdedah luas itu. Willy Harper tersengih.
"Let's play." Kata Venture kepadanya.
♦️♠️♥️♣️
BLUES IMMORTAL, masih terkurung di dalam sangkar indahnya. Walaupun dicurahkan dengan kemewahan, keinginan dan impian diri tetap mahu memberontak di dalam jiwanya. Dia merenung luar jendela yang hanya memperlihatkan pemandangan yang sama sejak di dikurung di bilik itu. Jalan raya yang tidak tahu kemana penghujungnya.
"Please. I need to go out from this place." Bisik hati Blues.
Dia tidak diseksa tapi hatinya diseksa. Dia mahu menerokai dunia tapi kakinya tidak dapat pergi ke mana- mana. Dia mahu menjalani kehidupan normal tapi dia tahu itu semua mustahil.
"I need to find my way." Desus hati Blues.
Dia mendekati Uncle Goren dengan lebih dekat lagi. Dia selidik semua jadual perjalanan Uncle Goren. Dia perlu tahu bila masa Uncle Goren tidak ada di rumah itu dan dia akan meneruskan rancangannya yang seterusnya.
Tidak lupa juga, seni mempertahankan diri. Dia tahu kehidupan di luar sana bukannya mudah. Dia perlukan semua itu untuk melindungi dirinya.
"I've got this. I can do this." Blues nekad mahu mengubah nasib diri. Dia bukan burung emas yang perlu dikurung. Dengan kebolehan dirinya, dia yakin dia boleh membantu orang yang memerlukan. Biar dia kehilangan semuanya, asal niat hati dapat dia jadikan kenyataan.
"Siapa dia Uncle?" Blues memerhatikan seorang lelaki dari meja tempat Uncle Goren sedang duduk.
"Dia Willy HARPER. Dia boleh lindungi kamu jika apa- apa berlaku kepada Uncle. Kita kena pastikan dia kalah dalam permainan ini. Uncle yakin, kau boleh lakukannya."
"Hmmm." Blues memerhatikan lelaki itu tanpa berkedip. Wajah semanis gula dan tingkah penuh sopan. Benarkah dia seorang HARPER. Dari cerita Uncle Goren, HARPER adalah legasi Gangster yang paling berpengaruh. Tapi lelaki itu? Blues menggeleng. Tidak mungkin.
👅♥️♦️♣️♠️
🔞Bacaan orang Dewasa. Thanks.
YOU ARE READING
THE GAMESTER'S BLUES
Action#RANKED 1 in VIP 28/3/2019 #RANKED 1 in TOP 6/4/2019 #RANKED 1 in Gengster 11/4/2019 #RANKED 1 in sabahanWriters 16/4/2019 #RANKED 1 in Top 6/6/2019 SINOPSIS The Heaven Tube adalah markas perjudian Utama. Di sini, Willy yang mentah mempelajari duni...