part 1

5 1 0
                                    

Kring! ~~ bunyi jam loceng yang sudah menunjukkan jam 7:30 a.m. "ishhh!!!!
bising je jam ni !" ngomel seorang gadis
lalu menutup mukanya dengan bantal
kemudian dia sambung tidur semula
"yahhh!!!  Bangun la!!! " jerit minhyuk dengan suara yang agak tegas kepada
dongsaengnya... Tetapi di endahkan oleh
gadis itu "leegyuwon!!!!  Bangun la!!!!
  Dah pukul 7:30 a.m. dh ni! Nanti
lambat nak pegi sekolah! "Jerit
minhyuk lagi "apa?!  Yahh!!!  Oppa
kenapa baru sekarang kejut won! Oppa
ni!" bebel won lalu dengan kelambut dia
mengambil tualanya dan masuk ke
dalam bilik air... "Aku kejut mcm mana pun dia tak bangun jugak pastu nak salahkan aku" cebik minhyuk lalu keluar daripada bilik won... 10 minit kemudian
usai sahaja won mandi dia memakai
baju sekolahnya , kemudian dia turun
ke tingkat bawah... "Omma!  Won pergi
sekolah dulu ya! " jerit won "tak
breakfast dulu ke sayang? " kata
pn.lee daripada dapur "nanti won
breakfast dekat sekolah je dh lambat
ni" kata won lalu terus keluar untuk
ke sekolah... Dia berlari dengan semua tenaga yang dia ada... Oh lupa pulak! [ aku leegyuwon , but orang selalu panggil aku won... Aku sekolah di Hanlim high school ....aku memang kadang kadang macam ni lambat pegi sekolah... Okay la pape pun have funny dengan story aku ni><]  sesampainya aku di sekolah aku melihat di sekeliling kawasan sekolah yelah aku takut nanti aku kena tulis nama 'ishhh kalau la aku tak terlanggar si Mamat poyo tu mesti aku dah sampai awal sikit even aku tahu aku still lambat ishh tengok la nanti siap kau kalau aku jumpa kau balik!'ngomelnya dalam hati, tanpa dia sedar ada seseorang di belakangnya dan menegurnya"balik-balik muka awak je yang lambat apalah nak jadi dengan awak ni"tegur namja itu"hehehe.. Awak~~ bagi la saya lepas kali ni jebal~~ "kata aku dengan membuat muka comel "boleh la wooshin~~"pujuk won manja lalu memeluk lengan wooshin"haihhh~~"wooshin menghela nafas dengan berat sambil tangannya di dahinya sebab dah penat layan perangai won yang selalu lambat ni... "Yelah~~"katanya dengan berat hati "tapi, ni kali terakhir oky!  Kalau awak lambat lagi saya tulis nama awak" sambungnya lagi..."YES!  oky ~~ gumawo wooshin-sshi~~" kata aku sambil memeluk wooshin dengan erat... Wooshin terkedu dengan perbuatan aku sebentar tadi... "Oky la aku masuk dulu oky" kata aku lalu memberinya senyuman yang paling manis... Wooshin melihat won sampai hilang daripada pandangannya 'won tolong la jangan buat macam tadi atau senyum macam tadi... Kau hampir buat aku kene serangan jantung tau tak' bisik hati wooshin lalu dia memegang dadanya... 'Berhentila wahai jantung daripada berdegup dia bukan suka kau pun'  bisik hatinya lagi... Lalu dia berlalu pergi ke kelas apabila dia memeriksa dia semua kawasan sekolah...

Kelas 6-1

Won pov
Sesampai je aku di kelas aku duduk di kelas..pagi ni cikgu tak ade sebab meeting... Aku memandang keluar tingkap sebab tempat duduk aku dekat dengan tingkap... Sedang aku termenung kosong tiba-tiba ade seseorang tutup mata aku daripada belakang... "Eunha~~"kata ku selamba "alaa kau ni baru nak suruh teka" cebik eunha lalu duduk di sebelah won "kau dah selalu buat macam tu dekat aku, macam mana aku tak boleh teka" kata aku sambil mata aku masih memandang keluar tingkap "asal kau lambat ni? " kata eunha sebab malas nak layan won... " kau ni cakap macam tak biasa je aku lambat" kata won acuh tak acuh "kau termenung apa? " kata eunha lalu melihat di luar tingkap "tak de ape pun cuma teringatkan benda yang paling membuat kan aku happy pagi tadi" kata won lalu senyum seorang diri "apa dia?"  kata eunha dengan teruja dan ingin tahu "aku peluk crush kau tu" kata won dengan muka selamba "WHAT?!!! " jerit eunha lalu berdiri daripada tempat duduknya lalu semua pelajar dalam kelas memandang kearahnya "ishh kau ni!  Kalau ye pun terkejut jangan la jerit kuat-kuat"kata won lalu menarik lengan eunha untuk duduk semula.. Eunha duduk sambil memandang won dengan tajam... "Aku bukan suka-suka nak peluk dia.. Tapi, terpaksa sebab kalau tak nanti nama aku kene tulis sebab tu la"terang won panjang lebar "ishh kalau ye pun jangan sampai peluk dia"kata eunha dengan memeluk tubuhnya "ala kau ni tu pun nak merajuk... Tu la kau dulu aku suruh kau luahkan perasaan kau dekat dia tak nak"bebel won "bukan tak nak tapi, malu la... Aku kan perempuan jadi aku nak dia yang luahkan dulu baru aku "kata eunha menundukkan mukanya "haihh kau ni~~ kalau kau nak dia yang luahkan dekat kau sampai ke tua la kau tunggu dia " kata won yang dah pening dengan kawan baik dia ni "hmm~~ malu la! "Jerit eunha perlahan "ikut kau la"kata won lalu bangun daripada tempat duduknya "kau nak pergi mana? "  jerit won perlahan "mana mana je la" kata won lalu keluar daripada kelas seorang diri.. Dia berjalan menuju ke rooftop...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 24, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

our love storyWhere stories live. Discover now