Kadının giyimindeki esas mesele, tesettürü sağlamasıdır. E sen şimdi diceksin "tesettürü nasıl sağlayacağım. " şöyle sağlayacaksın kardeşim,
Kadının yüzleri ve ellerinden başka her yeri avrettir. Tesettür ise, giyilecek elbisenin avret yerini örtecek boyutta olmasıdır. Bir rivayete göre Peygamber Efendimiz, giyindiği halde açık olan, yani ince ve şeffaf elbiseyle dolaşan kadınların CEHENNEMLİK olduğunu bildirir.
Elbisenin ince olma hali; teni göstermemesidir. Bir diğeri de, dikkati çekecek kadar süslü ve renkli olmamasıdır.
Bir çok kişi"Müslüman kadının siyah giyinmesi şart mıdır? " gibi sorular soruyorlar. Müslüman kadının hicabının siyah olması gerekir gibisinden bir şart yoktur. Ancak nazar-ı dikkati çekecek kadar da renkli olmayacak. Siyah giymek şart değil ama çok da renkli giyinmemek şart. Bu tür davranışlar erkeğin dikkatini çeker ve dinlerinden saptıracak hareketlere yönlendirebilir.
Bir ayette" Mümin kadınlara söyle gözlerini sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, ziynetlerini göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar örtsünler. "Yani gözlerini yabancı erkeklere bakmaktan sakınsınlar, ellerini yüzlerini, baş kulak, kol ve ayaklarını göstermesinler,örtülerini saçı, kulağı, boynu gözükmeyecek şekilde örtülsün demek istenmiştir.
Bizim okul ortamında şöyle bir laf dolanmakta,"Kanka ben kapancam ama yakışır mı bilmiyorum. " soru zaten sorulmaması gereken bir soru. Sen kapalılığı Allah'ın rıza için mi yapacaksın, elaleme güzel gözükmek için mi?
Bunun üzerine geçenlerde bir söz okumuştum seninle de paylaşayım istiyorum "sen baş örtüye yakışta o zaten sana yakışır. " sen namazını kıldıktan sonra, dilini, gözünü haramdan sakındıktan sonra o başörtü sana öyle bir yakışır ki.
Bir kere tesettürün modası olmaz. Yakışması da olmaz. Sırf moda diye Allah ın karşı geldiği şekilde hareketler yap,moda olan tesettürü uygula. Bide Allahtan sana karşı merhamet bekle. Pes kardeşim vallahi pes!
~ARTIK KENDİNE BİR PAY BIRAK~
Doğru yola inşallah...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ALLAH'A LAYIK OL
SpiritualBU KİTABI ALLAH SENİN KARŞINA ÇIKARDIYSA, VARDIR BİR BİLDİĞİ...🌸 Kardeşim,ben bu kitabı senin okuman için yazdım. Allah ı tanı diye, Cahil kalma diye yazdım. Bu devirden haram olan şeyleri yapmayınca fark ettim de cahil sayılıyormuşsun. Ama en büyü...