K A D I K Ö Y

25 3 0
                                    

Kadıköy de sokakta ilerlerken bi kiralık yazısı gördüm ev fazla güzel olmasada şuanlık idare edebilirdim,ilandaki numarayı arayıp beklemeye başladım
   -Alo
   -Alo, iyi günler ben kiralık ev için aramıştım,
   -5 dakkaya geliyorum bekleyin
   - Tamam,iyi günler.
   -İyi günler
Buyrun; ev biraz harabe gibiydi ama suan sadece kalıcak yer arıyordum idare edebilirdim, evi tutmuştum ama elimde hiçbişey yok sadece bi anahtar, o akşami öyle böyle geçirmiştim akşam çok soğuktu ve baya esiyodu bi an once yarın olsun ve tekrar iş aramaya çıkıcaktım, sabah uyandığımda her yerim ağrımış ve tutulmuştu saate baktığımda 09:19 'du hemen kalkıp dışarı çıkıp iş arayışına koyulmam gerekiyodu anahtarı alıp çıktım kapıyı kitledim merdivenlerden indim ve buz gibi havayla karşı karşıya bir ben kaldım yolda ilerlerken kulaklığımı taktım ve en sevdiğim şarkı ile resmen sokak ortasında dans edesim geliyodu " Son Feci Bisikletten, bu kız" şarkısı çalmaya başladı,tabi bende dudaklarımı mıraldanarak ona eşlik ettim. Müziğe dalmış giderken bi anda birine çarptım ve işte o çocuk! O günki muhteşem adem elması resmen ona tutuldum o adem elması harikaydı çocuk  bana baktığında konuşmaya başladık.
İş buldunmu gibi havadan sudan onunla birlikte ilerlerken bana nerde oturduğumu sordu şu iki sokak ötede oturuyorum, şaka yapıyosun dimi bende orda oturuyorum evimiz yakın desene küçük diyip tebessüm etti.
Bende tebessüm ettim kafamın içinde milyon tane soru, aynı sokakta oturuyoruz ve istanbul'da sadece tanıdığım yani tanıdığım da denmez ama bi o var Erim!...
Erim'le yollarımız ayrıldıktan sonra tekrar kendime kulaklığıma ve iş aramaya koydum, şarkı ya odaklanmış yürüyordum yine iş bulamayan daha doğrusu bulsamda tecrübe'li olmadığım için iş vermeyen bi adet Almila bırakıyorum şuraya.Dünden beridir bişey yemediğimi farkettim fazla bi param olmadığı için iş bulasıya kadar idareli kullanmam şarttı, simit ve çay alıp afiyetle yedim, yan tarafta oturan küçük kız ve anne vardı bi an onlara çok özendim keşke annemle bende böyle karşılıklı sohbet olsun yemek olsun yemek isterdim, yetimhanede herkez bi arada yemek yer kalkılırdı keşke bende o küçük kız gibi olabilseydim.
Ve yarın okul var ve ben okulda kimseyi ne tanıyorum ne de tam olarak nerde olduğunu biliyorum bi an önce cafeden kalkıp küçük evime gitmem gerekiyor, ve duş alıp uyumam lazım mâlum yarın okul var ve uykumu almış olmalıyım ve ilk tefa okula birinin beni kaldırmadan gitmem gerketiğini anladım yetimhanede olsaydım raşel abla bizi kaldırır öper sonra okula yollardı canım raşel ablam benim..:) Yarın için heyecanlıydım evet nasıl geçicek bilmiyorum sınıfımı ve daha doğrusu okulumu bile ilk tefa görücem,iyi geceler istanbul iyi geceler anne, baba sizi seviyorum...

Günaydın İstanbul, günaydın anne,baba her sabah kalktığımda anneme ve babama günaydın derim çünkü bu dediklerimi hissettiklerini biliyorum yani raşel abla öyle söylerdi bize,neyse saate baktığımda 07:11 di hemen duş alıp üstümü giyindim hava Soğuktu vişne çürüğü kazağım ve siyah pantolonumu giyip evden çıktım bu arada duj jelimin kokusuna bayılıyorum vanilya kokusu en sevdiğim....otobüse bindim ve ineceğim yer geldi şey bakarmısınız bi öğrenci uzatırmısınız teşekkürler,hava da baya soğuk ,soğuk havaları sevmezdim sonbahar havasını dört gözle bekliyorum; okulun yolunu tuttum  "Mercan Özel Koleji" yazısı göründü hemen adımlarımı hızlandırıp okula doğru ilerledim okulda mübarek saray beeh 5 katlı bir kolej,tabi zengin okulu bi zahmet saray olsun buraya benim gibi bursla gelen varmı bilmiyorum öğrenmekte istemiyorum beni alakada etmiyor zaten, okula girip merdivenleri çıkarken birine sorma gereği duydum ama çekiniyordum ama sormam gerekiyordu;
-Merhaba,şey bakarmısınız ben müdürün odasını arıyorum ne tarafta acaba?
-Merhaba, ilerde solda müdür yazısını görürsün canım
-Teşekkür ederim.
-önemli değil
Kız pek samimi değil de havalı biri gibiydi en azından alay etmedi bunada şükür diyip ilerlemeye başladım ilerde solda demişti ve işte müdür yazısını gördüm kapıyı tıktıklayıp bekledim girin diye bir ses geldi, içeri girdim Merhaba ben okula yeni geldim bunun için gelmiştim buyur canım geç şöyle koltuğa otur nerden gelmiştin sen, yetimhaneden geldim efendim anladım bu okula geldiğine göre derslerin iyi sanırım sevindim senin adına adın neydi senin Adım Almila Çağıran efendim,sınıfın 12-H bi kat yukarı çık sınıfı bulursun, Almila o zaman ders saatine az kaldı hadi şimdi doğru sınıfına dedikten sonra kapıyı açıp odadan çıktım ve kocaman bir Ohhh çektim, şu ana kadar herşey yolundaydı inşallah hep böyle olur , bi kat yukarı çıkıp sınıfımı buldum 12-H sanırım içeride hoca vardı ve ilk günden geç kalmıştım kapıyı tıklayıp içeri girdim şey ben müdürün yanındaydim geç kaldığım için özür dilerim, sen bu okulda yenimisin bakiyim daha önce seni bu sınıfta görmedim evet hocam yeniyim, şu arka sıraya geç ve bize kendini tanıt bakalım.. Adım Almila Çağıran 18 yaşındayım okula yeni geldim efendim, tamam oturabilirsin o zaman derse dönelim siz tenefüste kaynaşırsınız çocuklar, sırama oturup etrafımı kolaçan ediyodum daha doğrusu merak diyelim:)) ve bi kişi gözüme çarptı uzun boylu simsiyah giyinen ve adem elması olan çocuk evet adem elması olan çocuklar beni gerçekten kendine çekiyodu... ve ders öyle böyle derken bitti ve Zil çaldı kendimi sıraya gömüp uyumak istedim tabi yanıma gelenler olmasaydı yanıma 3 kişi gelmişti 3 kız Merhaba okulda yenisin galiba benim adım Ece, benim adım da Masal, benimde Yağmur memnun olduk hoşgeldin okulumuza, Merhaba hoşbuldum, kantine gidiyoruz istersen sende bize eşlik edebilirsin teşekkür ederim ama gelmek istemiyorum peki sen bilirsin o halde görüşürüz Almila görüşürüz.
Sınıfta kafamı sıraya koyup gökyüzünü izledim ve lanet olası zil çalmıştı galiba sınıftaki kişilerden duyduğuma göre ders Matamatik sınıfa koşarak at ağızlı hoca geliyo gençlerrr dedi adını bilmediğim çocuk ve herkez kahkahaya boğuldu galiba çocuk bu sınıfın esprili kişisiydi hani her sınıfta vardır ya dersi kaynatan bi kişi benim için de şuan o çocuk tu... hoca derse girdi selâmün aleyküm çocuklar, aleyküm selam hocam dedik ve herkez sırasına oturdu ama o çocuk ayağa kalkmaya tenezzül bile etmedi öylece durdu, öğretmende bişey dememisti şaşırdım galiba zengin çocuğu olduğu için bu kadar rahat bi okul rahat bi cocuk diye düşündüm ve düşünneyi bıraktım hoca beni gördü ama sadece gördü adımı sormadı tabi o sormadığı için bende söylemedim.. nedense bugün hiç derse giresim yoktu bi an önce bitsede eve gitsem diye saat sayıyordum.. 
Dersler bitti ve herkez okuldan çıkıyordu bende montumu giyip yola koyuldum ve okuldan çıktım okulun az ilersinde olan otobüs durağına doğru ilerlemeye başladım tam karşıdan karşıya geçerken bi anda biri beni tuttu ve kendine çekti o çocuk!!bi an öyle kaldım önüne bakta yürü şey ben bundan sonra öyle yaparım farketmedim teşekkür ederim bana yardımcı olduğun için hiçbişey demeden gitti resmen odun diyebilirim insan bi önemli değil iyimisin diye sorar ama nerdeee sorma gereği bile duymadı o da haklı niye sorsunki sanki onun için bişey ifade ediyorum ama insanlık namına sorulur nerdeee insanlık ölmüş ölmüş dedim kendi kendime:))
Otobüs geldi ve bindim eve gittim Erim'i görmek istemiştim yani nerde oturduğunu merak ediyordum hava kararmıştı ve Karnım açtı ve dolapta hiçbişey yok açlıktan ölcek değilim ya markete gidip bişeyler aldım abur cubur şimdilik böyle idare etmem gerekiyo markete çıkıp bişeyler aldım ve tekrar evin yolunu tuttum marketle evin arasında biraz fazla mesafe vardı ama olsun hava da almış olurdum her zamanki gibi kulaklığımı taktım ve "belki üstümüzden bir kuş geçer" şarkısı çalmaya başladı tabi bende ona mırıldanarak eşlik ettim tam apartmana giricem onu karşımda gördüm evet o Erim..!
-selam
-selam
-Naber Nasılsın küçük
-iyiyim sen nasılsın
-yaşıyoruz işte küçük olduğu kadar olmadığı kader dedi ve yüzümde soğuk espiri yapanlara karşı hani bi kuscam manasında bakılır ya ona öyle baktım
Tamam tamam küçük biliyorum kötüydü, sadece öyle laf olsun diye söyledim ee marketten ne aldın bakalım, abur cubur aldım çerez falan evde bişey yokta yicek karnımı doyurmak amaçlı, küçük bana gelseydin keşke ben sana omlet yapardım parmaklarını yerdin, şey evini bilmiyorum ki hem ne biliyim boşver işte ya , küçük bak şurası benim yaşadığım yer karşıdaki apartmanı gösterdi 3. kat benim ev istersen gel bi kahve yapiyim için ısınır zaten hava da soğuk hadi gel , yok ben rahatsızlık vermiyeyim, küçük ne rahatsızlığı bi kahvenin lafımı olur, tamam o zaman geliyim ikimiz birlikte onun evine doğru ilerledik o da tek yaşıyomuş evde kimse yoktu onu farkettim, küçük Nescafe seversin dimi yoksa çay mı yapıyım Nescafe olur peki yapıyorum o zaman, küçük sıcak sıcak iç teşekkür ederim.
Ee küçük sen nerden geldin anlat bakalım, Adım Almila Çağıran, yetimhaneden geldim annem babam yok yani varsada ben bilmiyorum beni küçükken bırakmışlar oraya 18 yaşıma geldigim için çıkmak zorunda kaldım lise son sınıfım, öyle yani.
Hmm anladım küçük demek adın Almila Çağıran,çağıran diyince böyle bi baya gözleri büyümüş şaşırmıştı sanırım yada ben öyle tahmin ediyorum, bende burada tek yaşıyorum okuyorum üniversite mimarlık Adım Erim Ayyıldız yeniden tanışmış olduk küçük diyip tebessüm etti,bende ona karşılık vererek tebessüm ettim ee küçük istediğin meslek veya üniversite varmı evet var hukuk istiyorum üniversite olarak da İstanbul Beykent üniversitesini istiyorum, iyimiş küçük inşallah kazanırsın çok çalış küçük çok bu hayatta kendi ayaklarının üzerinde durmaktan başka çaren yok arada yanıma gelip anlamadığın soruları sorabilirsin ayıptır söylemesi tarih hariç tüm derslerde iyidirimde;)
Desene sen bu sene sınava hazırlanıyosun ee sınava çalışmaya başladınmı, yok daha başlamadım yani test kitabım yok alıcam ama önce iş bulmam lazım, bende var küçük bi kaçtane istersen veriyim bende sınava girerken almıştım biraz çözdüm ama olsun al buyur , şey çok ama çok teşekkür ederim gerçekten dedim ve bi anda sarıldım sonra ne yaptığımı anlayınca hemen geri çekildim, pardon bianda şey oldum sorun değil küçük dedi ve kahvesinden bi yudum aldı,tabi ben baya utanmıştım saat baya geç oluyodu 10:30 du Erim ben gitsem iyi olucak mâlum yarın okul var ve erken yanmam lazım ben bir okul çocuğuyum, hahahah güzel taktik küçük sıkıldınmı, yok Hayır gerçekten sıkılmadım ama gitmem lazım peki sen bilirsin küçük, kapıya kadar uğurlıyım seni bari , olur iyi geceler Erim, sanada küçük dedi ve kapıyı kapattı bende tabi hızla eve koştum ve kendime hemen yatağa attım çok yorulmuştum nedense uyumak bana iyi gelicekti, umarım yarın herşey güzel olur Allah'ım..

Günaydın canım kendim, arada kendimi övmeyi severim, kim sevmezki dimi hemen duş alıp üstümü giyinmem lazım acele acele duş alıp çıktıktan sonra mavi penyemi giydikten sonra kot pantolonumu giydim ve evden çıktım, otobüs durağına doğru yol aldım bi anda telefonum titredi şaşırdım kim mesaj attı ki bi numara!
-Günaydın küçük(Erim ben)
-Günaydın, sen numaramı nerden buldun?
-sen wc'ye giderken hemen alıp kendime mesaj attım, şifre de koymamışsın telefona küçük..
-anladım sen çakalmısın Erim
-yok canım ben kurnaz'ım
-hahaha komik
Ne ara bu kadar samimi olduk anlamadım ama güzeldi okula doğru ilerledim, merdivenlerden sınıfa çıktım ve sınıfa girdim Günaydın Almila , gelen sese doğru baktığımda kızlar yani ece,su,masal Günaydın kızlar diyip tebessüm ettim aralarında en yakın su gelmişti çok masum gibiydi inşallah göründüğü gibidir, ilk Dersimiz Matamatikmiş üzdü o çocuk bugün gelmemişti, hoca ders anlattı ama bişey anlamadım gerçekten, tenefüste kantine indim bi Nescafe aldım ve camın kenarına geçip dışarıyı izleyerek kahvemi yudumladım, biri koluma çarptı kahve üstüme döküldü, ahhh diye bağırdım, o çocuk Afedersin esmer dedi bende benim bi adım var Almila dersen sevinirim, peki Almila çok canın yandımı, sorun yok üstümü değiştirmem için eve gitmem gerek off , çocuk yanımdan gitti zannettim ama gitmemiş seni evine kadar getiriyim istersen, adını bile bilmiyorum tabikide Hayır gerek yok otobüsle giderim eve, adım Kutay şimdi gelicekmisin peki arabayla bırakicam ya hani, gerçekten kendim giderim, üstünü kahveyi döktüm bırakta Özür gibi say evine bırakıyım seni , şöyle uzun bi süre baktım Hayır dedim ,ısrar yok dedi ve gitti.
HAH' sanki ısrar et diye yalvarıyordum çok bilmiş şey, arkandayım seni duyuyorum esmer dedi, olduğum yerde dondum kaldım onları ben sana söylememiştim gerçekten yada evet sana söyledim nolmuş hem suçlusun hem güçlü, sana suçumu telafi ediyim dedim ama sen inatçılık yapıyosun benlik bi sorun yok, iyi tamam eve bırak o zaman beni Kutay bey...!

"İçimdeki Küçük Çocuk".Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin