"Awak nak buat apa?! Awak nak ambil kesempatan eh? Ha?!" Marah aku. Dia mengerutkan dahi.
"Mana ada. Saya cuma nak cium awak. Seorang suami nak cium isteri dia salah ke sayang?" Soal Taehyung.
"Eeii, nak ambil kesempatan dalam kesempitan pulak!" Tengking aku. Wajahnya aku jeling dengan tajam.
"Ha jeling-jeling! Cucuk kan mata tu baru tau!" Katanya.
"Ish! Biarlah, mata saya kan? Bukan mata awak." Balas aku. Aku memuncungkan bibir. Wajah aku sudah kemerahan menahan marah. Aish! Mesti Taehyung suka. -,,-
"Alolo, comelnya dia! Muka merah je bila marah. Itu yang buatkan saya makin suka. Ingin je nak cium! Aumm.." Katanya. Aku membuat gaya geli.
Geli dengan kata-kata dia. Eiiyarks!
"Ah! Sudah! Mulalah tu nak buat perangai. Saya taulah malam ni malam.." aku terus menghentikan kata-kataku. Aku terus menekup mulutku yang sudah ternganga.
Taehyung terus tersenyum nakal. Ah sudah! Byuntae dia sudah kembali! Omma!! Eh jap.. setahu aku laki aku tak byuntae seteruknya. Hahahaha.. ceh baru nak mengaku Taehyung tu laki sendiri.. apalah Diya. ×_×
"Apa awak cakap tadi? Malam ni malam apa?" Soalnya. Dey budak. Jangan nak buat hal.
"Saya tau awak faham maksud saya. So, jangan tanya. Saya nak pergi mandi." Kata aku lalu melangkahkan kaki untuk masuk ke dalam bilik air. Tetapi dia sempat menyambar tanganku. Aku memejamkan mata dengan rapat.
"Malam ni malam kita tau?" Katanya lalu menggigit bawah bibirnya dan mengenyitkan matanya.
Aish! Hot sungguh! 0_o
"Byuntae sungguh dia ni!" Marah aku. Dia ketawa.
"Tak adalah. Saya gurau je. Dah pergi mandi sana. Busuk!" Usikkannya. Aku terus menolaknya. Dia ketawa. Apa yang lawaknya? +_×
♡♡♡
Setelah siap mandi, aku pun berdiri kat tepi katil sambil merenung ke arah Taehyung yang sedang membetulkan posisi tidurnya. Wajahnya aku pandang. Begitu juga dia.
"Tercegat apa lagi kat situ? Tidurlah sini." Katanya sambil menepuk-nepuk bantal untukku. So sweet ~♡ Eh Diya nihh sempat lagi berfangirling.
"Aw.. awak, ki.. kita tidur se.. sekatil ke?" Tergagap aku menyoalnya. Dia mengangkatkan kedua belah keningnya.
"Yalah, habis tu?" Soalnya. Aku menunduk. Yeah, bagus. Pipi aku dah mula rasa bahangnya. Nak merahlah tu. Ergh!
"Kwon Diya.. No.. I mean, Kim Diya. Takkanlah awak tak nak sekatil dengan saya? Saya kan suami awak? Awak isteri saya kan?" Katanya. Ada sayu juga. Hmm kasihan pula. Aku menganggukkan kepala lalu berjalan ke arahnya.
"Sorry, Tae." Kataku sambil merenung wajahnya. Dia tersenyum manis. Handsome weh!! ~_~
"Tak apa. Saya faham." Katanya. Aku hanya diam. Tanpa sebarang alasan, dia terus memuncungkan bibirnya. Aish! Ingatkan nak cium aku tadi.
"Awak kenapa?" Soalku. Dia menunjukkan bibirnya.
Nak minta ciumlah tu.
"Goodnight kiss saya mana?" Soalnya. Aku memukul dadanya.
"Dah pandai eh?" Kataku. Dia ketawa. Aww comel! ♡♡
"Alaa, cepatlah. Saya nak goodnight kiss." Katanya dengan manja.
"Eeeii, macam budak-budak." Kataku.
"Cepatlah!" Katanya. Aku terus memejamkan mata lalu mengucup bibirnya.
Terpaksa guys. :<
"Thanks sayang!" Jeritnya lalu memeluk aku.
"Herm.. yalah." Jawabku. Dia melepaskan pelukan itu lalu memandang aku dengan renungan yang agak memikat hatiku. Ceh!
Secara mengejut dia mematikan lampu lalu menarik selimut sehingga ke atas kepala kami berdua. Ya ampun!!
"KIM TAEHYUNGG!!" Jerit aku.
Gilalah dia ni. Nak nangislah! ~_~
♡♡♡
Hari sudah pun bertukar menjadi pagi. Aku dan Taehyung masih lagi tidur dalam keadaan berpelukan. Aku kini berada di dalam dakapannya dan yeah. Aku tidur menghadapnya. Wajah aku disembamkan di dadanya. Pinggang aku dipeluk erat oleh Taehyung. Herm.. sweet jugak dia ni. AHAHA. Okay tak lawak. ×_×
Mata aku dibuka sedikit. Aku meniti setiap inci wajah lelaki itu. Siapa lagi kalau bukan Taehyung? Tanpa sedar aku mengukirkan senyuman. Comel juga bila dia tidur.
Bersambung.
Ehem hem.. uitt Diya.. dah sukakan Taehyung ke? Acewah! 😂 apa salahnya kan? Suami dia juga.. 😆💕
YOU ARE READING
Suamiku Sayang (K.T.H)
Roman d'amour"Bersaksikan bulan dan bintang di malam harini, sudikah awak menjadi permaisuri saya buat selamanya?" Soal Taehyung. Aku mengangguk. "Bersaksikan cinta dan hati kita, saya sudi." Jawabku. Dia tersenyum lebar lalu kembali berdiri dan memakaikan ranta...