"Kenapalah saya tak boleh nak bukakan hati ni untuk awak? Awak baik dan sayangkan saya. Tapi susah. Saya tak boleh nak mencintai awak. Rasa bersalah pun ada." Kataku.
"Kenapa nak rasa bersalah? Kalau awak belum bersedia nak bukakan hati untuk saya, jangan dipaksa. Takut kalau dipaksa nanti benda tu akan berubah menjadi benci. Lagilah tak nak. Baik awak biarkan je. Lambat-laun pun perasaan tu akan hadir jugak. Jangan risau, saya tetap setia menunggu." Katanya secara mengejut. Dengar rupanya. Ingatkan masih tidur.
"Dah lama ke bangun?" Soal aku dengan dingin. Dia membetulkan kepalanya untuk baring dengan betul agar dapat memandang wajahku.
"Baru je. Good morning, sayang." Katanya lalu menghadiahkan sebuah senyuman. Aku membalas senyumannya.
"Good morning too, Tae." Kataku. Rambutku digelus lembut olehnya. Dia merenung wajahku langsung tak berhenti. Haihh.. suka sangat.
"Kenapa awak asyik tenung muka saya? Cantik sangat ke saya ni? Setahu saya, saya ni biasa je." Kataku merendahkan diri.
"No. Awak memang cantik. Mama dan papa cakap awak cantik macam bidadari. Bidadari hanya untuk Kim Taehyung." Katanya. Aku ketawa kecil lalu menampar lembut pipinya.
"Tch! Merepek!" Kataku.
"Betul apa? Awak cantik. Kalah nenek saya." Katanya. Aku terus memukul bahunya.
Jahat doo..
"Ish! Tak baik! Dah, saya nak mandi." Kataku. Dia menarik semula tanganku. Okay bagus kali ni aku terbaring di atasnya. -,,-
"Apa awak ni?" Soal aku. Dia tersenyum.
"Saya nak bagitau sesuatu. Saya nak ajak awak pergi.. honeymoon jom?" Katanya. Berkerut dahiku apabila mendengar kata-katanya itu.
"What? Hon.. honeymoon?!" Soal aku. Dia mengangguk laju.
"No way!! I don't want!" Jawabku.
"Kena pergi jugak." Jawabnya. Aku mencebik.
"Tae, saya belum sedia lagi. Saya masih sekolah lagilah." Kataku. Dia mengeluh.
"Alaa lagi setahun je kot." Kataku sambil memujuknya. Alasan je guys. - ,, -
"Yalah." Katanya. Dia terus memuncungkan bibirnya.
"Jangan merajuk! Awak ni." Kataku. Dia ketawa. Aik? Okay ke mamat ni? XD
"Siapa suruh buat saya merajuk? Salah awak jugak kan?" Usikkannya.
Mak aih. ×_×
"Ish! Tak payah nak mengada nak merajuk bagai." Kataku. Dia ketawa.
"Ish! Kata merajuk? Asal ketawa? Tampar kan bisu." Kataku. Dia mendekatkan dirinya ke arahku.
Dup dap dup dap.
Laju jantungku berdegup. Terasa nak terkeluar pun ada."Awak.. awak kenapa ni?" Soal aku. Dia senyum nakal lalu mengunciku ke dinding. Kedua-dua tangannya didepakan ke dinding. Aish!
"Awak ingat tak apa kita buat malam tadi?" Soalnya dengan sengaja membuat suara gaya nak goda. Ish!
"Ap.. apa kita buat? Tak ada buat apa-apa pun." Kataku. Dia mendekatkan bibirnya ke leherku.
Meremang bulu roma aku.
"Takkan tak ingat? Ke awak pura-pura lupa?" Soalnya. Dia kembali merenung wajahku.
Dekat gila yall.
"Mana ada. Kita tak buat apa-apa pun." Kataku lalu menelan air liur. Takut kalau dia buat apa-apa.
"Tak tau? Nak saya bagitau ke apa kita buat?" Soalnya. Aku hanya mendiamkan diri sambil merenung wajahnya sesekali memandang ke arah bibirnya yang sedikit merah itu.
Taehyung mengalihkan pandangannya ke arah bibirku lalu beralih ke arah leherku dan mendekatkan diri ke situ.
Tuhan bantu aku!!
"First night." Katanya. Membulat mata aku apabila dia berkata begitu.
"Tipu." Jawabku.
"Ya betul." Katanya. Ish, sajalah tu nak usik aku!
"Kalau betul mana buktinya?" Soal aku. Dia mengangguk.
"Saya ada buktinya kalau awak nak tengok. Buktinya ada pada leher awak dan leher saya." Katanya. Aku terus menyentuh leherku dan pergi ke arah cermin.
Love bite kah?
"Mana? Tak ada pun! Awak tipu kan?" Soal aku. Tengok rupa je dah tahu dia tengah tahan gelak.
"Leher saya ada. Tengoklah sendiri." Katanya. Aku berjalan ke arahnya lalu menyelak sedikit kolar baju tidurnya untuk memastikan betul ke tidak apa yang dikatakan olehnya itu.
Gulp!
Aku dah menelan air liur. Memang betullah! Ada kesan merah kat leher dia! Apa yang kitorang buat semalam? Huhu!! Takkanlah..!!! God!!
Bersambung
Ayok Diya.. apa korang buat senalam😂 habislahh!! Hahahah..
YOU ARE READING
Suamiku Sayang (K.T.H)
Romance"Bersaksikan bulan dan bintang di malam harini, sudikah awak menjadi permaisuri saya buat selamanya?" Soal Taehyung. Aku mengangguk. "Bersaksikan cinta dan hati kita, saya sudi." Jawabku. Dia tersenyum lebar lalu kembali berdiri dan memakaikan ranta...