Kadere Hangi Gözle Bakıyorsun?

180 42 3
                                    

Kardeşim ilk önce kendimize soralım mı, kader nedir?
İnsanların çoğunun verdiği cevap;kader, önümdeki süreçte yapacaklarımızı belirlememiz.
Bak senn! Yok öyle bir şey.
Yanlış düşünüyorsun. Kader dediğimiz, Allah ın olmuş olacak her şeyi önceden belirlemesi ve bilmesidir. Buradaki en ince noktaysa "önceden bilmesi".
Şunu bilmemiz gerekiyor ki bizim her saniye ne yapacağımız önceden belirlenmiştir. Ama insanlar "ben kimle evlencem", "kaç çocuğum olacak" tarzında soruların cevaplarını kaderde kendileri verdi sanıyorlar. Halbuki öyle bir şey söz konusu bile değil. Bunlar zaten belirlenmiş. Boşa kafa yormayalım. Hatta bir ayette diyor ki "Hiç şüphesiz biz herşeyi kader ile yarattık."
HERŞEYİ. Tüm kainatın. Senin benim. Mesela senin şuan bu metni okuyacağın belirlenmiş bir şey. Belki hala inanmamakta direniyorsunuz. Ama Allah sonsuz güce sahip. Allah dilemese bir yaprak kıpırdamaz.
Ve, sen hala çıkmış diyorsun kaderi ben belirliyorum. İşte yok öyle bir dünya.

Allah büyük kudret ve güç sahibidir kardesim.

Bir de kader değiştirme mevzusu var. O konuya da gelirsek eğer, Kaderin değişeni de, değişmeyeni de vardır. Mesela değişmeyen ecele, ~ecel-i müsemma~ denir. Bir âyet-i kerime meali şöyledir:
"Ecel bir an gecikmez ve vaktinden önce de gelmez."

İnsanın işine göre, ömrü ve rızkı değişebilir. Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
"Allah, dilediğini siler, dilediğini değiştirmez."Denilmiştir. Yani buna da ~ümmü-l kitab~ diyoruz. Ümmü-l kitabı ezeli olan kelam-ı İlahinin yazılı olduğu kitaptır. Melekler, bunu anlayamaz. Zamanlı değildir. Allah'tan başka, kimse bilmez. Hiç yok olmaz.
Levh-i mahfuzda değişiklik olur. Bunu melekler görür. İnsanın, işine göre, ömrü ve rızkı değişir. İyiler kötü, kötüler iyi olarak değiştirilebilir.
Değişebilen kaza kadere "kaza-i muallak" denir. Bir kimse, iyi amel yapıp duası kabul olursa, o kaza değişebilir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
"Kaza-i muallakı hiçbir şey değiştirmez. Yalnız dua değiştirir."

Şemsiye yağmura siper olduğu gibi, dua da belaya siper olur.
Selametle 🙏

ALLAH'A LAYIK OL Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin