Kuran-ı Kerime yolda yürüme ile ilgili "böbürlenerek yürüme, vasat bir şekilde yürü. " denilmiştir. Yani yolda ne koşarak, ne de çok yavaş yürünmelidir. Ortasını ayarlayacaksın. Devamında ise" Senin böbürlenecek hiçbir yanın yok çünkü sen ne yeri delebilir ve ne de boyca dağlara ulaşabilirsin. " denilmiştir.
×Yürürken pencerelere ve kadınlara bakılmaz.
Peygamber Efendimiz Hz. Ali ye söyle buyurur."Ali! Arka arkaya bakma;birinci bakış hakkındır fakat ikinci bakışa hakkın yoktur." yani ani bakışın ardından bakmaya devam etmenin hükmünün haram olduğu size apaçık belli olmuştur. İlk bakışta sıkıntı yok. Ama "vay be dur bir daha bakayım" Demekle tekrar bakmak harama giriyor. O bakıştan sorumlu oluyorsunuz.
× Yürürken büyüklerin önünden ve solundan yürünmez.
×Bir hadisi Şerif de "Karşınıza iki yol çıkarsa sağdan yürüyün." buyuruldu. Mesela sen yola çıktın diyelim. Yol ikiye ayrıldı ama sen nerden gideceğini bilmiyorsun. Baktın baktın kimse de yok. İşte o zaman yolun sağından gideceksin.
Peygamber Efendimiz yolda yürürken hafif bir şekilde öne eğilerek, her nerde olursa olsun yokuş aşağı iner gibi yürürdü. Kibir sahibi gibi yürümez. Sağına soluna bakınarak gitmezdi.
Bak kardeşim Allah ın Rasulü bile yolda göğüs gererek yürümüyor da, sen neyine güveniyorsun?
× Yol üzerinde geçecek kişilere engel olacak şeyleri kaldırmalıyız. Ve yol üzerinde bekleyerek yada oturarak geçecek kişilerin, geçişine engel olunuyorsa orda durmamalıyız.
×Yolda yürürken sessiz sedasız olmalıyız. Şarkı mırıldanmak, ıslık çalmak, itişip kakışmak, bir şeyler yiyip-içmek, sakız çiğnemek hem doğrı değil hem de edebe aykırıdır.
× Yolda kadınların ayakkabı giymesindeki ölçü, ayaklarını yere vurduklarında ses çıkarmamalarıdır. Çünkü bu durum, kadının kadınlığını öne çıkaran bir husus olup erkeklerin dikkatini çekme ve onların hislerini uyarmada oldukça etkilidir. Konuyla ilgili ayet-i kerimede Cenab-ı Hak şöyle buyuruyor: "Mümin kadınlara da bakışlarını kısmalarını ve edep yerlerini açmaktan ve günahtan korumalarını söyle. Yine söyle ki, mecburen görünün kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesindler. Başörtülerini yakalarının üzerini kapatacak şekilde örtsünler... Saklı zinetlerine dikkat çekmek için, ayaklarını da vurmasınlar." denilmiştir.
× Bir diğeri ise koku sürmek, Kadının koku sürmesi evinde eşinin, çoluk çocuğunun ve dinen kendisine yabancı olmayan akrabalarının yanında koku (parfüm) sürebilir. Yasak olan, dışarı çıkarken erkekleri etkilemeleri veya etkileyecek derecede parfüm sürüp erkeklerin dikkatini çekmeleridir.Peygamberimiz:
"Her göz yabancı bir kadına bakarak göz zinası işlemiştir. Bir kadın da güzel kokular sürünerek erkeklerin yanından geçerse o da aynen bakan erkekler gibi zina etmiş gibidir." buyurmuştur.Allah a emanet 🤗
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ALLAH'A LAYIK OL
SpiritualBU KİTABI ALLAH SENİN KARŞINA ÇIKARDIYSA, VARDIR BİR BİLDİĞİ...🌸 Kardeşim,ben bu kitabı senin okuman için yazdım. Allah ı tanı diye, Cahil kalma diye yazdım. Bu devirden haram olan şeyleri yapmayınca fark ettim de cahil sayılıyormuşsun. Ama en büyü...