introduction

20 3 17
                                    

VIOLET

Violet adalah seorang gadis penghantar surat, setiap kali menghantar surat dia akan menaiki basikal. ramai orang menyangka violet telah mengamalkan ilmu sihir untuk menghantar surat yang tiada hadnya.

Violet yang telah lama mewarisi sebuah agensi penghantar surat milik keluarganya yang kini sudah menjadi tanggungjawapnya kerana ramai telah terkorban apabila menghantar surat untuk dunia fander termaksud juga ibu bapanya

Violet adalah seorang yang tabah dan bertanggungjawap setelah kehilangan kedua ibu bapanya dan telah bertanggungjawap menjaga adiknya Vivid yang masih bersekolah.

Walaupun Violet tidak pernah menghantar surat untuk dunia Fander dia harus sentiasa bersedia kerana pak ciknya Okinawa panzuki dan juga abang kepada ibu Violet iaitu Okinawa Hemewashime telah bertanggungjawap apabila menerima utusan untuk menghantar surat kepada dunia Fander kerana pak ciknya merupakan golongan Fander yang terpilih setelah 90 generasi Okinawa

Violet juga akan menghabiskan masa lapangnya dengan membaca buku di perpustakaan negeri dan kemudiannya akan belajar ilmu Fander dari pak ciknya

KAZUHIRO MERMAIN

Kazuhiro Mermain mempunyai dunia yang berlainan dengan VIolet namun hati mereka adalah sama namun berbeza ungkapan kata

Kazuhira Mermain juga adalah merupakan orang kaya jepun kerana bapanya merupakan gabenor yang terpenting di jepun.

Walaupun dengan kekayaan yang melimpah ruang ini Mermain tidak pernah sombong dengan apa yang dia ada malah dia lebih suka bergaul dengan orang yang serba kekurangan dan tidak mempunyai sebarang namapun di jepun.

Walaupun dia masih lagi mencecah umur remaja dia kerap menasihati kedua ibu bapanya kerana mereka sibuk mengejar harta dunia dan tidak memberikan perhatian kepada Mermain walaupun dia merupakan anak tunggal.

NAGISA HAZUKI

Nagisa Hazuki merupakan kawan baik kepada Mermain kerana menduduki sekolah yang sama

Nagisa Hazuki atau lebih dikenali sebagai Hazuki yang telah menaruh perasaan

Kepada Mermain tidak pernah berharap apapun

Seorang yang comel dan cepat gelabah ini telah membuatnya menjadi dirinya sendiri

Walaupun hadir dalam keluarga yang susah dia merupakan antara seorang pelajar terbaik kerana memperoleh keputusan yang sangat cermelang begitu juga dengan Mermain.

Menjadi seorang atlet renang yang telah menarik minat pelajar pelajar perempuan kerana telah banyak kali memenangi pingat emas di sekolah juga sukan dunia.

YATO NORAGAMI

Yato Noragami seorang pahlawan terhebat kerajaan Fander dan banyak di sebutkan dalam buku sejarah kerajaan Fander.

Kerana telah membunuh tentera Yozi yang dikatakan sangat kuat,tetapi dalam sekelip mata Yato Noragami telah menumpaskan berjuta juta tentera Yozi.

Kekuatan Noragami adalah tidak dapat dijangka dan sangat misteri.

Di katakan juga Noragami juga yang telah menguasai dunia Fander kerana kekuatannya yang tidak boleh di bayangkan itu.

Pemerintah kerajaan Fander,mempunyai personaliti yang sangat tegas dan seorang dingin.

VIVID

Vivid adalah adik perempuan Violet

Vivid amat sukakan bunga fander yang berwarna putih.

Vivid juga adalah seorang yang sangat bijak sama seperti kakaknya Violet kerana dalam usia yang muda dia mampu membuat minyak wangi menggunakan bunga fander putih.

Pewaris seterusnya untuk menjaga angensi penghantar surat selepas kakaknya terperangkap dalam dunia Fander.

OKINAWA HEMAWASHIME

Okinawa Hemawashime ibu kepada Violet dan Vivid.

Mereka tidak mengetahui kaedaaan ibunya yang masih hidup dan terperangkap di dunia Fander dan dijadikan permaisuri kerajaan Fander.

Permaisuri Hemawashime tidak mengingati apapun kerana dia bukanlah golongan Fander.

Vius lee adalah suami Hemawashime dan ayah kepada Violet dan Vivid sendiri keadaan nya masih tidak diketahui

CHARLOTTE

Charlotte adalah pemerintah kerajaan yang di duduki oleh Violet mukanya yang menyerupai Hemewashime telah membuatkan Violet menganggapnya dan melayannya dengan baik seolah olah ibunya masih hidup.

Charlotte mempunyai kisah hidup yang sangat sedih yang menghantuinya sehinggakan senyuman pada bibirnya tidak pernah lagi wujud.

ZERUSHI AETAMO

Zerushi Aetamo adalah suami kepada Charlotte

Aetamo merupakan raja kerajaan 2 world iaitu kerajaan yang diduduki oleh Violet,dia tidak pernah bahagia sepanjang hidupnya bersama Charlotte.

Menyukai Violet sehinggakan sanggup melakukan apa sahaja untuk mendapatkan Violet.

Seorang kaki perempuan dan hanya suka bergembira.

YOZHI ZENNAWA

Yozhi Zennawa sepupu kepada Violet

Matanya yang merah menunjukkannya adalah orang kerajaan api,ibunya merupakan keluarga Okinawa dan ayahnya pula Yozhi.

Berkerja bersama sama Violet sebagai pembantu perantauan yang menunjukkan arah kepada Violet,Zennawa juga menganggap Violet sebagai kakak kandungnya.

Seorang yang keras hati,tenang dan mencintai alam semula jadi.

Nama gelaran Zenn.

Mempunyai tujuan untuk mencari keluarganya.

YOZHI ZEWOSHI

Yozhi Zewoshi adalah adik permpuan Yozhi Zennawa.

Zewoshi telah tersesat di dunia nyata bersama ibu bapanya dan meneruskan hidup di samping mencari jalan penyelesaian untuk pulang.

Merupakan golongan Fander yang bertuah.

IZERUSI ITERUSHI

Izerusi Iterushi kawan kepada Zenn (Zennawa)

Ketua kumpulan samseng yang terkuat yang datang dari Fander dan telah menetap di 2 world kerana tidak menjumpai gerbang Fander.

Kumpulan F005 adalah kumpulan yang bebas tanpa kawalan kerana kerajaan 2 world takut kerajaan mereka menjadi tawanan.

Iterushi sangat menyukai Violet oleh itu dia ingin berkawan dengan Zenn terlebih dahulu.

HAZUKI TAKI

Hazuki Taki adalah tunang kepada Kazuhiro Mermain.

Merupakan anak orang kaya jepun kerana bapanya yang telah menguruskan beberapa syarikat di jepun,eropah,china,korea dan pelbagai lagi kompeni syarikat kecil kecilan di merata tempat.

Berkawan bersama Mermain sejak kecil lagi dan sejak dari dulu lagi dia telah menaruh harapan kepada Mermain.

Sanggup melakukan apa sahaja untuk Mermain .

Walaupun ramai yang tergila gilakan Taki namun dia masih menyukai Mermain.

あなたはどうですか...読んでいただきありがとうございます......

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 27, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

2world 2wordsWhere stories live. Discover now