Tövbe, yapılan kötülüğün işlenen günahın, günah olduğunu bilip, onu terk ederek Allah'a dönmek ve af beklemektir.
Peygamberimiz bir hadiste; "Bütün insanlar günahkârdır,günahların en hayırlısı tövbe edenlerdir." buyurmuştur.
Zaten insanın fıtratında vardır günah. Günah işlemeye müsaitiz. Bunu bize veren Rabbimizdir. Bunun dışında Rabbimiz günahtan dönme yani onu yapmama kabiliyeti de vermiştir. Sen bunun arasında kararı kendin vermen lazım.
Kuran ayetiyle size bir gerçeği açıklamak istiyorum,
"Kul günah işlediyse, o günahtan tövbe ettiyse, tövbesini de koruduysa eğer, işlemiş günahı sevaba dünüştürülür ve yazılır."
Ama senin tövbeyi yapabilmen için, yaptığın şeyin günah olduğunu bilmelisin. Sadece bilmekle değil yaptığın günahtan dolayı vicdanen rahatsız ve çok pişman olmalısın. En önemlisi bir daha bu günaha geri dönmem diyorsan tövbeni etmelisin. Eğer kul hakkıyla ilgiliyse helallik almak gerekir. Tövbe bozulursa eğer tekrar tekrar tövbe edilmelidir. Unutma "Allah tövbeyi çokça kabul edendir. "
Ve sen yaptığın tövbeden kuşku etmemelisin. Emin olmalısın. Şeytan seni aldatır. Seni geçmişinle meşgul eder ve oyalar. Sen şeytan mağlup olana kadar, tövbene devam etmelisin.Adamın biri yol kenarına dikenler eker. Bu dikenler yoldan geçenleri rahatsız etmeye başlar. Gelip geçenler,adamı uyarır ve sökmesini söyler. Adam aldırış etmez. Bir gün Allah'ın velisi adama,
"Sözünde durmayan insan, sök şu dikenleri uzatma. " der ve Bunun üzerine adam,
"Bir hayli gün var,mutlaka yapacağım" der.
Allah'ın velisi,
"Sen hep erteliyorsun, fakat her geçen gün dikenler gençleşiyor,sen ise ihtiyarlıyorsun. İşin gün geçtikçe zorlaşıyor. Dikenler her geçen gün güçleşiyor" der.Bak kardeşim, işlediğimiz günahlar da tıpkı bu dikenlere benzer. Tövbeyi erteledikçe günahlar büyür, büyür ve imanımızı zedeleyecek dereceye kadar çıkar.
Peygamber Efendimiz;"Kötülüğün ardından hemen bir iyilik yap ki onu silsin" buyurmuştur.
İnsanoğlu günah işleyebilir. Dediğimiz gibi hata yapmaya açığız. Böyle bir durumun ardından hemen tövbenin et. Bulunduğun ortamla ilgiliyse, orayı terk et ve bir daha da adım atma. Sen bir günah işledin diyelim zırt pırt dile getirip durma. Tövbenin kesin şartıdır bu. Tövbeyi ettiysen eğer aynı hatayı tekrarlama. Tövbe insanı temiz kılar kardeşim.Sen tövbeni et, Rabbine bırak, gerisine karışma...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ALLAH'A LAYIK OL
ДуховныеBU KİTABI ALLAH SENİN KARŞINA ÇIKARDIYSA, VARDIR BİR BİLDİĞİ...🌸 Kardeşim,ben bu kitabı senin okuman için yazdım. Allah ı tanı diye, Cahil kalma diye yazdım. Bu devirden haram olan şeyleri yapmayınca fark ettim de cahil sayılıyormuşsun. Ama en büyü...