Nasıl Bir Kulsun?

139 37 3
                                    

~Bu konu içine tasavvufu da dahil ettim.

Tasavvuf bir nevi kulluk yoludur. Tasavvuf edeptir. Emir ve yasaklara teslimiyeti gerektirir. Yani Allah ve Peygamber sevgisini almak için gidilen yoldur. Çünkü kişi neyi severse, o sevdiğinin emrine teslim olur.
Sen Allah'ı seversen, Allah'ın sevgisini alabilmek için ibadetlerini yaparsın, Allah'ın emirlerine uyarsın. Ve yahut sevdiğin biri vardır. Akraban yada arkadaşın. Sen onu çok sevdiğin için, onun suyuna gidersin, dediklerini yaparsın. Gözüne girmeye çalışırsın. Falan. İşte tasavvuf, bir nevi buna benziyor. Allah'ın kullarını ibadetle sorumlu kılması, sonucunun bize yararından dolayı. İbadetini yaparsan, Allah katında yükselirsin gibi. Nasıl bir öğretmen sana "sınavda falanca konudan sorumlusunuz. " diyorsa, ve sen sorumlu olduğun yere çalışırsan eğer sınavdan yüksek alma olasılığın vardır. İşte senin oraya uyman senin yararınadır. İşte Allah'ın isteklerine uymakta böyledir.
Tasavvufun faydası, namaz kılmayı seversen, oruç tutmayı seversen, bu ibadetler senin için kolaylaşmış olur.
Ama bunlardan önce yapmamız gereken kulluk bilincine sahip olmamız gerek. Nedir bu kulluk bilinci?
Allah a layık kul olma hassasiyeti de diyebiliriz. İlk önce bu hassasiyete sahip olmamız lazım. Kul olma yolunda çaba sarf etmeliyiz. Bizim Dünya da en iyi olmamız gereken meslektir,kulluk. Ama niyeyse bu meslek hep bir bahaneyle atlatılıyor. Namaz kılmaz çünkü patron kızar, vakti yoktur. Oruç tutmaz çünkü açlığa dayanamaz,sabrı yoktur falan.
Aslında bu dediği şeyleri bir düşünse, kendide inanamayacak.
Kulluk zihne, gönüle yerleştiği taktirde, niye varız? Neden yaşıyoruz? Bu tür sorular açıklanmış oluyor. Bir çok mazeret uydurmak yerine neden bir çok ibadeti gerektiği gibi yapmıyoruz?
Oysa namaz kılsa, feraha erecek. Oruç tutsa, sadece aç kaldığını düşünmek yerine orucun sadece mideyle değil, dille, ağızla, kulakla tutulan bir şey olduğunu anlayacak.
Kulluk sadece ibadetle de değil kardeşim. Sana haram olan şeyleri yapmaman da gerek. İçki, zina, kumar, cimrilik, israf, gıybet, gibi haramlardan uzak durmaktır.
Bu durumda kullukla tasavvufun nasıl bağdaştığını anladık inşaallah.

Kulluk bilincine sahipsen. Menfaati sana güzel kardeşim.

ALLAH'A LAYIK OL Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin