Aşk, sevgi konularına girmeden önce sevmenin dinimizce nasıl yer aldığını bilmemiz gerekiyor. Aşk hali hislerle olan bir şeydir. Bu yüzden dinde aşık olmak ve yahut sevmek günahtır denilemez. Çünkü bu his sizin elinizde olan bir şey değildir. Ama bu duygular insanı kör edecek dereceye gelmemeli ve kontrol altında olmalıdır. Yani sevgin, Allah sevgisinin önüne geçmemelidir kardeşim. "Ben onu şuyu için seviyorum, buyu için seviyorum. " değil "Allah için seviyorum " demeliyiz. Sonsuza kadar devam edecek bir aşk var ise oda, ALLAH AŞKIDIR.
Uzaktan sevmek ile ilgili şöyle bir hadis vardır;"Aşkını gizleyip, iffetini muhafaza ederek ölen şehittir. "
Yani sen aşkını, sevgini içinde saklarsan ve günaha girmeden bu yolda devam edersen, bu aşk durumu çok sevaptır. İnsan iradesi dışında oluşan aşk, imtihandır da denilebilir.Bir kişinin bir kişiyle dertleşmesi çok güzeldir, fakat aynı cinsle olması kaydıyla. Bir kız ve bir erkeğin yaptığı sohbet aşk ve sevgi içeren bir konuşma ise kesinlikle doğru değildir.Ama Allah konuşuluyorsa eğer hiçbir şekilde günahı yoktur.
Dedik ki sevmek günah değil ama bu sevginin de bir ölçüsü var. "Ben ona ölürüm, geberirim,canımı veririm. " gibi sevme şekli doğru değil. O kadar da değil ya. Sen kime canını veriyorsun? Kime ölüyorsun? Sanki o senle gelecek öbür tarafa.
Evlenme imkanınız varsa bir şekilde istetilmeli. Hayır öyle bir şey yoksa hakkında hayırlı olanı istemek en doğrusudur kardeşim. Hakkında neyin hayırlı olup olmadığını sen bilemezsin, biz bilemeyiz. İstediğim şey belki senin için hayırlı değildir. Bu nedenle isterken hayırlısını istemeli ve sabırla beklenmelidir.Karşılıksız sevgiye gelince, bu doğru değil. İnsanı mutsuzluğa iter. Bu sadece aşk için değil. Mesela sen beni çok seviyorsun diyelim ama ben senden nefret ediyorum. Sen benle sürekli bir diyalog içerisinde olmak istiyorsun ama ben seni dışlıyorum diyelim. Bu bir karşılıksız sevgidir değil mi? Nolacak sonunda sen üzülen taraf olacaksın. Boşver, gerek yok bence böyle şeylere. Böyle şeylere de fazla kafa takarsan eğer aklına ne ahiret gelir, ne Allah.
Karşımıza hayırlı insanlar çıkması Dileğiyle. VESSELAM🤗
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ALLAH'A LAYIK OL
SpiritualBU KİTABI ALLAH SENİN KARŞINA ÇIKARDIYSA, VARDIR BİR BİLDİĞİ...🌸 Kardeşim,ben bu kitabı senin okuman için yazdım. Allah ı tanı diye, Cahil kalma diye yazdım. Bu devirden haram olan şeyleri yapmayınca fark ettim de cahil sayılıyormuşsun. Ama en büyü...