langit masih kelihatan mendung. Aku tak mahu tinggalkan kerabatku disini .
"Yelah Uncle saya nak flight dah ni . " Laleysia berpeluk cium keluarganya dan sahabat handal.
"Bye laleysia !!!!" kata Angel selaku rakan karib Laleysia.
Terpapar muka mereka yang sayu akan perginya laleysia untuk sambung belajar di negara orang . Laleysia mengesat air matanya yang mengalir di pipinya yang gebu itu .
"Sila pakai tali pinggang anda kerana kita akan berlepas sekarang " kata sebuah suara lunak .
Terasa kapal terbang mula menaik . Makin sebak terasa di dada . Namun ku harus lalui dengan rela untuk mencapai cita cita ku . Mata ku semakin terasa berat . Maklumlah aku berbual panjang dengan keluargaku sampai 3 pagi!!! . Tu lah aku kurang tidur ni . Akhirnya aku terlelap .
4 jam kemudian ....
"Perhatian perhatian sila pakai tali pinggang anda semula kerana kita akan mendarat di lapangan terbang Antarabangsa filipina . " suara yang sama tadi mengejutkan aku dari dibuai mimpi .
Aku sungguh teruja dengan ketibaan ku disini . Seakan aku pulang ketanah airku sendiri . Sesudah aku menuruni anak tangga pesawat yang aku naiki Aku tercari cari dimanalah pemandu pelancong yang ku tempah dari laman web tempoh hari . Agak mahal juga bayarannya ,maklumlah full packej . Aku terlihat kelibat lelaki tinggi bebaju pitih sedang memegang banner namaku .
"Boys!!"jeritku pada lelaki itu . lelaki berpaling kearahku sambil berlari lari anak .
"Cik Laleysa ? " tanyanya
Aku tersenyum lalu berkata "Ya ini ke Sasa ? " pertanyaanku dijawab hanya sekadar anggukan lelaki bernama sasa itu .
''okk kita dah lambat ni saya nak lapor diri kat asrama dulu petang nanti u jemput i untuk bersiar siar sekitar manila ni '' sasa mengangguk saja dengan kata kata ku .
Dipelawanya aku menaiki kereta yang cukup mewah berjenama BMW . Patutlah packej ni mahal .
YOU ARE READING
Potret
RomanceLaleysia de farces'a , gadis berketurunan Melayu - Perancis terjatuh hati dengan seorang jejaka pelukis terhandal di Filipina, Crosana Andrew . Namun cinta Laleysia terhalang kerana keluarga yang tidak merestui perhubungan tulus Laleysia bersama And...