1

39 0 1
                                    

Genre: Angst, fantasi och sedan fluff.

Tips: Lyssna på en av de här låtarna.

Varningar: Ska vara angst men jag vet inte om ni kommer att gråta av det. 

Så nu går vi till sagan!

------

En pojke satt i ett tom rum. Han var inlås och kunde aldrig komma ut, han viste det själv. Han hette Jakob. Han satt vid ett hörn kramandes sina ben. Han grät. Han hade varit i den här barnhemmet för länge nu. Nu saknar sin mamma, pappa, sina kompisar, särskilt sin store bror.

Det hade gått 10 år sedan hans mamma och pappa hade dött. Hans föreldrar dog i en bil olika, hans brorsa dog av en sjukdom.

Han kommer alltid ihåg varje kväll så stannade hans brorsa, David, uppe varje gång och spelade piano. Han älskade att spela piano och hade gjort det sedans han var 3. När han blev 12 år så lärde han ut sin lille brorsa, Jakob också att spela piano när han var 3 år också. Men så hände det.

När David blev 12 år så fick de veta att han fick cancer och skulle dö. Jakob besökte David varje dag i sjukhuset och pratade med honom. De spelade till och med lite piano för att David fick ha sitt eget rum i sjukhuset. David lärde fortfarande Jakob piano även om han var sjuk. Även om Jakob var 5 så hjälpte han att ta hand om David. Deras föreldrar var tvungna att jobba så därför kunde de inte ta hand om David. Jakob visste att David blev sämre och sämre varje dag men han sa att han var okej och att han kunde ändå spela med honom. Först trodde Jakob på det och det gjorde David glad. Men en natt så fick Jakob sova över hos David en natt, men mitt i natten så vaknades Jakob av att någon spelade piano. När han såg att David inte var vid sin säng så började han följa efter pianot, det var en underbar låt av Florian Bur, det var No Name tror han ( Förlåt jag älskar hans låtar, jag var tvungen. ). Det var Davids favorit låt av Florian Bur och han hade övat den på flera dagar. När Jakob kom till pianot så såg han att det vad David, som han visste det skulle vara, som spelade på pianot.

Jakob kommer ihåg den natten, det var första dagen på dar han äntligen fick röra pianot. De hade tvingnat honom att stanna i sängen hela dagarna för att det var bra om han vilade. David ville såklart inte vila hela dagarna, han ville ju spela, men han fick ju inte det. Den här dagen fick David komma undan, men inte nästa gång.

En dag fick Jakob veta att hans föreldrar skulle på arbets semester och sa att de inte skulle komma hem på länge. Jakob tyckte att det var okej för att de måste jobba. Men det han inte visste var att de inte skulle komma tillbaka. De fick bara veta det en månad efter, men David sa att han skulle alltid vara vid Jakobs sida. Men Jakob visste att han ljög. David skulle snart försvinna också.

Efter 5 månader så fick Jakob veta att David skulle dö snart om bara några veckor. Då tog Jakob de sista tiderna med goda minnen, de gick till stranden, parken, museum och många fler roliga grejer. Om du undrar hur de har alla pengarna till så var det sjukhuset som betalade. De fick inte gå helt ensamma de fick gå med en personal och det gjorde så att de blev ganska nära personalen i sjukhuset.

Men så hände det.

Det var den dagen då när David skulle försvinna.

Han skulle dö.

David låg i sin säng och väntade tills han dog. Han hade Jakob vid sin sida som pratade med David.

Jakob kom ihåg den dagen. Han skulle aldrig glömma bort den dagen. Den dagen så kom han ihåg alla minerna som de hade gjort med varandra, alla leenden, allt kramandes. Ja, allting. Han kommer ihåg vad David sa den dagen.

"Kom ihåg att jag är alltid där med dig, jag kommer vara vid din sida för evigt. Men kom också ihåg att ta hand om dig själv, allt är inte om mig. Bry dig inte om någon säger något taskigt åt dig, du ä bäst. Kom ihåg det? Och kom ihåg att du får göra vad du vill, du är den som bestämmer vad som ska hända i ditt liv. Kom ihåg det."

Den sista stunden så ville David att han skulle spela en sång åt honom. Jakob spelade Florians Burs My Word, Davids favorit. Medans Jakob spelade låten så började han känna tårar i ögonen. Han visste att det här var sista gången han fick träffa David, sista gången han fick prata med David, sista gången han fick se David, sista gången han fick någon sin träffa David.

när han hade äntligen slagit den sista tangenten så kunde han inte klara sig mer. Han kände hur de saltiga tårarna rann ner från kinderna. David gick saka fram till honom och kramade honom. Han kände att David grät. Jakob kramade tillbaka. Han visste att det här var sista gången med David, sista kramen. Känna hans värme. Det här var den sista kramen.

Efter det så dog David, han skulle inte komma tillbaka och det visste Jakob.

När Jakob bara tänkte på det som hände så började han gråta. Han saknade sin familj och skulle alltid göra det. Han skulle aldrig glömma bort honom.

Dern ( kort saga )Where stories live. Discover now