- 36 -

388 23 3
                                    

Lieve lieve lezers,
Ik kan wel weer met een slap excuus komen maar ik denk dat ik ze allemaal wel zo'n beetje heb gehad in dit boek en dat spijt me oprecht heel erg. Maar, na zo'n bijna 3 jaar, is De Nieuwe Klassieker bijna klaar! Dus geniet van dit een na laatste hoofdstuk, wat nog al wat drama heeft ;) Hierna komt er nog een hoofdstuk 37 en een Epiloog, en die hoop ik deze week erop te kunnen zetten.
All the love x

-

Ze durfde amper haar bed uit te komen, zo bang was ze voor deze dag. Maar nu liep ze met haar de Jong shirt en knikkende knieën in het Phillips stadion. PSV - Ajax, een week nadat ze vreemd was gegaan met Viktor. Het lag nog vers in Bodil's geheugen, ze had amper met Viktor gesproken en ze had heel afstandelijk gedaan tegen Luuk. De hele week was ze niet naar haar werk gegaan,  ze wou haar vader en broer niet onder de ogen komen. Zij wisten het niet, maar Bodil wist dat het de hele tijd zou voelen alsof ze haar met een teleurgestelde blik zouden aankijken. Ze liep de skybox in, waar alles begon. De eerst onschuldige ontmoeting tussen Bodil en Viktor had voor zoveel drama gezorgd. Ze ging zitten en zuchtte. Dit waren wedstrijden waar ze altijd naar uit keek, niet waar ze tegen op keek. Ze kon ook niet tegen Luuk zeggen dat ze niet zou komen, het betekende veel voor Luuk dat Bodil kwam kijken en hij zou het erg vinden als ze het zou afzeggen, vooral omdat het een belangrijke wedstrijd is. Bodil was al erg laat, want vijf minuten later begon de wedstrijd. Al na een minuut ging de bal het netje in, maar dan voor Ajax. Bodil was net als iedereen verbaast, en iedereen keek stilletjes toe hoe Arek Milik zijn goal vierde. Viktor zat op de bank, en hoe erg Bodil het hem gunde dat hij meer minuten zou maken hoopte ze dat hij op die bank bleef zitten. Ze wou niet dat hij in het veld stond als Luuk er ook in stond.

PSV speelde veel beter dan Ajax, ze vielen meer aan maar hadden veel minder geluk. De stand was nog steeds 0-1 toen het fluitje voor de rust klonk. Viktor liep het veld op, samen met nog een paar andere wissel spelers, om zich voor te bereiden op de tweede helft. Bodil trok daardoor de conclusie dat hij er in de tweede helft in zou komen en ze begon onzeker te worden. De kans was klein dat het echt fout zou gaan, maar ze had er zo'n slecht gevoel bij. Met een brok in haar keel bleef ze verstijfd voor haar uitkijken. Ze haatte het als een gevoel niks goeds beloofde.

-

Ver in de tweede helft stond de vierde official met zijn bord omhoog, en dat bord gaf aan dat nummer twintig gewisseld zou worden voor nummer zeven. Viktor kwam erin en lichte paniek schoot door Bodil's lichaam. Ze probeerde haarzelf gerust te stellen door te denken dat Viktor voorin stond, net zoals Luuk, dus de kans was klein dat de twee tijdens de wedstrijd bij elkaar in de buurt kwamen. Twee minuten later schoot Anwar El Ghazi de 0-2 binnen en was het bijna zo goed als gedaan voor PSV. Er waren nog maar tien minuten te gaan en Bodil begon er zeker van te zijn dat er niks meer zou gebeuren. Tot dat Ajax een corner kreeg, en Luuk mee terug de zestien in kwam. Dat deed hij normaal nooit, maar hij wou voorkomen dat ze nog meer vernederd werden. Luuk was ook degene die de bal weer de zestien uit kopte. Niet veel later zag Bodil dat Viktor op de grond lag met zij armen in de lucht en keek met onbegrip naar de scheids, waarna Luuk iets tegen hem zei waardoor Viktor direct opstond en iets terug zei. Luuk draaide zich om en ging dreigend voor hem staan. Bodil sloeg haar ogen ten hemel en smeekte dat wat daar op het veld gebeurde niet over haar ging. De scheids floot toen hij merkte dat Viktor en Luuk inmiddels tegen elkaar aan het schreeuwen waren en elkaar voorhoofden tegen elkaar aan hadden gedrukt. Andere spelers begonnen zich er ook mee te bemoeien, al helemaal toen Luuk een flinke klap uit deelde aan Viktor die achterover viel maar al snel weer op stond en begon te vechten met Luuk. Bodil's lichte paniek was veranderd in enorme paniek, dat gevecht ging niet om een kleine woordenwisseling en dat wist zij ook. Alle spelers probeerde hen uit elkaar te halen en toen dat gelukt was werden er twee rode kaarten uitgedeeld. Luuk was de eerste die met grote passen het veld afliep. Viktor hield zijn neus vast en liep rustig het veld af. Bodil maakt zich zorgen, ze had een vermoeden, maar had ook eigenlijk geen idee wat er gebeurd was op het veld. Al werd haar vermoeden snel bevestigd toen ze niet veel later een bericht binnen kreeg.

De Nieuwe KlassiekerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu