Percys pov
Jag sitter runt pingisbordet i stora huset Kiron hade kallat till möte med stugledarna." Jag har kallat hit er för att vi har hittat ett nytt halvblod men innan vi träffar henne ska jag be er att ni ska ta bort era synliga vapen och ge dom till mig" sa Kiron alla gjorde som han sa och gav alla synliga vapen till honom "och tänk på att hon är blyg".
Hannas pov
Jag stod i en korridor en hästman sa att jag skulle vänta där. Efter en liten stund kom hästmannen tillbaka och sa " nu kan du få gå
in". Jag klev in och tittade ner på golvet för att inte mötta någons blick." Hon ser ut som Percy" hördes en röst jag tittade upp och såg tonåringar som var mellan 14 och 18 plus en 50 årig snubbe som har en skjorta med palmer på som inte kom över hans ölmage."Hanna vart bor du och vem bor du hos din mamma eller pappa?" frågade Kiron jag öpnade munnen för att svara men det kom inget så jag tog fram en penna och ett papper jag skrev:Min mamma dog när jag var 10 år. Jag bor hos mina kusiner i Kalifornien.
När jag tittade upp och gav det till Kiron och han läste upp det jag har skrivit så såg jag en kille som hade samma svarta hår jag har och samma ögon han var som jag om jag var 18 år och kille." Percy och Annabeth ni får ta med henne och visa henne runt" två personer reste sig upp killen som var lik mig som jag tror jag hette Percy och en tjej som hade blont hår och stormgråaögon som hete Annabeth. Vi gick ut och jag drog efter andan för det var så vackert att se på vi stod på en teras när jag såg vatten sprang jag genast ditt Percy och Annabeth sprang bakom mig och skrek vänta men jag stannade inte. När jag kom till vattnet så sprang jag på bryggan och hoppa i med kläder på jag simmade till båten när jag kom ner tittade jag upp och såg Annabeth och Percy såg oroliga ut men det var inte jag. Jag tänkte pranka dom jag tänkte våg som är 5 meter hög. Jag kände ett mag ryk och såg vågen den sköljde över dom och när jag kom upp på bryggan så var Annabeth arg väldigt arg " varför är det alltid så att varje gång jag träfar en son eller dotter till havsguden så blir jag blöt" sa hon "vad är jag dotter till havsguden?" frågade jag och hon tittade på mig " du är min syster du är dotter till havsguden" sa Percy. Jag kände hur något vasst fasande och allt blev svart.
Percy pov
Jag såg min syster falla och jag sprang fram till henne på ryggen hade hon en pil jag drog ut den Hanna var medvetslös Annabeth drog sin kniv hon tittade runt men verkade
inte se något." Vi tar henne till stuga 3 sen kallar vi på Will" sa jag hon nickar jag tar Hannas livlösa kropp i min famn och började mot stuga 3 när vi kom in så la jag henne i den säng bredvid min säng. Annie hade sprungit för att hämta Will efter några minuter kom dom Will satte sig ner på sängen och undersökte såret " det är ingen fara men hon behöver vila och få lite näktar när hon vaknar jag går och säger till Kiron att hon är dotter till Poseidon" sa Will. Och gick ut. Jag gick in i badrummet och hämtade vatten och en trasa (vattnet flög inte en hink med vatten) jag blöte trasan men den blev tor så Annabeth fick göra det medan jag höll Hanna i handen hon andades svagt jag hör trumpet snäckan som betyder middag men jag var inte hungrig. Annabeth gick och kom tillbaka med lite smörgåsar till mig men jag åt dom inte jag var bara fokuserad på att Hanna skulle vakna efter en timme så vaknade Hanna hon slog upp ögonen.Hannas pov
Jag slog upp ögonen och såg Percy håla min hand han såg orolig ut men lättad att jag hade kommit till medvetande. Jag sate mig upp och blev lite yr Percy knuffade ner mig lätt igen jag kände mig varm "är det bara jag eller är det jätte varmt här" frågade jag jag såg Percy sträcka fram handen mot min panna när han nuddade min hud så drog han bort handen "du är kokhet" sa han då var det Annabeth tur att känna på min panna hon drog bort den lika hastigt "vi borde ta henne till stora huset" Percy nickade. Han tog mig i sin famn och gick ut ur huset där vi hade varit och gick mot huset. När vi var på terassen så gick Annabeth gick till dörren och knackade på Kiron öpnade dörren "det är lite sent borde ni inte sov" sa han "ja det är sent men det är nåt med Hanna" sa Annabeth Kiron tittade på mig "ja vi borde ta in henne" sa han vi gick in Percy la mig i en ny säng. Jag kände att dom gav mig någon flytande vätska som gjorde att jag blev kall. Nästa dag så flyttade jag in i stuga 3. Percy gick med mig till en smedja där han sa att jag ska hitta 1 eller 2 vapen till mig och en kille som presterade sig som Leo lede mig till en vapen kammare och sa att jag skulle vara försiktig och välja några vapen. Jag gick runt en stund och hittade ett pil koger som förvandlade sig till en hårsnodd sen också en båge i min storlek som förvandlade sig till en hårspänne och ett svärd som passade mig som förvandlade sig till en penna. Nu var jag klar så jag gick mot stuga 3."Percy är du där?" frågade jag men det var det inte det en mörk skugga.
YOU ARE READING
Halvgudar bland Hogwarts elever
FantasyLäs Harry Potter,Percy Jackson,Olympens hjältar och Magnus Chase för att för stå vad jag skriver (jag har inte läst alla Magnus Chase berättelser än men jag har läst en av dom den första)