Hoofdstuk 14

517 35 20
                                    

Harry pov.

Ik knipper een paar keer met mijn ogen en laat de woorden door me doordringen. Veraden, opgepakt, wat heeft dit te betekenen? Ik loop achter de politie agent aan door de cellen en kijk om me heen. Sterke, redelijk enge kerels staren me verbaasd aan. Sommige roepen naar me, sommige fluiten. Waar ben ik nu weer beland? 

Hoe is dit zo ver kunnen komen? Waarom overkomt dit mij nu weer? Waarom doet hij dit! Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik dit hoorde. We stoppen voor een cel en de agent gooit de deur open. Ik stap naar binnen, knik naar hem en scan mijn ogen door de kleine ruimte. Er staat niet meer dan een bed, een bureau en een stoel. Een koffer staat tegen de muur aan en kleren liggen over de grond. Ik loop naar de stoel toe, ga er op zitten en vouw mijn handen samen. Even is het stil, dan kijkt hij op en laat hij zijn rood betraande ogen zien.

"Wat doe je hier'' vraagt hij zachtjes en haalt zijn handen door zijn bruine doffe haren heen. Ben je in de war? Oké, laat me uitleggen wat er is gebeurd.

Nadat ik bij Jeff aangekomen was, was het feest al begonnen. Ik was laat, zoals gewoonlijk, en Jeff was helemaal over de rooie. Hij cancelde het feest eerder, we ruimde alle zooi op en hij stuurde me naar huis. De woorden 'Hier krijg ik je nog wel voor' verliet zijn lippen, en ik heb nog nooit zoveel angst gevoeld. Ik ging terug naar huis waarop ik een belletje kreeg van het politiebureau. Schijnbaar had Louis bij de politie aangegeven dat er een drugsfeest gaande was, maar had hij ze de verkeerde informatie gegeven. 

En toen werd het voor mij allemaal helder.

Louis probeerde het feest waar ik was aan te geven, zodat ik opgepakt zou worde. Het 'Ik help je om een beter mens te worden' was allemaal pure onzin. Was dit al die tijd zijn plan?

"Waarom?" vraag ik zachtjes. "Waarom deed je dit?'' vraag ik zachtjes. Louis slaat zijn ogen neer en haald diep adem.

''Jeff was niet goed voor je Harry. En ik dacht dat als je.. nouja.. opgepakt zou zijn, dat je hem de schuld zou geven en..'' de tranen beginnen over zijn wangen te lopen. Ik wil opstaan, hem knuffelen, zijn lippen kussen, hem vertellen dat het wel goed komt, maar ik kan het niet. Hij heeft me veraden. 

"Je hebt me verade Louis.''

''Jij beloofde me te stoppen!" schreeuwt Louis, pakt het kussen van zijn bed en drukt zijn gezicht erin. Een gevoel van schuld bekruipt mijn lichaam. Hij heeft gelijk, ik zou stoppen. Ik had het hem beloofd. Ik doe mijn mond open om iets te zeggen, maar sluit hem snel weer. Wat moet ik hier nu weer mee?

"Hoelang zit je?" vraag ik zachtjes en sla mijn ogen neer. Ik hoor Louis nog harder huilen en voel hoe het kussen tegen mijn hoofd aan word gesmeten.

"6 weken" schreeuwt hij. Hij springt op en wijst met zijn vinger naar me. "6 fucking weken!'' schreeuwt hij. Ik haal diep adem en knik voorzichtig. Is dit wel mijn schuld? Wat moet ik doen? Louis hier achter laten? Ik weet dat het deels mijn fout is, maar hij verade me en..

"Ga je nou hier heel de tijd naar me zitten te staren of flikker je op" sist Louis, kruipt terug zijn bed in en draait zijn rug naar me toe. Ik zucht, geeft hem een kus op zijn hoofd en verlaat de ruimte.

-

5 weken lang, iedere dag ben ik bij Louis op bezoek geweest. Ik ga naar aan afkik kliniek, en het gaat goed. Ik ben nu 3 weken clean en wil dat ook graag zo houden. Dingen met Louis gaan iets minder. Hij geeft mij de schuld van alles dat er gebeurt is, en dat kan ik goed begrijpen. Hij vertelde me dat hij me echt alleen maar wilde helpen. Hij wist dat als hij me zou vragen te stoppen met het drugs gebruik dat ik toch zou ontkennen dat ik het gebruik, en daar heeft hij gelijk in. 

Ik loop de gevangenis binnen, meld me bij de beveiliger en laat me fouilleren door een andere bewaker. Ik word opgehaald door een andere bewaker die me naar de cel van Louis brengt. 

"Hey Lou ik heb.." ik val stil als ik de andere persoon in de ruimte zie. "Jeff?" 
-----

Sorrrryy dat het zo kort was en dat het zo lang moet duren! Ik heb echt totaal geen inspiratie meer, dus als jullie nog ideeën hebben voor dit verhaal, plaats dan een comment of stuur ons een berichtje! 

Love you lots

Robin x 

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jul 07, 2014 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Addicted - Larry Stylinson FanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu