part 1

81 3 1
                                    

           "ok line clear"Haan memberi isyarat. Izza dan Inna mengangguk. Haan menghampiri Izza dan Inna. "Jom kita mulakan".

Mereka bertiga meletakkan 3 botol gam di kerusi Cikgu Alif iaitu cikgu disiplin sekolah.

Selepas puas meletakkan 3 botol gam di kerusi Cikgu Alif mereka keluar dari bilik guru sambil tersenyum-senyum tanda puas.

Sempat lagi mereka saling bertepuk tangan. Diorang ni memang tak suka dengan cikgu Alif sebab dia ni gatal. Ya memang gatal.

Cikgu Alif p.o.v
KRINGG!!!!
Cikgu Alif meletakkan bukunya di atas meja dan terus duduk di kerusinya.

"Kenapa rasa lain je.. hmmm tak ada apa-apa kot.. Eh kejap lagi masuk kelas 5 Cekal.. lambat-lambat lah.. monolog Cikgu Alif sendirian.

Eh ada surat lah untuk aku ke.. ya maybe aku" monolog Cikgu Alif sendirian lagi."Dear Alif.. Saya nak jumpa awak dekat taman bunga sekarang.~Lisa~.

Mata cikgu Alif mula berbinar."Mesti pergi"baru sahaja hendak bangun badannya seperti di gam. Cikgu Alif menyentuh kerusinya.

"Gam!!" Cikgu Alif menarik badannya kuat 'prak' seluarnya terkoyak."Noughty Girls!!!"jerit Cikgu Alif..

Cikgu Alif end p.o.v
'Perhatian!!di diminta Geng Noughty Girls sila masuk ke bilik guru sekarang... Terima kasih' -Announcement..

"ok girls announcement sudah berbunyi"Inna melihat rakan-rakannya.

"ok jom"  mereka keluar kelas dengan riak wajah selamba. Bukan sekali tapi dah banyak kali kena panggil.

Pengetua dengan cikgu-cikgu yang lain pun sudah serik dengan perangai diorang ni.

Tapi tidak dihiraukan. Setelah tiba di bilik guru mereka masuk sambil membuat riak wajah tidak bersalah.

Tokk..tok..tok..
Pintu diketuk kuat oleh Izza. "Masuk" mereka segera melangkah masuk apabila diizinkan.

"Ya cikgu yang hensem lagi segak bergaya memakai kain pelikat di sekolah..ada apa cikgu nak jumpa kami..dan WOW cantik kain pelikat cikgu beli kat mana"Izza berloyar buruk.

Haan dan Inna ketawa terbahak-bahak. Cikgu Alif mengetuk meja. Semua diam. "Saya nak  tanya betul ke awak bertiga yang meletakkan gam di kerusi saya "

Haan, Inna dan Izza membuat muka tak bersalah.

"Oh tak nak mengaku ehh, baik kejap" cikgu Alif segera  menunjukkan rakaman CCTV sehingga akhir.

Noughty Girls memandang antara satu sama lain. Cikgu Alif mengangkat keningnya.

Mereka ketawa terbahak-bahak' hahahaha' Cikgu Alif menjadi hairan. Dia memusingkan laptopnya dan.. Ya dia lupa nak potong bahagian yang seluarnya terkoyak.

"Dah diam" cikgu Alif mengetuk meja." Hahaha  nak menangis saya semua diam kecuali Haan.

Haan pelik semua orang melihatnya."Eh maaf "kata Haan selamba.

"Baiklah saya akan ambil tindakan sebab selama kami cikgu-cikgu melepaskan kamu bertiga dari denda. Jadi saya akan denda awak, awak dan awak." Cikgu Alif menunding jari kearah Haan, Izza dan Inna.

Semua membuat muka toya."sebagai denda awak bertiga kena bersihkan kelas di blok H yang dah lama kosong tu" mereka terus terkejut"serius ah".

Aina membuat muka menyampah. "Ya,dan lagi satu awak kena bersihkan selama seminggu" cikgu Alif tersenyum sinis.

"What"jerit mereka bertiga serentak.

"Dah-dah tak payah nak terkejut sangat". Mereka membuat rolles eyes.

"Bab*"kata katanya dipotong oleh cikgu.

"Haha bab ape"cikgu Alif memandang Izza tajam.

"Tak de ape, saya cuma nak cakap yang bab 5sejarah cikgu ajar saya tak faham tu je" Izza menukar topik.

Bukan itu yang dia nak cakap tadi.. faham faham jelah.

Mereka keluar sambil menghentakkan kaki." Nasib badan" Haan mengeluh.

Sempat lagi Inna menghentak pintu bilik disiplin dengan kuat. Terkejut cikgu Alif (muhaha)

"Benci cikgu Alif, selama ni kita tak pernah kena denda kan"marah Haan.

"Hrm" Izza menyepak tong sampah yang ada di blok H. Aina cuba meredakan  kemarahan mereka berdua.

~bersambung~....

Noughty Girls vs Noughty BoysWhere stories live. Discover now