Bab9

1.3K 107 15
                                    

"Sa-saya ada di mana? .. "Naz bangun dan melihat sekeliling . Mata Naz membulat apabila melihat Ace sedang terbaring posisi duduk dan kepala di atas katil Naz.

"Nasib baiklah .. awak selamat ."bisik hati Naz sambil mengusap kepala Ace tanpa disedari Ace sebenarnya tidak tidur dia hanya membaringkan kepala. "Apa yang kau buat perempuan?!! "bisik hati Ace geram . " Tapi , kenapa aku rasa tenang? .. "bisik hati Ace .

"A-ah!"Naz meraung kesakitan perlahan .. "Kenapa?!"Kata Ace terkejut apabila melihat mendengar suara Naz sebegitu.

"Eh?"Naz kepelikkan apabila memgetahui Ace sebenarnya pura pura tidur , mukanya berubah merah sedikit begitu juga Ace terdiam "Tak.. cuma terasa sakit sedikit di bahagian luka ."kata Naz perlahan.

Tiba tiba Ace bermasam muka .."Ini semua salah aku, kalau tak disebabkan aku .. kau -" belum sempat Ace menghabiskan ayat Naz memotong.

"Mmm! bukan macam tu awak , kalau tidak disebabkan saya ni teruk kepada awak , awak pasti tidak akan marah .. Saya mintak maaf!"Kata Naz menundukkan kepalanya .

Ace ketawa secara tiba tiba ..Naz kepelikkan .."Apa apa jelah .. kau ni memang lawak! "Kata Ace dan menyambung ketawa .

Naz tersenyum melihat Ace , ketawa , adakah ini bermakna hubungan mereka semakin erat? Tiba tiba sedang Ace ketawa , kerusinya patah dan Ace hampir jatuh ke lantai , Tetapi Naz menyambut tangan Ace dan mereka sekali gus jatuh di atas lantai ..

"Sa-sakitnya .."Kata Ace , kelihatan Naz terjatuh di atas badan Ace .. menjadikan mereka seperti berada di posisi berpeluk ketika baring.

Tiba-tiba ada orang buka pintu .. kelihatan Dark , Misaki , Amilia , Terra , Ben , Julie dan Gwen berdiri di hadapan pintu .

"Maaf sebab menganggu .."kata Julie sambil menuntup pintu perlahan lahan. manakala yang lain ternganga.

Amilia membuka pintu semula dia mencipta busur dan bersedia ingin menembak. "Ini bukan apa yang korang fikirkan!!!!!!!!"Jerit Ace. Dark dan Terra mengeleng kepala..

..........

"Hmm? Kau gagal tewaskan budak tu?"kata seorang lelaki yang berbadan sasa . Lelaki yang menyerang Ace dan Naz menganggu dalam keadaan tertunduk.

"Macam mana kau tak boleh selesaikan dia seorang? Sedangkan kau pernah memusnahkan beberapa tempat yang dipenuhi orang hebat seorang diri?"Soal Lelaki sasa itu.

"Betul , Tetapi kali ni , budak perempuan itu ada sekali , dia mempertahan budak lelaki itu . "kata lelaki itu .

"Raksasa tu .. huh! Dia sangat berkuasa , dengan ada nya demon dalam badan dia ,tetapi makin lama dia mengunakan kuasa tu , dia akan ditelan juga , dan badan dia akan menjadi milik raksasa itu .."

"Aku mahu kau lakukan sesuatu tentang budak tu .. Wist"kata lelaki itu dan Wist mengangguk."Saya mintak diri dulu..Tuan "kata Wist dan berjalan menghalaa ke pintu keluar. "Tunggu"

Wist berhenti "Jangan berani kau ada sifat belas kesian dekat perempuan itu disebabkan kau sekaum dengan dia."kata orang yang berbadan sasa itu. Wish mengangguk.

...........

Seminggu kemudian..

di dalam Bilik Amiya di sekolahnya..

"Gwen janganlah!!"Marah Julie .."Oh come on!! Makan jelah ! bukan mati pun!!"kata Gwen sambil menghulurkan sesudu bawang goreng..

"J-jangan ga-gaduh awal berdua.."kata Naz gagap seperti ketakutan ."Yela yela .."kata Gwen "Hmph"Julie

"Mana agaknya Misaki dengan Amilia ?"Soal Naz . "Mereka ada dekat tempat Al-47 .. berlatih dengan mereka."kata Gwen .. "Baguslah .. sejak dari insiden waktu tu , mereka makin rapat . "bisik hati Naz tersenyum seorang diri.

"Kamu berdua ada tengok budak baru tu?"Soal Gwen "Budak baru?!!"Kata Julie terkejut ."Dia mempunya mata ungu .. maksudnya kilat kot macam Amilia ..tapi tak penting yang penting dia kacak!! "Kata Gwen dengan muka yang beria .

"Dan ... dia berada di kelas Naz!! Untungnya awak Naz!"kata Gwen ."Eh?Sebab apa ?"kata Naz kepelikkan.

"Haihh.. mungkin awak belum cukup matang untuk dunia perempuan sejati!"Kata Julie sambil mengemgam penumbuk.

"Mari saya tunjukkan kamu .. beberapa gambar lelaki "kata Gwen ."Eh? Te..terima kasih .. tapi tak perlulah susah susah "kata Naz.

"Lihatlah ini!!"kata Gwen membuka buku majalah lelaki hots dihadapan Naz , buku itu seperti mengeluarkan cahaya ..

"Kau boleh bersuka ria .. sekarang , esok aku akan tamatkan dua kerja serentak .."kata Wist berdiri sambil melihat Naz dari jauh . Tetapi kali ini mata dia lain ..berwarna .. unggu..

........

"Hari kita ada pelajar baru didalam kelas ..Masuk dan perkenalkan diri ."kata cikgu kelas Naz.

"Saya Wist , kuasa Lightning Archer Wizard .. Selamat berkenalan"kata Wist.

"kamu boleh ambil mana mana tempat duduk .."kata Cikgu dan wist pun berjalan.

"Hensemnya dia.."

"Aku nak bercakap mgan dia"

"Comelnya.."

"Arhh! Geramnya , hensem sangat!"

Kedengaran suara beberapa pelajar perempuan berbisik ..semasa berjalan Wist memandang Naz , tetapi Naz tidak memandang Wist seperti tidak kisah.

.......

"Baiklah kelas sudah tamat! Nazhifah , jika kamu tidak keberatan , bawalah Wist keliling sekolah .."kata Cikgunya sebelum keluar ."Baik cikgu"Naz mengangguk.

"Untungnya kau Naz..!" Semua perempuan cakap kepada Naz serentak."A-a.."Naz kepelikkan.

.......

Semasa jalan mengelilingi sekolah ..

"Umm.. Nama saya Nazifah Huda .."Kata Naz mula mengenalkan diri. "Oh , aku Wist .. "kata Wist dengan senyuman terukir di mukanya.

"Mata kau .. "kata Wist "Oh , mesti awak pelikkan .. "kata Naz dengan tersenyum sambil tertunduk sedikit ketika berjalan.

"Mata ni bagaikan membawa pelbagai perkara buruk dalam hidup aku .. tapi ia hanya 'bagaikan' , sebenarnya , mata ini telah memberi saya macam macam pekara tanpa saya sedari ."kata Naz ..Wist memandang Naz terdiam .

"Aa! Maaf maaf! saya tak berniat nak buat dengar cerita yang membosan ni!"kata Naz malu .

"Jangan risau aku tak kisah pun .. "kata Wist tersenyum ." Wist sangat baik .. "bbisik hati Naz.

Tanpa mereka sedari Ace memerhati mereka. "Ceyh!" Ace seperti geram melihat mereka bersama .

.......

"Macam mana boleh terlupa , beg .."kata Naz perlahan.. setelah mengambil beg Naz terus berjalan keluar dari kelas , tiba tiba terserempak dengan Ace. "Ace!"tegur Naz.

"Mari jalan sama sama sehingga ke blok ."Ujar Naz. "Kenapa kau tak ajak lelaki tu? Haa?! Ceyh! ."kata Ace dan berjalan pergi.

"Ace.." Naz meletakkan tanggannya di dada terasa sakit hati .

..................................................................................

Green Eye GirlWhere stories live. Discover now