Sleepless

663 7 1
                                    

Jag kollade än en gång igenom instagram. Igår var det 15 år sedan min mamma dog. Varje år brukade vi sitta flera timmar och bara titta på hennes grav. Jag var så pass liten när hon dog så nästan alla minnena jag hade av henne var på bilder. Där såg hon alltid så lycklig ut.

Av mamma hade jag fått mina bruna ögon och mitt chokladbruna hår. På henne hade det varit så vackert. På mig såg det väldigt vardagligt ut. Det stack inte ut ur mängden vilket egentligen var det jag var mest bekväm med.

Jag skakade bort tankarna på mamma och satte på min lugna spellista och tog fram min Divergent bok. I böckerna kunde jag drömma mig bort från den tråkiga värld jag levde i och komma till ett helt nytt universum. Det var det jag gillade mest.

När pappa knackade på dörren var klockan 6 på morgonen och eftersom jag inte hade kunnat sova på hela natten var jag väldigt trött. Jag gick upp och kollade på vädret. Det var regnigt och tråkigt som det brukade vara i London.

Jag bestämde mig för att ta på mig min Liqourbrand tröja och ett par vita jeans. Jag flätade håret i en fiskbensfläta och drog några lätta drag med mascaran. Till den alldeles för svartvita outfiten tog jag mina leopard Vans och min marinblå jacka och drog mig mot busstationen.

I skolan var allt som vanligt. Först hade vi matte och sedan idrott. Jag hade alltid älskat att springa och orientera. Allt annat var jag väldigt dålig på. När jag kom till idrottssalen så satte jag mig på en bänk längst bort i hörnet.

''Har du sett hur snygg Luke är?''

''Jag vet, fast Ashton är mycket snyggare!''

''Jag kan verkligen inte fatta att de ska vara förband åt One Direction igen!''

''Fatta att vi ska dit!''

Audrey och Amanda pratade i mun på varandra.

''Vad tycker du om dom Allie?'' Frågan ställdes helt plötsligt till mig och jag visste inte vad jag skulle svara.

''Om vilka?'' Jag hade ärligt talat ingen aning om vilka de talade om.

''5 Seconds Of Summer såklart!''

''Ingen aning om vilka de är men de är säkert bra.'' Sade jag i en uttråkad ton och fick två bitchblickar tillbaka.

När idrotten var klar hade vädret lättat upp och solen började sticka fram. Jag var inte speciellt hungrig så jag bestämde mig för att ta en promenad. Allt för att komma bort ifrån skolan. Jag hann precis runt en kurva innan jag mötte Alaric och Seth. De stod med sina cigaretter och kollade på mig.

''Hej Allie det var länge sedan vi träffades.'' Alaric kollade med ett snällt leende på mig. Både Seth och Alaric hade gått ut skolan och jobbade på en resturang lite längre bort. Seth räckte fram cigarettpaketet och tändaren. Jag funderade i ett ögonblick och tog sedan emot cigarettpaketet. Jag stod och pratade tills jag var tvungen att gå tillbaka till skoaln igen.

--------------------------

Haha det här var första delen och i Allies perspektiv, lite av hennes liv osv. Sista delen av kapitlet var kanske inte vad man hade tänkt sig av Allie men som sagt ingen är en ängel!

Hoppas att ni gillade första kapitlet!

Somebody to die for(5SOS)Where stories live. Discover now