O N E

2 0 0
                                    

Jag stod vid skolans bakre portar och väntade på att lektionen skulle börja så att jag slapp få alla jobbiga blickar och behöva få något dumt uppslängt ännu en gång. Jag tog ett sista bloss på min cigg och gick sedan in genom skolans portar. Jag gick fram till mitt skåp och tog upp nycklarna ur min ficka och låste sedan up. Jag slängde in väskan och plockade sedan min svenska mapp, dator och penna å sudd. Jag tog några djupa andetag innan jag öppnade dörren in till vårat svenska klassrum. Alla slängde sina blickar på mig medans jag gick i vanlig takt in och satte mig på den enskilda platsen längst bak i klassrummet. Doris, vår svenska lärare tittade surt på mig men tog sedan upp ett papper från lära bänken och gick fram till mig.

"Vi håller på att skriva prov, dessutom Alex, var du sen ännu en gång." Hon la provet framför mig och tittade surt på mig samtidigt. "Du får 2 minuters kvarsittning när lektionen är slut." Fnitter hördes i klassrummet och jag tittade ner i bänken på prov pappret. Hela lektionen gick åt att skriva provet då jag redan visste att jag hade misslyckats eftersom jag inte ens hade börjat skriva något. Jag lärt provet ligga kvar på bänken och sedan gick jag. Jag la mina saker i skåpet och tog sedan mitt cigarett paket och gick ut bakom skolan. Jag plockade upp en cigg ur paketet och satte den mot min mun och tände på. Bloss efter bloss tog jag utan att jag märkte hur några tjejer i min klass hade följt efter mig och såg vad jag gjorde. Jag hörde där efter fnitter och vände mig om. Där stod min mentor och dom 2 tjejerna! Jag tappade ciggen av min förvåning och började sakta backa. Min mentor skulle precis gå fram och ta tag i min arm då jag började springa. Springa för mitt liv. Tjejerna stod och skrattade medans jag började springa. Jag sprang hem där jag kunde få vara ifred.

Jag slängde upp ytterdörren och smällde sedan igen den. "Alex?! Alex?!!" Hörde jag från köket och jag sprang upp för trapporna och in på mitt rum. Jag tog min dörr nyckel och låste dörren. Jag sjönk ihop på golvet och klarade inte mer att höra. Dessutom så visste min lärare nu om att jag rökte så, tagga soc nu igen.

Small chapter :D men aja det får väl duga antar jag.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 10, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MonsterWhere stories live. Discover now