Zoey's P.O.V
Regnet smattrade mot fönsterrutorna och om man lyssnade noga så kunde man höra himlen mullra. Ännu en dag med dåligt väder och ännu en dag som spenderas i hotellsviten, ensam. Eftersom det var torsdag så skulle killarna intervjuas live i TV idag, vilket ändå var ett plus i det hela.
Jag sneglade på klockan. 12:02. Killarna skulle intervjuas 13:15, vilket var lite mer än en hel timme kvar. Jag suckade och la mig raklång i sängen. Fy fan för vädret. Jag slöt mina ögon, i hopp om att få sova en stund, men den drömmen blev inte sann eftersom Alex kom in i mitt och Luke's hotellrum. Hon stirrade på mig, och jag stirrade tillbaka på henne.
Alex öppnade dock munnen efter en stunds stirrande. '' Jag ser att du har lika tråkigt som jag har. '', sa hon och jag skrattade. '' Syns det så tydligt? '', sa jag och Alex flinade. Jag satte mig upp i sängen och började pilla på ett av mina armand som smyckade min handled idag. Alex stod och tittade ner på sina fötter, innan hon gav ifrån sig en stor suck.
'' Okej, vi kan inte bara sitta här och vänta i en hel timme tills intervjun börjar. '', sa hon och jag suckade. '' Har du något annat förslag? '', sa jag och blåste en bubbla med mitt tuggummi. Alex började gå fram och tillbaka, vilket var ett tecken på att hon befann sig i djupa tankar. Jag följde henne med min blick, men slutade när jag kände att jag blev yr.
'' Vi kan gå till närmaste affär och köpa någonting gott som vi kan äta till intervjun. '', förslog Alex och jag sken upp. '' Det är därför du är min bästa vän. '', sa jag och Alex skrattade. Jag tog på mig en regnkappa och lånade sedan Luke's gummistövlar. Dom var väldigt stora, så det här skulle ju väcka till sig blickar. '' Kommer du, storfot? '', sa Alex och jag himlade med ögonen. Vi begav oss sedan ut i regnet och mot närmaste affär.
__
Fortfarande Zoey's P.O.V
'' Glass? ''
'' Check. ''
'' Godis? ''
'' Check. ''
'' Chips och ostbågar? ''
'' Check. ''
'' Pizza och dricka? ''
'' Check. ''
'' För stora gummistövlar? ''
'' Che..hörru! '', sa jag och Alex skrattade. Vi gick sedan mot kassorna och betalade för allting. Vi gick sedan ut i ovädret och rörde oss mot hotellet. Klockan var strax efter ett, vilket betydde att det bara var några minuter kvar tills intervjun skulle dra igång. När vi väl var tillbaka på hotellet så dukade vi upp allting framför TV:n i mitt och Luke's rum. Vi högg hungrigt in på allting och snart så var intervjun igång på TV:n. Killarna kom in och satte sig i fotöljerna mitt imot programledaren. Publiken skrek, men tystnade sakta när intervjun drog igång.
'' 5 Seconds of Summer, välkomna till Barcelona. '', sa programledaren.
'' Tack så mycket. '', log killarna i kör. Luke's leende dödar mig.
'' Hur har ni haft det än så länge här? '', sa programledaren och tittade på Ashton.
'' Vi har fantastiskt kul, dock lite otur med vädret. '', sa Ashton och log.
Intervjun fortsatte med dom vanliga frågorna om hur deras band skapades, vem som är yngst och allting. Jag och Alex åt oss tjocka på godis, men intervjun var lite tråkig så jag tog upp min mobil och började skrolla igenom instagram och twitter.
'' Så, vilka är singlar? '', sa programledaren och jag kastade bort min telefon och riktade all min uppmärksamhet på intervjun.
'' Vi är allihopa singlar. '', sa Calum och tjejerna i publiken jublade. Jag sträckte mig efter min fanta och tog ett par klunkar.
'' Så det är ingen tjej som har fått eran uppmärksamhet? '', sa programledaren och log snett.
Killarna tittade på varandra, innan Ashton öppnade munnen.
'' Jo, iallafall min. '', sa Ashton. Jag och Alex spottade ut våran dricka och stirrade på varandra, innan vi stirrade på TV:n. Åhnej. Nej, nej, nej, nej, nej.
'' Är det sant? '', sa programledaren och Ashton nickade. Jag såg på Luke att hans ansikte var spänt.
'' Alex det här är inte bra. '', sa jag och Alex skakade på huvudet.
'' Så, vem är tjejen som har fångat din uppmärksamhet, Ashton? '', sa programledaren och alla blickar riktades mot honom. Luke stirrade på honom, en blick full av hat.
Ashton rodnade. '' Det är...'', började han.
~
Jättejättejätte kort kapitel, förlåt mig. Förlåt också för att jag inte skrev någonting igår, men jag tog lite ledigt från skrivningen igår. Egentligen är jag upptagen nu med, men jag ville skriva någonting så ja, haha. :)
Iallafall, tack återigen att ni läser min berättelse och kommenterar och gillar. Blir så himla glad, ni anar inte. :)
Kapitel 13 kommer upp imorgon förmodligen. Ha det så bra! :) ♥
YOU ARE READING
Wherever You Are || Luke Hemmings | Book 1
Fanfiction|| Att vara bästa vän med en stor stjärna är inte alltid det lättaste. Speciellt inte när man långsamt börjar falla för honom, och samtidigt ser honom älska en annan. Zoey Miller, även kallad Zoe, är en tjej vars bästa vän är Luke Hemmings från 5 S...