4.monkey shock(terkejut beruk)

2.5K 56 0
                                    

Matahari mula tersengih. Tersengih kerana dia hepy dapat kacau orang tengah tidur. Maklumla hari ni weekend kan. So apalagi tidurla kerja no.1 makhluk Allah yang dipanggil manusia setelah penat mengeluarkan peluh selama 6 hari bekerja.

Syahril membuka kecil matanya dek kerana silauan matahari yang tersengih. Lenanya mula terganggu akibat sengihan si matahari.

Syahril:
Kacau orang je matahari ni. Nak kacau daun takleh sebab aq bukan pokok. Huhu.
-senyum kecil menghias bibir+hepy

Nafas ditarik dalam dan...

Syahril:
Huaaarrrggghhh!
-suara deras+panjang+geliat

Jam di dinding diperhati lama.

Syahril:
8:30 a.m. Not bad untuk aq bangun.
-lega

Dup! Dap! Dup! Dap!

Tiba tiba jantung Syahril berdegup takut+risau. Otak mula mengimbau kejadian semalam.

Syahril:
Maya!!!!!!
-jerit+kaki turun katil

Tangan kaki memainkan peranan untuk dia keluar cari Maya. Laju and laju kaki dia turun tangga. Mata melilau macam orang kena rasuk.

Nadya:
Good girl,my bestie. Love u Maya.
-gembira

Last anak tangga,telinga Syahril menangkap satu suara sedang gembira siap mention nama Maya lagi. Mata mula mencari dari mana datangnya suara tu. Dan ketika itu juga dia terdetect susuk tubuh bertudung biru berjubah maroon sedang mengangkat tubuh mulus milik Maya di ruang tamu.

Syahril:
Khaira? Tak mungkin Khaira?
-gementar+curious

Syahril mendekati Nadya yang sedang ralit bersuka ria dengan Maya.

Syahril:
Khaira?
-sentuh bahu Nadya

Nadya:
Allahuakbar,tuan. Monkey shock saya. Nama saya Nadya tuan bukan Khaira.
-terkejut beruk+pelik

Pelik la sebab Syahril panggil dia Khaira. Nama dia Nadya bukan Khaira. Beza bebenor kut Khaira dengan Nadya.

Nadya:
Muda muda dah nyanyuk. Sadis betul kau ,tuan.
-jujur+ketawa

Syahril:
Sorry.
-malu

Nadya:
Sokey.

Meow!

Maya mula mengiaum. Mengiaum tanda hepy bila nampak master dia aka Syahril aka tuan rumah.

Syahril:
Kau dari mana? Aq cari semalam tak jumpa?
-slow voice+bahagia+elus lembut kepala Maya

Nadya:
Mampuih aq kalau dia tahu aq curi Maya dia. Mana aq tahu Maya tu dia punya. Takde pun label dekat name tag Maya yang berkata hak milik Syed Syahril bin Syed Syukri.
-risau+takut+gurlpp(telan air liur)

Meow!

Maya mula mendekati Nadya yang duduk berlapikkan lutut.
Paha Nadya dijadikan tempat untuk Maya duduk. Kepala digesel dihujung dagu Nadya.

Syahril:
-monkey shock+kaku

Sama sama monkey shock dua burung merpati ni.

Syahril:
Kau...ma...macam...ma...mana...kau...bo...boleh...ra...rapat...de...dengan...

Puan Fatimah:
Dengan Maya?
-senyum+potong ayat Syahril

Kelibat Puan Fatimah mula menjengah ke ruang tamu.
Syahril mengangguk setuju. So weird bila Nadya dapat sentuh Maya.

P/S
hai Assalamualaikum readers..amacam?? Best ke tidok bab ni nabca pun tak tahu.. Tapi yang penting nabca dah cuba my best.. Hope kauorang suka dengan bab ni.. Don't miss to vote and comment.. Wish me luck ye semua.. Bye.. Assalamualaikum

MAID VS TUAN RUMAH✅Where stories live. Discover now