Niall's pov
''Harry passa mig!'' Skriker Zayn och puttar Louis så han ramlar och Zayn är fri för att ta bollen. Vi har typ en slags tio kamp där vi gör massa olika saker mot varandra. Vi har ledigt idag så passade att göra det här.Jag är i lag med Zayn och Harry och vi kallar oss för ZHN, och Louis och Liam kallar sig för paynlinson vilket vi andra tycker låter jättelöjligt.
Vi har kört två saker än så länge och det är pingis och stirr tävling. På pingis vann Liam flera gånger och då vann alltså han och Louis men på stirr-tävlingen vann vi, den som blinkade förlorade och Louis förlorade mot Zayn på den när de körde och då vann vi.
Louis hatar ju att förlora, så varje gång han har förlåt har han blivit jävligt förbannad och gjort sönder saker.
Mitt lag har gjort två mål än så länge och det menas med att Louis har gjort sönder något, han gjorde sönder en fotboll.
''Niall ta bollen då!!'' skriker Zayn och jag vaknar upp från mitt tänkande och ser att bollen ligger framför mig. Innan jag hinner göra någonting springer Louis fram och dribblar av mig och gör mål, nu vann de.
Båda springer runt och skriker och Liam är så glad så han gör masken och Louis springer runt och försöker hjula.
''Va fan Niall! Vi kunde ha vunnit!'' Klagar Zayn och slår till mig på axeln. ''Lugna dig Zayn, det är bara ett spel!'' Säger Harry och drar iväg Zayn. Jag rycker på axlarna och känner att det svider till lite i den som Zayn slog på.
Vi fortsätter spela nu har vi gjort sju ''grenar'' och det står nu 4-3 Louis och Liam. Vi är på den åttonde nu.
Det är en mot en och man ska typ springa runt på altanen och runt poolen för att göra något.
Det är jag mot Liam.
Den innan var att man skulle bada och göra något så det är rätt så blött nu, man kan halka väldigt lätt men jag ska försöka att inte halka.
Vi värmer upp och jag står och lyssnar på vad Zayn skriker att jag ska göra, han vill så gärna vinna. Jag vet att vi inte kommer vinna för Liam är väldigt vältränad och är rätt så stark och har bra kondis och Louis går på fotboll och springer snabbt, jag har Harry som är usel på fotboll men har lite bra kondis och Zayn får panik varje gång han failar och det är rätt så ofta, han börjar klaga på andra då när det egentligen är hans eget fel att HAN misslyckas.
En gång när han råkade göra sönder diskmaskinen och vi fick diska allt i två månader så satt han och klagade på mig, han klagar alltid på mig, när min mikrofon slutade fungera på en konsert började han klaga på mig av någon anledning. Ibland blir jag så trött på honom.
''Okej ska vi köra då?'' Frågar Harry som kommit tillbaka från toan, finally! ''Ja, Niall är redo säkert.'' Säger Zayn och jag himlar med ögonen, det enda han har gjort istället för att peppa mig är att skrika att jag är hopplös.
''Klara, färdiga, gå!'' Skriker Louis och vi börjar springer runt huset två varv och upp på balkongen. ''Fortare Niall, du kan snabbare för fan!'' Säger Zayn och jag ökar tempot så jag springer bredvid Liam. Vi kommer fram dit där vi ska springa. Skulle kunna putta i Liam nu i poolen för han springer längst in vid poolen.
Eftersom det är rätt så halt håller jag på ramla flera gånger.
Vi springer flera varv runt Polen för av någon anledning ska man göra det tills någon inte orkar mer och då vinner den som fortsätter. Jag springer och råkar halka, men innan jag nuddar marken tar jag tag i Liams arm, han har så mycket fart så när jag drar i honom ramlar han baklänges själv och halkar, han slår huvudet i marken och typ nästan studsar ner i poolen.
Jag slår i huvudet också förstås och det blir svart i några sekunder.
''Liam!'' Hörs massa röster och alla börjar skrika hans namn. mina ögon öppnas inte fast jag än försöker så går det inte. ''Rädda honom!'' Säger någon och ett plask hörs och de som är kvar står och pratar med varandra.
Allt ljud och ljus kommer tillbaka och jag andas häftigt. Jag vänder mig om och ser hur Harry drar upp Liam från poolen, han är helt medvetslös.
Allt pågrund av mig.
''Fort ring ambulansen!'' Skriker Harry och Zayn tar fram hans mobil och börjar prata med någon. Jag ser fortfarande lite suddigt.
Harry gör mun-mot-mun för att Liam ska kunna andas och efter ett litet tag hörs sirener och Liam spottar upp vatten.
Plötsligt springer några personer mot killarna med en bår. De sätter sig vid Liam och puttar iväg killarna och råkar putta i Harry i vattnet.
De lyfter upp honom på båren och går sakta mot ambulansen med Liam som nu har en syrgasmask på sig. Jag ser de gå in i en ambulansbil med honom och Harry hoppar in med dem i ambulansen och Zayn och Louis hoppar in i Zayns bil och åker iväg efter.
De glömde mig.
Ljudet av ambulansbilen försvinner mer och mer och snart är det bara alla fåglar som hörs.
Jag reser mig sakta upp, det gör ont överallt men jag jag inte upp.
Långsamt och smärtsamt går jag mot skogen, jag vill bort från alla nu, alla hatar mig säkert.
YOU ARE READING
Hated
FanfictionDet var egentligen bara ett lätt spel som började, men efter ett tag så blev det allt mer intensivare. Allt gick fel och sen var det enda som hördes syrenerna från ambulansen. Niall, glömdes och blev kvar ensam och det som snurrade runt i hans huvud...