Puan Fatimah:
Maya rindu dia,Syah. Orang bertudung mampu memukau mata Maya. Make her to forget she.
-sedih+benar+tegasSyahril diam tak terkata. Ada benarnya juga kata Puan Fatimah. Mana tak benar,Nadya dengan Khaira bertudung orangnya.
Nadya hanya blur tak tahu siapa she yang di mention oleh Puan Fatimah.
Syahril:
No umi!!! Syah tak akan buat semua tu!!! Syah tak boleh!!!
-jerit+stressPuan Fatimah:
Of course u can't!!! Cause your mind still have she,right?!!! If this the way that u want,u will never forget her till u die!!!
-marah+tegas+jeritNadya:
Apa benda semua ni? Kenapa mereka bertengkar? Who's she? Why tuan tak boleh lupakan she? Siapa she tu dalam hidup tuan dengan keluarga dia?
-pening+blur+bengong+tak tahu apa nak buatMata Syahril mula menikam anak mata brown Nadya. Mata Nadya turut membalas tikaman anak mata Syahril.
Syahril:
Kau!!! Kau jangan sesekali rapat dengan Maya!!! Aq tak suka!!! Lepas ni kau jangan tunjuk muka depan Maya!!! Ingat apa yang aq cakap!!!
-tegas+kasar+marah+tengking+jeritNadya:
Apa salah aq??? Kenapa aq yang kena marah??? Apa salah aq dekat kau tuan??? Sampai hati tuan nak broken friendship saya dengan Maya. How dare u,tuan.
-mula menangis+sedih tak terkataMelihat Nadya yang mulai menangis membuatkan hati Syahril diserbu rasa bersalah. Pandangan wanita itu yang tadinya diangkat,dijatuhkan ke lantai bersama airmata.
Puan Fatimah yang menjadi saksi turunnya airmata Nadya,membuatkan kemarahannya terhadap Syahril semakin membuak buak.
Kaki Nadya mula diayunkan menuju biliknya yang berada disebelah tangga. Pintu dikunci,kaki dihala ke katil.
Tubuh direbahkan diatas katil. Hati terasa sakit. Sakit dek kerana kena marah tanpa sebab.
Nadya:
Siapa she tu?? Siapa dia sampai aq kena marah?? Apa salah yang aq buat dekat she,sampai tuan tengking aq macam aq ni orang gila. Aq tak kenal pun sape pompuan tu. Tapi kenapa aq kena marah?? Salah ke aq nak have friendship dengan Maya?? Salah ke??
-sedih yang amatMata Nadya mula dipejamkan. Airmata tetap turun bak hujan. Rasa sakit di hati dibiarkan tak terubat. Fikiran dibiarkan empty tanpa apa apa benda.
Tidak sampai 3 minit,Nadya telah hanyut dalam dunia mimpinya.
Tanpa pengetahuan Nadya,Maya telah mengekorinya sehingga kedepan biliknya. Namun langkah Maya terhenti apabila pintu ditutup oleh Nadya dari dalam.
Meow! Meow! Meow!
Gruu! Gruu! Gruu!
Maya mula mengiaum bersama cakaran kuku di pintu bilik Nadya.
Puan Fatimah:
See!!! See what have u done now??? Syah dah brokenkan friendship Maya dengan Nadya!!! Syah tahu tak yang Syah dah musnahkan hubungan Maya dengan Nadya!!!
-jerit+tinggalkan Syahril seorang diri di ruang tamu.Syahril:
-kaku+senyap+bersalah+mata tengok Maya+sedih+menyesal
YOU ARE READING
MAID VS TUAN RUMAH✅
RomanceLemah lembut? Memang tak la. Itu la dia Nur Nadya binti Nazin. Bertudung orangnya. Bermata brown. Berbibir agak kemerah merahan. Bersopan santun dengan orang tua. Bersopan santun je berlemah lembut tak eh. Sekeras mana pun hati dia, dia tetap peremp...